بزرگترین شومن پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی 2018

الهام ربیعی - یک‌شنبه، 5 خرداد 1398

فیلم بزرگترین شومن (برترین شومن)، فیلمی زندگینامه‌ای-موزیکال به کارگردانی مایکل گریسی و بر اساس زندگی فینیاس تیلور بارنوم خالق سیرک‌های بزرگ است. این فیلم در سه رشته نامزد جایزه گلدن گلوب شد که توانست جایزه بهترین ترانه را دریافت کند، همچنین جایزه گرمی بهترین آلبوم موسیقی را نیز کسب کرد. هیو جکمن Hugh Jackman در این فیلم با بازی در نقش بارنوم خوش درخشید و نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

«تا زمانی که شبیه دیگران هستید هرگز نمی‌توانید کار متفاوتی انجام دهید.»

این فیلم در زمره فیلم‌های انگیزشی و بیوگرافی است که قهرمان داستان از هیچ به همه چیز می‌رسد و پایانی خوش دارد. دنیای رنگ و موسیقی آن نظر مخاطب را جلب می‌کند و بعد از اتمام فیلم، موسیقی آن در ذهن بیننده ثبت می‌شود. طراحی حرکات موزون متناسب با صحنه‌ها و داستان است. به عقیده منتقدان در فیلم برترین شومن از کلیشه‌های رایج استفاده شده اما به نظر برخی دیگر به دلیل زندگینامه‌ای بودن اثر، کارگردان ناگزیر بوده که گاهی اسیر کلیشه‌ها شود. اما مهمترین ویژگی این فیلم شاد کردن و انرژی دادن به بیننده است.

«اصلی‌ترین هنر آن است که مردم را شاد کند.»

موسیقی بزرگترین شومن، پرفروش‌ترین آلبوم سال 2018؛

بزرگترین شومن

قطعه Never Enough از این آلبوم را از این لینک ببینید

موسیقی متن فیلم بزرگترین شومن ساخته گروه دو نفره پاسک و پل، متشکل از بنژ پاسک و جاستین پل است که ید طولایی در نوشتن موسیقی برای تئاترها و فیلم‌های موزیکال و برنامه‌های تلویزیونی دارند. مایکل گریسی تازه‌کار توانسته با فیلم خود یازده موسیقی به‌یادماندنی و زیبا را در ذهن مخاطبان حک کند.

پیش از این پاسک و پل برای آهنگ شهر ستاره‌ها در فیلم لالالند برنده جایزه گلدن گلوب بهترین ترانه غیراقتباسی و جایزه اسکار بهترین ترانه شده‌اند، همچنین دریافت جایزه تونی بهترین ترانه غیراقتباسی تئاتر موزیکال را نیز در کارنامه کاری خود دارند. آلبوم موسیقی برترین شومن در انگلستان یازده هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت، علاوه‌بر آن عنوان پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی سال 2018 را نیز بدست آورد که بیشتر از یک میلیون کپی از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است.

قطعه «This is me» آهنگی عاشقانه با اجرایی فوق‌العاده است. تمام قطعه‌های برترین شومن شنیدنی هستند. قطعه «Tightrope» والتز سافت-راک است که برای همسر رنج کشیده بارنوم نوشته شده است. آهنگ «Never Enough» قطعه‌ای شدیدا رمانتیک است. از آنجایی که این فیلم داستان شکست‌ها و موفقیت‌های بارنوم است، موسیقی متنش هم شاد و الهام‌بخش و نویددهنده است. از ویژگی‌های مهم این فیلم هماهنگی حرکات بازیگران و موسیقی با داستان و صحنه‌هاست.

هیو جکمن (Hugh Jackman)؛

فیلم بزرگترین شومن

هیو جکمن خواننده، بازیگر و تهیه‌کننده استرالیایی است و در فیلم برترین شومن نقش بارنوم را بازی می‌کند. او در فیلم‌های The Fountain، پرستیژ، بینوایان و زندانیان و مجموعه مردان ایکس نقش‌آفرینی کرده است. بازی در فیلم بینوایان برایش جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال را به ارمغان آورد و برای فیلم برترین شومن نیز برنده جایزه گرمی بهترین آلبوم موسیقی شد. جکمن برای ایفای نقش در ژانرهای گوناگون شهرت دارد، همچنین رکورد جهانی گینس برای حضور در نقش ابرقهرمان برای بازی در نقش ولورین در مجموعه مردان ایکس به نامش ثبت شده است. بازی جکمن در فیلم برترین شومن از سوی منتقدان مورد تحسین قرار گرفت.

«من عاشق بازیگری بودم اما وقتی به مدرسه تئاتر رفتم، دیدم همه از من بهتر و بامزه‌تر و طبیعی‌ترند. الان فکر می‌کنم چقدر خوب شد که به سختی‌ها غلبه کردم و با خودم گفتم: «هی باید توی این کار بهترین بشی.»»