تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و شنیدنی‌ترین موسیقی‌های امسال؛‌ (بخش اول)

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 28 دی 1398

از فیلم‌های مستقل و کم‌بودجه گرفته تا پرفروش‌های تابستانی، به نظر می‌رسد سال 2020 از لحاظ سینمایی به سالی پر و پیمان برای علاقه‌مندان هنر هفتم تبدیل خواهد شد. دهه‌ی 2020 در حالی شروع می‌شود که از یک سو انتقاداتی به سبک فیلمسازی هالیوود در سال‌های اخیر به گوش می‌رسد و از طرف دیگر در همین هالیوود فیلم‌های مستقلی نیز ساخته می‌شوند که هر روز بر تعداد تحسین‌کنندگان و طرفداران آن‌ها افزوده می‌شود.

برای مثال تا پیش از فرا رسیدن سال 2020 میلادی سینماگران با فیلم‌هایی چون Uncut Gems،‌ Little Women و Portrait of a Lady on Fire نشان دادند که سینمای جدی و قصه‌گو همچنان در هالیوود با قدرت به حیات خود ادامه می‌دهد. ظهور این قبیل فیلم‌ها در پایان دهه‌ی 2010 میلادی آنچنان برخی منتقدان را هیجان زده کرد که از تشابه سال 2019 میلادی با سال 1999 سخن بگویند و یاد فیلم‌های تماشایی آن سال‌ها را دوباره برای مخاطبان زنده کنند.

در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا برخی از تماشایی‌ترین فیلم‌هایی که در سال 2020 اکران خواهند شد را با هم مرور کنیم.

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی Bad Boys for Life ؛‌

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردانان:‌ Adil El Arbi و Bilall Fallah

بازیگران شاخص:‌ ویل اسمیت، مارتین لارنس؛ ‌

آهنگساز:‌  Lorne Balfe ؛‌

پسران بد 1 و 2 شاید چندان به مذاق نقدنویس‌های مجله‌های سینمایی خوش ننشسته باشند، اما این مخالف‌خوانی‌ها ذره‌ای از محبوبیت این فیلم‌ها در نزد عموم تماشاگران سینما نکاسته است و هنوز هم تماشاگران بسیاری از تماشای این فیلم‌های قدیمی لذت می‌برند. با این پرونده‌ی درخشان در نزد عموم انتظارات برای موفقیت فیلم Bad Boys for Life بالاست و اگر چه مایکل بی کارگردان قسمت‌های اول و دوم با تیم پسران بد همکاری نکرده است اما Jerry Bruckheimer تهیه‌کننده‌ی هر سه فیلم قول داده است که قسمت سوم نه تنها ذره‌ای از قسمت‌های قبلی کم نداشته باشد، بلکه از دو قسمت قبلی بهتر هم شده باشد.  

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی Sonic the Hedgehog ؛

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ Jeff Fowler

بازیگران شاخص: جیم کری، جیمز مارسدن

آهنگساز:‌ Junkie XL

نام لایو اکشن سونیک ابتدا با حاشیه و جنجال در فضای مجازی پیچید، وقتی که سازندگان با دل خوش اولین تریلر فیلم را منتشر کردند تا طرفداران را غافلگیر کنند، اما در عوض آه از نهاد مخاطب و طرفدار بلند کردند. اعتراض‌ها به تریلر فیلم Sonic the Hedgehog به قدری زیاد بود که سازندگان قول دادند تا قسمت‌های ضبط شده را دوباره بسازند و زین پس از تکرار اشتباه‌های گذشته دست بشویند.

این کش و قوس‌ها سبب شد تا فیلم Sonic the Hedgehog به سال 2019 میلادی نرسد و در عوض در فهرست اکرانی‌های 2020 قرار بگیرد، تأخیری که به احتمال بسیار زیاد به نجات فیلم در گیشه منجر خواهد شد و این فیلم را به یکی از پرفروش‌های باکس آفیس تبدیل خواهد کرد. اصلاحات مثبت فیلم سونیک به کنار، از همان زمان اعلام ساخت فیلم Sonic the Hedgehog تمام طرفداران این بازی قدیمی لحظه‌ شماری می‌کنند تا بازی جیم کری بازیگر محبوب کانادایی را در نقش شخصیت خبیث ماجراهای سونیک به تماشا بنشینند.

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی A Quiet Place Part II ؛

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ John Krasinski

بازیگران شاخص:‌ امیلی بلانت، نواح جوپ

آهنگساز:‌ Marco Beltrami

در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم تا شاهد ساخته شدن دنباله‌های متعدد برای فیلم‌هایی باشیم که خوب می‌فروشند و در اولین اکران تماشاگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. داستانی که این بار برای فیلم A Quiet Place اتفاق افتاده است و John Krasinski کارگردان قسمت اول، نویسندگی و کارگردانی قسمت دوم را نیز بر عهده دارد و مثل قسمت اول امیلی بلانت همسر این کارگردان نقش اصلی فیلم و مادر فداکار خانواده‌ی ابوت را بازی می‌کند. این طور که از تریلر فیلم بر می‌آید قرار است تازه در قسمت دوم به سرآغاز داستان سفر کنیم و ببینیم چه شد که موجودات بیگانه اما ناشنوا موفق شدند تا زمین انسان‌ها را به تسخیر خود درآورند.

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی No Time To Die ؛‌   

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ Cary Fukunaga ؛

بازیگران شاخص:‌ دنیل کریگ، رامی مالک، نوامی هریس

آهنگساز:‌ هانس زیمر

احتمالا برای شما هم جالب است که بدانید 25امین فیلم از مجموعه پرطرفدار جیمزباند را Cary Fukunaga کارگردانی کرده است. هنرمندی که با سریال True Detective خود به چهره‌ای شناخته شده در میان سینما دوستان تبدیل شده است. مثل اینکه فیلم No Time To Die حاشیه‌های آماری زیاد دارد چرا که احتمالا دنیل کریگ بعد از این فیلم و پنجمین حضورش به عنوان جیمزباند برای همیشه با مأمور 007 خداحافظی خواهد کرد. به نظر می‌رسد در جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیمزباند رامی مالک نقش شخصیت منفی را بازی می‌کند که آبش با جیمزباند در یک جوی نمی‌رود.

آهنگسازی این آخرین فیلم جیمزباند هم قصه‌ی شنیدنی دارد، ابتدا قرار بر این بود که موسیقی متن فیلم No Time To Die را آهنگساز جوان Dan Romer بسازد و برای چند ماه نیز Fukunaga و Romer درگیر ساخت بهترین موسیقی برای این فیلم بودند، اما در فرصت کوتاهی تا اکران فیلم جیمزباند به ناگهان عنوان شد که Dan Romer به دلیل اختلاف سلیقه با تیم تولید از کار کنار کشیده است و جایش را به هانس زیمر آهنگساز مشهور با 11 مرتبه نامزدی برای جایزه‌ی اسکار داد.

برگرفته از وب‌سایت rottentomatoes.com ؛