ارزشمندترین آهنگسازان فیلم و سریال بر اساس آمار سایت IMDb

الهام ربیعی - چهارشنبه، 1 خرداد 1398

تهیه‌ی فهرستی از بهترین آهنگسازان فیلم و سریال در طول تاریخ این هنرها و سرگرمی‌های مخاطب‌پسند کار چندان ساده‌ای نیست و هیچ بعید نیست که به تعداد علاقه‌مندان موسیقی متن فیلم‌های سینمایی،‌ فهرست‌های متفاوتی از بهترین بهترین آهنگسازان موسیقی فیلم و سریال داشته باشیم. با این وجود در این مقاله تلاش کردیم تا تنی چند از مشهورترین آهنگسازان دنیا را بر اساس آمار سایت IMDb برای مخاطبان وب‌سایت ملودایو معرفی کنیم.

مشهورترین آهنگسازان فیلم و سریال، جان ویلیامز (John Williams)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

یکی از شناخته شده‌ترین و پرافتخارترین و پول‌سازترین آهنگساز در تاریخ آمریکا است و شهرتی هم‌پایه جان فیلیپ سوزا، آرون کاپلند و لئونارد برن‌اشتاین دارد. او فهرست بلندبالایی از جوایز که شامل 41 نامزدی اسکار می‌شود را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال، هانس زیمر (Hans Zimmer)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

آهنگساز آلمانی‌تبار هالیوود که یکی از نوآوران و نوابغ عرصه موسیقی است. او در موزیک ویدئوی زنده «Video Killed The Radio Star» گروه The Buggles حضور یافت که به صورت جهانی دیده شد.

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی هانس زیمر به پادکست موسیقی فیلم تلقین (الهام) یا Inception در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌

 موسیقی فیلم تلقین (الهام) یا Inception

معروف ترین آهنگسازان فیلم و سریال، ژرمی سول (Jeremy Soul)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

او از سنین کودکی عاشق موسیقی سمفونیک بود و در پنج سالگی علاقه وافری به ارکستر سمفونیک از خود نشان داد. «ارکستر در موسیقی ابزار بی‌نهایت توانایی است که قابلیت تفسیر هر انسانی را دارد.»

آهنگسازان فیلم و سریال، آنجلو بادالامنتی (Angelo Badalamenti)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

این آهنگساز مشهور بیش از همه به خاطر همکاری با کارگردان چیره‌دست هالیوود، دیوید لینچ شناخته شده است. آهنگساز مالهلند درایو(2001)، توئین پیکس: با من در آتش برو(1992)، نامزدی طولانی(2004).

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال، مکس ریشتر (Max Richter)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

متولد آلمان غربی و آهنگساز فیلم‌های شاتر آیلند(2010)، جامانده(2014) و والس با بشیر(2008).

ارزشمندترین آهنگسازان فیلم و سریال، فیلیپ گلس (Philip Glass)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

فیلیپ در مغازه رادیو فروشی پدرش کار می‌کرد و به نوارهای موسیقی غربی کلاسیک که مشتری‌ها به آنها می‌فروختند، گوش می‌داد. او ویولون و فلوت را آموخت و به دانشگاه شیکاگو راه یافت.

آهنگسازان فیلم و سریال، جیمز هورنر (James Horner)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

در پنج سالگی نواختن پیانو را یاد گرفت و در Royal college of music لندن آموزش دید. به کالیفرنیا رفت و لیسانسش را در موسیقی گرفت. بعد از اخذ مدرک کارشناسی‌اش در UCLA همان‌جا به عنوان استاد مشغول تدریس تئوری موسیقی شد.

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی جیمز هورنر به پادکست‌های موسیقی فیلم‌های شجاع‌دل و تایتانیک در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌


بررسی موسیقی فیلم شجاع‌دل Braveheart

بررسی موسیقی فیلم تایتانیک Titanic

معروفترین آهنگسازان فیلم و سریال، هاوارد شور (Howard Shore)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

این آهنگساز کانادایی، آموختن موسیقی را از هشت سالگی شروع کرد و در سیزده سالگی به عضویت گروه موسیقی درآمد. او در دانشگاه برکلی موسیقی خواند.

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی هوارد شور به پادکست موسیقی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌

بررسی موسیقی فیلم‌های ارباب حلقه‌ها

آهنگسازان فیلم و سریال، دنی الفمن (Danny Elfman)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

او در کودکی از استعداد بی‌نظیرش خبر نداشت اما در دهه هفتاد همراه برادرش گروه موسیقی Mystic Knights of Oingo-Boingo را راه انداختند.

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی دنی الفمن به پادکست فارسی گپ‌دایو موسیقی متن جوکر در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌

لینک پادکست موسیقی متن جوکر (بخش دوم)

مشهورترین آهنگسازان فیلم و سریال، جان مورفی (John Murphy)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

آهنگساز بریتانیایی که در اوایل دهه نود ساختن موسیقی متن فیلم را آغاز کرد. او برای چندین فیلم بریتانیایی تأثیرگذار آهنگسازی کرده است از جمله قفل، انبار و دو بشکه باروت(1998) و قاپ‌زنی (2000).

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال، مایکل جاکینو (Micheal Giacchino)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

آهنگساز فیلم، ویدیوگیم و مجموعه‌های تلویزیونی. او برای سریال‌های Lost، Alias و Fringe و فیلم‎های شگفت‌انگیزان(2004)، آپ UP) 2009)، راتاتویی و پیشتازان فضا (2009) موسیقی متن ساخته است. تا کنون جوایز بسیاری از جمله گرمی، امی و گلدن گلوب همچنین اسکار بهترین موسیقی متن فیلم را برای انیمیشن آپ دریافت کرده است.

ارزشمندترین آهنگسازان فیلم و سریال، انیو موریکونه (Ennio Morricone)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

موریکونه به همراه سرجیو لئونه نمونه یکی از بهترین همکاری‌های کارگردان/آهنگساز در تاریخ سینما هستند. او در کنسرواتوار سانتا سیسیلیا رم تحصیل کرد و در ساز ترومپت حرفه‌ای شد.

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی انیو موریکونه به پادکست فارسی گپ‌دایو موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت» در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌

موسیقی فیلم «خوب، بد، زشت»

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال، کلینت منسل (Clint Mansell)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

این آهنگساز در فیلم‌های مطرح دارن آرنوفسکی با یان کارگردان صاحب سبک امریکایی همکاری کرده است. آهنگساز انگلیسی که ساخت موسیقی متن فیلم‌هایی مثل مرثیه‌ای برای یک رؤیا، The fountain، Black Swan و Moon را در کارنامه کاری خود دارد.

معروف ترین آهنگسازان فیلم و سریال، الکساندر دسپلت (Alexandre Desplat)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

آهنگساز و رهبر ارکستر و برنده جایزه اسکار. از جمله کارهای او ساخت موسیقی متن فیلم‌های درخت زندگی، هری پاتر و یادگاران مرگ، هتل بزرگ بوداپست و مورد عجیب بنجامین باتن هستند.

آهنگسازان فیلم و سریال، جسیکا کری (Jessica Curry)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

آهنگساز بریتانیایی که بیشتر برای ساخت موسیقی بازی‌های ویدیویی شهرت دارد و از جمله آثارش موسیقی Everybody's Gone to Rapture است که برایش جایزه بفتا را به ارمغان آورده است.

مشهورترین آهنگسازان فیلم و سریال، رامین جوادی (Ramin Djawadi)؛

آهنگساز مجموعه‌های بازی تاج‌و‌تخت، ‌سریال Westworld و فیلم Iron Man (مرد آهنی).

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی رامین جوادی به پادکست فارسی گپ‌دایو سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌

موسیقی سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

ارزشمندترین آهنگسازان فیلم و سریال، موری لاوز (Maury Laws)؛

آهنگساز آمریکایی که ساخت موسیقی متن انیمیشن‌های زیادی از قبیل The Hobbit, Jack Frost, The Flight of Dragons, The Daydreamer, The Wacky World of Mother Goose را در کارنامه حرفه‌ای خود دارد.

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال، برنارد هرمن (Bernard Herrmann)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

آهنگساز برجسته که نامش با فیلم‌هایی همچون روانی، راننده تاکسی، شهروند کین برای همیشه در تاریخ سینما ماندگار شده است.

برای آشنایی بیشتر با سبک آهنگسازی برنارد هرمن به پادکست فارسی گپ‌دایو موسیقی فیلم روانی Psycho در سایت ملودایو مراجعه کنید:‌

لینک پادکست موسیقی فیلم روانی Psycho

معروف ترین آهنگسازان فیلم و سریال، ماکس اشتاینر (Max Steiner)؛

بهترین آهنگسازان فیلم و سریال

یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان تاریخ سینما که برای بیش از صد فیلم کلاسیک آمریکایی موسیقی متن ساخت. کازابلانکا، بر باد رفته، کینگ‌کنگ، سه تفنگدار و باغ‌وحش شیشه‌ای از جمله آثار او هستند.

آهنگسازان فیلم و سریال، مارک آیشام (Mark Isham)؛

مارک ایشام یکی از پیشگامان موسیقی الکترونیک و نوآور در موسیقی متن فیلم محسوب می‌شود. موسیقی متن فیلم‌های کوکب سیاه، نل، مکانیک و خوش شانس از جمله آثار او هستند. او همچنین نوازنده ترومپت و سینتی‌سایزر است.