آهنگ جدید «جان ویلیامز» برای تم پارک جنگ ستارگان

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 27 آبان 1397

یکی از جذابیت‌های شنیدنی فیلم‌های جنگ ستارگان، موسیقی متن این مجموعه است که توسط جان ویلیامز آهنگساز مشهور تنظیم و ساخته شده است. با توجه به اینکه چند سالی است که کمپانی والت دیزنی امتیاز بهره‌برداری از فرنچایز جنگ ستارگان را از جرج لوکاس خریداری کرده است،‌ بازدیدکنندگان شهر بازی‌های دیزنی یا همان دیزنی‌لند معروف این فرصت را پیدا کرده‌اند تا هنگام بازدید از دیزنی لند در جهان جنگ ستارگان نیز گردش کنند و موسیقی متن جنگ ستارگان را بشنوند.

آهنگ جدید جان ویلیامز و تجربه‌ی گردش در دنیای جنگ ستارگان؛  

آهنگ جدید جان ویلیامز

دیزنی برای ساخت تم پارک جنگ ستارگان سنگ تمام گذاشته است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا بازدیدکنندگان و گردشگران این پارک تفریحی،‌دقیقا همان تجربه‌ای را پشت سر بگذارند که بازیگران فیلم جنگ ستارگان هنگام حضور در صحنه‌ی این فیلم تجربه کرده‌اند، افزون بر این موارد از جان ویلیامز درخواست شده تا موسیقی هماهنگ با موسیقی متن مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان برای این تم پارک بنویسد و اجرا کند تا تجربه‌ی تماشاگران پارک تنها دیدنی باقی نماند و شنیدنی نیز از کار در بیاید.

متأسفانه پروژه‌‎ی ساخت تم پارک یا شهر بازی جنگ ستارگان توسط دیزنی که برای آن عنوان Star Wars: Galaxy Edge انتخاب شده است،‌ همچنان در دست ساختمان است و به پایان نرسیده است، اما دیزنی به تازگی ویدیویی را در فضای مجازی منتشر کرده که هم روند ساخت این مجموعه را برای طرفداران فیلم‌های جنگ ستارگان به تصویر می‌کشد و هم جان ویلیامز را در حال ساخت و اجرای موسیقی برای این تم پارک تماشایی نشان می‌دهد.

آهنگ جدید جان ویلیامز و موسیقی متن شهر بازی؛

آهنگ جدید جان ویلیامز

این اتفاق نمونه‌ی جالبی از اهمیت بسزایی است که موسیقی متن شاهکارهای سینمایی در صنعت سرگرمی پیدا کرده است، به نحوی که کمپانی در حد و اندازه‌های دیزنی هنگامی که می‌خواهد مجموعه‌ی تفریحی جدیدی برای اثری مانند جنگ ستارگان بسازد، در غیاب موسیقی جان ویلیامز پروژه‌ی خود را تکمیل شده، قلمداد نمی‎‌‎‌کند.

جای پرسش ندارد که گردش از تم پارک جنگ ستارگان دیزنی بدون فضاپیمایی و سفینه‌نوردی لطف و صفایی نخواهد داشت. به همین دلیل نیز سازندگان این مجموعه تفریحی ترتیبی داده‌اند تا علاقه‌مندان مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان فرصت فضانوردی با سفینه‌ی مشهور میلینیوم فالکون Millennium Falcon را نیز بدست بیاورند و هنگام گردش در فضای بیکران از موسیقی متن شنیدنی جان ویلیامز لذت ببرند. احتمالا این برای اولین بار خواهد بود که طرفداران فیلم‌های جنگ ستارگان موفق خواهند شد نا شخصا از سواری با سفینه‌ی میلینیوم فالکون Millennium Falcon لذت ببرند.

آهنگ جدید جان ویلیامز و لذت فضانوردی؛

آهنگ جدید جان ویلیامز

سازندگان تم پارک جنگ ستارگان دیزنی مدعی شده‌اند که طراحی سفینه‌ی فضایی میلینیوم فالکون Millennium Falcon برای پارک تفریحی دیزنی به‌گونه‌ای بوده است که بازدیدکنندگان این پارک هنگام سواری با این سفینه امکان خلبانی و هدایت آن را نیز بدست خواهند آورد.

اولین تاریخ گشایش و افتتاح تم پارک جنگ ستارگان در دیزنی‌لند سال 2019 میلادی اعلام شده است و به نظر می‌رسد که طرفدران این مجموعه فیلم‌ها برای گردش در شهر بازی جنگ ستارگان و گوش کردن به موسیقی متن جان ویلیامز برای این تم پارک مجبور نخواهند شد تا زمان زیادی صرف کنند.

برای دانلود فیلم اجرای جان ویلیامز از موسیقی متن Star Wars: Galaxy Edge بر روی این لینک کلیک کنید و اگر تمایل دارید تا با حال و هوای فالکون‌سواری در تم پارک جنگ ستارگان آشنا شوید، این ویدیو را تماشا کنید.    

منبع وب‌سایت geektyrant.com ؛ 

  

  • مرتضی

    ای کاش میشد منم به تم پارک جنگ ستارگان سر میزدم. بنظر میاد که خیلی هیجان انگیز باشه مخصوصا برای طرفداران محکم فیلم های جنگ ستارگان که سالهاست باهاش خاطره دارند.

    پاسخ 1397/08/27