8 فیلم برتر پاییز 2018 که باید دید؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - دوشنبه، 9 مهر 1397

پاییز اگر پادشاه فصل‌های سال است، سرآمد برنامه‌های اکران فیلم‌های سینمایی هم هست و عموما کارگردانان و تهیه‌کنندگان هالیوود تمایل دارند تا بهترین فیلم‌های خود را در این فصل از سال اکران کنند و با اقبال بیشتری نیز از سوی مخاطبان مواجه شوند.

به همین بهانه در این مطلب قصد داریم تا 8 فیلمی را معرفی کنیم که دیدنشان در فصل پاییز به هر سینمادوستی توصیه می‌شود و در کسب جوایز اسکار سینمایی نیز بخت بالاتری نسبت به سایر رقبایشان خواهند داشت.

در ادامه با وب‌سایت ملودایو Melodive همراه باشید تا با با بهترین فیلم‌های پاییز سال 2018 میلای بیشتر آشنا شوید:

فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود؛‌

فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود

با ساخت فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود در سال 2018 میلادی این فیلم قدیمی برای سومین بار دستمایه‌ی بازسازی استودیوهای هالیوودی قرار گرفته است. فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود برای اولین بار در سال 1937 میلادی و در عصر طلایی هالیوود ساخته شد و اولین بازسازی از این فیلم در سال 1954 میلادی با بازی جودی گارلند Judy Garland و جیمز میسون James Mason در سینماها اکران شد و دومین بار نسخه‌ی راک اند رول این داستان رمانتیک با حضور Barbra Streisand باربارا استرایسند و کریس کریستوفرسون Kris Kristofferson بازسازی شد و به یکی از فیلم‌های پرفروش و پرمخاطب تاریخ سینما تبدیل شد.

در بازسازی سوم فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود که در پاییز امسال اکران خواهد شد، نقش خواننده‌ی جویای نام این فیلم به خواننده‌ی مشهور امریکایی لیدی گاگا واگذار شده است،‌ درواقع در فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود لیدی گاگا نقش هنرمندی ناشناخته را بازی می‌کند که کم‌رویی اجازه‌ی موفقیت را از وی سلب کرده تا اینکه توسط یک خواننده‌ی کانتری (بردلی کوپر Bradley Cooper)‌ مورد توجه قرار می‌گیرد و بردلی کوپر Bradley Cooper  کمک می‌کند تا شخصیت لیدی گاگا در فیلم به ستاره‌ی سرشناس دنیای موسیقی تبدیل شود.

از همین حالا مبرهن است که حضور هنرمند مشهوری چون لیدی گاگا در فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود و ژانر موزیکال این فیلم، موسیقی متن و موسیقی بی‌کلام این فیلم را به یکی از شنیدنی‌ترین‌ها و جستجو برای آهنگ لیدی گاگا در فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود را به یکی از ترندهای ماه تبدیل خواهد کرد.  

فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود که اولین تجربه‌ی بردلی کوپر Bradley Cooper در نقش کارگردان نیز محسوب می‌شود، در فستیوال فیلم ونیز 2018 توجه منتقدان سینمایی را به خود جلب کرد و انتظار می‌رود که فیلم A Star Is Born ستاره متولد می‌شود به یکی از فیلم‌های پرفروش فصل پاییز تبدیل شود.

فیلم پسر خوب Beautiful Boy ؛

فیلم پسر خوب Beautiful Boy

تیموتی کالامت Timothée Chalamet استعداد جوان این روزهای هالیوود است که تنها با 22 سال سن، نگاه منتقدان با به هنر بازیگری خود جلب کرده است. تیموتی کالامت Timothée Chalamet یکی از جوان‌ترین بازیگرانی است که در تاریخ جایزه‌ی اسکار موفق به کسب نامزدی بهترین بازیگر نقش مرد شده است.

در فیلم پسر خوب Beautiful Boy داستان رابطه‌ی عاطفی میان پدری دلسوز با بازی استیو کارل Steve Carell و با پسر دانشجویش که اسیر اعتیادی خانمان‌سوز شده است را روایت می‌کند. منتقدان سینمایی تمجیدهای فراوانی از بازی کارل در نقش پدر و کالامت در نقش پسر خانواده داشته‌اند و انتظار می‌رود اکران پاییزی این فیلم اتفاقی در اکران فیلم‌های سینمایی در ژانر اجتماعی باشد.

فیلم First Man اولین مرد ؛     

فیلم First Man اولین مرد

فیلم First Man اولین مرد، فیلمی فضانوردی در ژانر تاریخی است که بار دیگر تیم اسکاری فیلم لالالند را در کنار هم گرد آورده است و رایان گاسلینگ Ryan Gosling بازیگر را به Damien Chazelle کارگردان رسانده است. این اتحاد طلایی، منتقدان را به این باور رسانده است که فیلم First Man اولین مرد، دوباره می‌تواند مانند فیلم لالالند در اسکار سال گذشته بدرخشد و جوایزی را نیز کسب کند. هیچ بعید نیست که موسیقی متن فیلم First Man اولین مرد، به آهنگسازی جاستین هورویتز Justin Hurwitz نیز بتواند موفقیت‌های موسیقی متن فیلم لالاند را در جوایز اسکار تکرار کند و به آلبوم موسیقی بی‌کلام محبوب سینمادوستان تبدیل شود.

در فیلم First Man اولین مرد، رایان گاسلینگ نقش نیل آرمسترانگ را بازی می‌کند که قرار است با اولین سفینه‌ی فضایی ساخته‌ی ناسا به کره‌ی ماه سفر کند.

فیلم Can you Ever Forgive Me می‌شه منو ببخشی؟

فیلم Can you Ever Forgive Me می‌شه منو ببخشی؟

ملیسا مک‌کارتی Melissa McCarthy به لطف کمدی‌های بزن و بکوبی که در سال‌های اخیر بازی کرده است به یکی از مشهورترین و پولسازترین کمدین‌های زن هالیوود تبدیل شده است. اما فیلم Can you Ever Forgive Me می‌شه منو ببخشی؟ از جمله فرصت‌های محدودی است تا استعداد ملیسا مک‌کارتی را به عنوان بازیگر فیلم‌های جدی و درام نیز محک بزنیم.

فیلمنامه‌ی این فیلم بر مبنای کتاب زندگی‌نامه‌ی نویسنده‌ی مشهور نیویورکی نگاشته شده است که در دهه‌ی 90 میلادی تلاش می‌کرده تا با جعل نامه‌هایی از نویسندگان بزرگ تاریخ ادبیات به ثروت و مکنت برسد. تریلر سینمایی فیلم Can you Ever Forgive Me می‌شه منو ببخشی؟ سر و صدای زیادی برپا کرده است و بسیاری از منتقدان سینمایی این فیلم را از نامزدهای دریافت جایزه می‌دانند.

فیلم Halloween هالووین ؛‌

فیلم Halloween هالووین

اگر در فهرست فیلم‌های پاییز برای تماشا تنها برای یک فیلم ترسناک جای خالی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا تماشای فیلم هالووین Halloween را از دست ندهید. تعجب نکنید دوباره فیلم تازه‌ای از مجموعه‌ی هالووین Halloween آماده نمایش شده است و دست برقضا جیمی لی کرتیس Jamie Lee Curtis دوباره در این داستان که چهل سال پس از هالووین اول می‌گذرد، نقش‌آفرینی می‌کند.

این برای یازدهمین بار است که با موضوع فیلم اول هالووین Halloween فیلم سینمایی جدیدی ساخته می‌شود،‌ البته ویژگی این قسمت جدید بازگشت به ریشه‌های اصلی و شاخ و برگ دادن به همان داستانی است که چهل سال پیش به کارگردانی John Carpenter ساخته شده است.

با توجه به امتیاز بالای این فیلم در سایت‌های سینمایی چون وب‌سایت Rotten Tomato انتظار می‌رود که فیلم هالووین Halloween فیلم ترسناکی باشد و موسیقی بی‌کلام رعب‌آوری همراهی‌اش کند.

فیلم What They Had آنچه داشتند ؛‌

فیلم What They Had آنچه داشتند

خوشبختانه با وجود فیلم What They Had آنچه داشتند، در میان فیلم‌های دیدنی فصل پاییز، فیلمی در ژانر درام خانوادگی نیز پیدا می‌شود تا طرفداران این ژانر نیز بتوانند فیلم مورد علاقه‌شان را در فصل پاییز انتخاب کنند. هیلاری سوانک Hillary Swank از جمله بازیگران شناخته شده‌ای است که در فیلم What They Had آنچه داشتند، بازی می‌کند.

داستان What They Had آنچه داشتند، در مورد بیماری پیش‌رونده‌ی آلزایمر مادر خانواده و تلاش پدر برای زنده نگه داشتن عشقی چندین و چند ساله است. فیلم What They Had آنچه داشتند، اولین فیلم الیزابت چومکو Elizabeth Chomko در مقام کارگردانی و نویسندگی است.

فیلم Venom ونوم ؛

فیلم Venom ونوم

فصل پاییز سال 2018 نقطه‌ی عطفی برای طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی محسوب می‌شود، چرا که در این فصل برای اولین مرتبه شاهد اکران فیلم Venom ونوم و همکاری دو غول فیلمسازی یعنی کمپانی سونی و استودیو مارول هستیم. این همکاری باعث شده تا طرفداران کامیک‌بوک‌ها این بخت را پیدا کنند تا Venom ونوم که شخصیتی است که حق ساخت آن در اختیار استودیو مارول است را در داستانی از مجموعه‌ی اسپایدرمن ببینند که امتیاز پخش آن در اختیار کمپانی سونی می‌باشد. در فیلم Venom ونوم تام هاردی Tom Hardy نقش خبرنگاری را بازی می‌کند که به صورت اتفاقی به موجودی ناشناخته آلوده می‌شود و به تدریج به شخصیتی غیر انسانی به نام Venom ونوم تبدیل می‌شود.

ساخت آهنگ فیلم Venom ونوم توسط امینم رپر معروف و انتشار این آهنگ در آلبوم کامی‌کازه این هنرمند از جمله حواشی شنیدنی موسیقی متن فیلم Venom ونوم محسوب می‌شود.

فیلم Bad Times at the El Royale روزگار ناخوش ال رویاله ؛

فیلم Bad Times at the El Royale روزگار ناخوش ال رویاله

فیلم Bad Times at the El Royale روزگار ناخوش ال رویاله،  داستان هفت شخصیت مرموز است که یک شب به طوری اتفاقی در مکانی عجیب و غریب نزدیک دریاچه‌ای پر رمز و راز با یکدیگر همنشین می‌شوند. فیلم Bad Times at the El Royale روزگار ناخوش ال رویاله،‌ فیلم پرسش‌ها، موسیقی بی‌کلام مهیج و بازیگران بزرگی چون جف بریجر Jeff Bridges ، داکوتا جانسون Dakota Johnson ،‌ جان هم Jon Hamm  و کریس همزورث Chris Hemsworth است. اگر تمام این نام‌ها برای تماشای این فیلم متقاعدتان نمی‌کند باید به اطلاعتان برسانیم که Cynthia Erivo هنرمند برنده‌ی امی نیز نقشی را در این فیلم برعهده دارد که در ابتدا برای بازی به بیانسه Beyoncé پیشنهاد شده بود.          

منبع وب‌سایت bbc.com ؛