بهترین آهنگسازان موسیقی فیلم و موسیقی متن

استودیو ملودایو - شنبه، 25 خرداد 1398

بهترین آهنگسازان جهان و جان ویلیامز پرافتخار

جان ویلیامز آهنگساز امریکایی که در سال 1932 میلادی در شهر نیویورک و در کشور امریکا متولد شده است، یکی از پرافتخارترین آهنگسازان حال و حاضر دنیای موسیقی و موسیقی متن محسوب می‌شود. جان ویلیامز تاکنون نامزد دریافت بیش از 50 جایزه‌ی مرتبط با ساخت موسیقی متن شده است و از این لحاظ یکی از دست‌نیافتنی‌ترین دستاوردهای هنری را در عرصه‌ی ساخت موسیقی متن از آن خود ساخته است.

آهنگ جدید جان ویلیامز برای تم پارک جنگ ستارگان

جان ویلیامز آهنگساز خستگی‌ناپذیر

جان ویلیامز، پر افتخار ترین آهنگساز زنده دنیا

هانس زیمر نابغه‌ی سرشناس دنیای موسیقی متن

هانس زیمر در دوران جوانی و در زمان اقامت خود در شهر لندن کار ساخت موسیقی متن را با تولید موسیقی بی‌کلام برای تیزرهای تبلیغاتی وکلیپ‌های ویدیویی شروع کرد. در ان دوران کیبورد و سینتی‌سایزر دو سازی بودند که هانس زیمر در نوازندگی هر دوی آن‌ها تبحر داشت و تسلط کسب کرده بود.

جیمز هورنر و آهنگسازی پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی

موسیقی متن جیمز هورنر را همه با فیلم تایتانیک می‌شناسند، موسیقی متنی که بعد از گذشت بیش از بیست سال هنوز پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی متنی است که در تاریخ سینما تولید شده است. جیمز هورنر یکی از شناخته شده‌ترین آهنگسازان و رهبران ارکستری که حوزه‌ی موسیقی متن امریکا تاکنون به خود شناخته است. امروزه برخی از نوآوری‌های موسیقی متن مرهون هنرمندی‌های جیمز هورنر است که از این میان می‌توان به ترکیب قطعات وکال با موسیقی الکترونیک یا استفاده‌ از موسیقی سلتیک در ساخت موسیقی متن فیلم‌های سینمایی اشاره کرد.

رامین جوادی ، از فرار از زندان تا بازی تاج و تخت و وست ورلد

رامین جوادی را بیشتر به خاطر ساخت قطعات موسیقی ارکسترال برای سریال‌های تلویزیونی پرطرفدار می‌شناسند، اما امروزه باید از رامین جوادی به عنوان یکی از پرکارترین آهنگسازان جوان دنیا در عرصه‌ی موسیقی متن نام ببریم. شاید نقطه‌ی عطف زندگی حرفه‌ای رامین جوادی به عنوان آهنگساز، آشنایی و دستیاری برای هانس زیمر آهنگساز سرشناس آلمانی باشد، چرا که با شروع این آشنایی، کم‌کم نام رامین جوادی نیز به عنوان آهنگسازی آتیه‌دار در تیتراژ فیلم و سریال‌های پربیننده ظاهر می‌شود و به تعبیری این آهنگساز جوان موفق می‌شود تا راهی را که بسیاری از آهنگسازان دیگر «صد ساله» طی می‌کنند، «یک‌شبه» پشت سر بگذارد.

توماس نیومن یکی از معروفترین آهنگسازان جهان

توماس نیومن

توماس نیومن از آهنگسازان معروف آمریکایی است. گرچه نیومن در مجموع 12 بار نامزد دریافت جایز اسکار در زمینه موسیقی شده است، اما تا کنون موفق به دریافت این جایزه نشده‌است.از ساخته‌های مشهور وی می‌توان موسیقی فیلم رستگاری در شاوشنک، زیبای آمریکایی و مسیر سبز را نام برد.

 

فیلیپ گلس

فیلیپ گلس آهنگساز سازهای نوآورانه، آواز، موسیقی اپرا و مینیمال و یکی از برجسته ترین آهنگسازان حال حاضر است؛ او در سال 1937 در شهر بالتیمور و ایالت مری‌لند آمریکا متولد شد و از کودکی به یادگیری فلوت پرداخت. در پانزده سالگی به دانشگاه شیکاگو رفت و در زمینه ریاضی و فلسفه درس خواند و در سال 1956 فارغ‌التحصیل شد. به‌خاطر علاقه‌اش به موسیقی آتونال برای تحصیل آهنگسازی به مدرسه موسیقی جولیارد در نیویورک رفت و بعد در پاریس شاگرد نادیا بولانژه شد.

  • سورنا

    این لیست بدون اسم هووارد شور و انیو موریکونه هیچ اعتباری نداره.

    پاسخ 1399/04/16
  • مهشید

    امیدوارم لیستی از آهنگسازای ایرانی هم تهیه کنید

    پاسخ 1397/09/07