اقتباس‌های جدید از کتاب‌ های استفن کینگ در سال 2019

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 26 آبان 1397

با درگذشت است لی، ‌استفن کینگ مشهورترین نویسنده‌ی زنده‌ی دنیاست که جهان سینما را با عالم ادبیات پیوند می‌دهد. شهرت و اعتبار سینمایی استفن کینگ نویسنده‌ی معروف امریکایی تصادفی بدست نیامده است و جای تعجب ندارد که نویسنده‌ای چنین توانمند در زمینه‌ی نوشتن داستان‌های ترسناک یا تریلرهای روانی به مرجع بیشترین اقتباس‌های سینمایی در ژانر فیلم‌های ترسناک تبدیل شود. استادی استفن کینگ در نویسندگی سبب شده است که بعد از نزدیک به نیم قرن فعالیت ادبی برای هر مخاطبی در سینما یا تلویزیون فیلمی دیدنی از روی کتاب‌های استفن کینگ ساخته شده باشد.

فراموش نکنیم که استفن کینگ تنها نویسنده‌ی محبوب فیلمنامه‌نویسان نیز و به جرأت می‌توان ادعا کرد که استفن کینگ یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان زنده‌ی دنیاست. داستان نویسندگی استفن کینگ با انتشار کتاب کری Carrie در سال 1974 میلادی شروع شد و با گذشت نزدیک به 45 سال از آن زمان تاکنون کینگ همچنان پادشاه بلامنازع ژانر وحشت و سبک ترسناک در ادبیات و سینما باقی مانده است.

منتقدان نظرات مختلفی در مورد علل موفقیت رمان‌ها و داستان‌های کوتاه استفن کینگ چه در عالم ادبیات و چه در سینما ابراز می‌کنند، اما تقریبا تمام آنها در این مورد متفق‌القول هستند که چیره‌دستی استفن کینگ در خلق فضاهای نامأنوس و آفرینش تعلیق برای مخاطب همان کیمیایی است که عطش تماشاچی و خواننده را برای دنبال کردن داستان‌های استفن کینگ بیشتر و بیشتر می‌کند.

برخلاف گمان برخی از منتقدان سینمایی و ادبی گذر زمان نیز بر کیفیت کار و کمیت مخاطبان استفن کینگ تأثیر منفی نگذاشته است و فروش غیر قابل تصور فیلم‌هایی چون فیلم IT در گیشه ثابت کرده است که استفن کینگ همچنان یکی از محبوب‌ترین نویسندگانی است که از روی دست داستان‌هایش اقتباس‌های سینمایی ساخته می‌شود.

به همین مناسبت، ما نیز در وب‌سایت ملودایو تصمیم گرفتیم تا مروری داشته باشیم بر فیلم‌های جدیدی که قرار است در ماه‌های پیش‌رو از کتاب‌های استفن کینگ تولید یا پخش شوند، در ادامه با ملودایو همراه باشید تا ردپای آخرین تحرکات قهرمانان و ضد قهرمانان کتاب‌های استفن کینگ را بر روی پرده‌ی نقره‌ای دنبال کنید.

اقتباس‌های جدید از کتاب‌ های استفن کینگ و فیلم قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary ؛

اقتباس‌های جدید از کتاب‌های استفن کینگ

در فهرست فیلم‌های مورد انتظار از کتاب‌‌های استفن کینگ نزدیک‌ترین تاریخ اکران به فیلم جذاب و ترسناک قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary  اختصاص دارد، این اثر که خود نیز بازسازی فیلمی است که در دهه‌ی 80 میلادی ساخته شده است، با اقتباس از کتاب قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary  استفن کینگ که در سال 1983 میلادی منتشر شده است،‌ ساخته می‌شود. در فیلم جدید قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary  بازیگرانی چون جیسون کلارک و ایمی سایمتز نقش زوج نسبتا جوانی را بازی می‌کنند که به همراه فرزندانشان به شهر Ludlow کوچ می‌کنند تا با آرامش بیشتری زندگی کنند، غافل از اینکه این تغییر ساده زندگیشان را برای همیشته دستخوش تحول خواهد کرد و دیگر آب خوش از گلویشان پایین نخواهد رفت. علت نامگذاری این فیلم با عنوان قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary  به قبرستانی باز می‌گردد که برای خاکسپاری حیوانات خانگی در نظر گرفته شده و در نزدیکی خانه‌ی این زوج نگون‌بخت قرار دارد و شرچشمه‌ی نیروهای پلید خانمان‌سوز و مرگبار است.

در میان کتاب‌های ترسناک استفن کینگ قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary  جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است و بسیاری بر این عقیده‌اند که در میان تمامی داستان‌های ترسناک استفن کینگ، رمان قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary  از بقیه ترسناک‌تر و خوف‌انگیزتر است.

فیلم قبرستان حیوانات خانگی Pet Sematary اردیبشهت ماه سال آینده‌ی خورشیدی در سینماهای سراسر جهان اکران خواهد شد.

اقتباس‌های جدید از کتاب‌ های استفن کینگ و قسمت دوم فیلم IT ؛‌

اقتباس‌های جدید از کتاب‌های استفن کینگ

مخاطبان پادکست‌های گپ‌دایو در سایت ملودایو که پادکست فیلم IT را در سایت ملودایو تماشا کرده‌اند یا شنیده‌اند، به خوبی آگاه هستند که این فیلم از اندی موشیتی کارگردان جوان آرژانتینی موفق شد تا در سال 2017 میلادی بسیاری از رکوردها را جابه‌جا کند و حتی قبل از آنکه پایش به سالن‌های سینما باز شود با آماری نزدیک به 197 میلیون بازدید در سایت یوتیوب، رکورد بیشترین تریلر سینمایی دیده شده را از آن خود سازد.

در این شرایط جای تعجب نبود که پس از اکران این فیلم به یکی از فیلم‌های پرفروش سال‌های اخیر باکس آفیس امریکا تبدیل شود. با چنین محبوبیتی عجیب بود اگر سازندگان فیلم IT برای ساخت قسمت دوم این کتاب مشهور از استفن کینگ آستین‌ها را بالا نمی‌زدند.

قسمت دوم فیلم IT دنباله‌ی این کتاب خواندنی از استفن کینگ را پی می‌گیرد و این مرتبه بعد از 27 سال سراغ شخصیت‌هایی را می‌گیرد که دوران پرفراز و نشیب کودکیشان را در قسمت اول دیده بودیم. در قسمت دوم فیلم IT از چهره‌های سرشناس هالیوودی چون جسیکا چستین، جیمز مک‌آووی و بیل هدر استفاده شده است و قرار است این ستاره‌های سینمایی یکبار برای همیشه کلک پنی‌وایز دلقک ترسان و رقصان فیلم IT را بکنند و کوچک و بزرگ را از شر این موجود خبیث خلاص کنند.

قرار است قسمت دوم فیلم IT در شهریورماه سال آینده‌ی خورشیدی در سینماها اکران شود.        

اقتباس‌های جدید از کتاب‌ های استفن کینگ و فیلم Doctor Sleep ؛

اقتباس‌های جدید از کتاب‌های استفن کینگ

مخاطبانی که پادکست‌های پشت‌پرده را در سایت ملودایو دنبال کرده‌اند و در فهرست ترسناک‌های این پادکست شنیدنی و دیدنی از شهرت و اعتبار جهانی فیلم درخشش Shining به کارگردانی استنلی کوبریک اطلاع پیدا کرده‌اند، استفن کینگ این داستان جذاب و وحشت‌برانگیز را در سال 1977 میلادی نوشت و با وجود اینکه منتقدان سینمایی از اقتباس سینمایی کوبریک از این کتاب تمجیدها کردند، شخص استفن کینگ چندان از این فیلم راضی نبود و به همین دلیل نیز 37 سال بعد دنباله‌ای برای شخصیت‌های کتاب درخشش Shining نوشت تا آنطور که خود بیش‌تر می‌پسندد داستان شخصیت‌های گرفتار در این هتل فراموش‌شده را بازگو کند. استفن کینگ نام Doctor Sleep را برای دنباله‌ی داستان خود انتخاب کرد و قرار است مایک فلناگان فیلمی را با همین نام از دنباله‌ی این داستان کارگردانی کند و یوان مک‌گرگور و ربه ‌کا فرگوسن در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

در فیلم Doctor Sleep قصه‌ی کودک فیلم درخشش Shining را می‌بینیم که بزرگ شده است و در سایه‌ی خاطرات ترسناک کودکی‌اش، زندگی پر افت و خیزی را تجربه می‌کند.

تاریخ اکران فیلم Doctor Sleep دی‌ماه سال 1398 خورشیدی اعلام شده است.

اقتباس‌های جدید از کتاب‌ های استفن کینگ و فیلم IN THE TALL GRASS ؛

اقتباس‌های جدید از کتاب‌های استفن کینگ

در میان عناوین پرشماری رمان های استفن کینگ کم‌تر به کتابی بر می‌خوریم که حاصل همکاری مشترک استفن کینگ با سایر نویسندگان باشد، اما مثل اینکه استفن کینگ برای پسرش استثنا قائل شده است و در سال 2012 میلادی کتاب IN THE TALL GRASS را با همکاری پسر خود نوشته است. داستان این فیلم در مورد برادر و خواهری است که با شنیدن ندای کمک‌خواهی از میان کشتزاری به حال خود رها شده به میان کشتزار می‌روند و راه بازگشت را گم می‌کنند.

فیلم IN THE TALL GRASS در سال 2019 میلادی به صورت اختصاصی از شبکه‌ی نتفلیکس پخش خواهد شد.

شما برای دیدن کدامیک از اقتباس‌های جدید از کتاب‌های استفن کینگ مشتاق‌تر هستید، نظرات خود را در این رابطه از طریق بخش دیدگاه‌های سایت ملودایو با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

منبع وب‌سایت denofgeek.com ؛‌  

        

  • سروش

    متاسفانه من کتاب های استفن کینگ را نخواندم اما در بین فیلمهایی که از کتاب های استفن کینگ ساخته شده فیلم درخشش کوبریک رو از همه بیشتر دوست داشتم و برام عجیبه که خود استفن کینگ این اقتباس سینمایی رو خیلی دوست نداشته

    پاسخ 1397/08/27