اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ در سال 2020؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 19 بهمن 1398

در عالم سینما و به ویژه در ژانر پرطرفدار سینمای وحشت نام استفن کینگ نویسنده‌ی مشهور امریکایی همواره با آثار پرفروش و محبوب عجین شده است و کم‌تر پیش می‌آید فیلمی از روی دست نوشته‌های این نویسنده ساخته شود، اما در باکس آفیس و گیشه‌های سینمایی موفق ظاهر نشود.

احتمالا سال 2020 میلادی نیز از این قاعده مستثنی نباشد و امسال نیز شاهد درخشش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی باشیم که منبع الهامشان، فیلمنامه‌هایی است که از داستان‌های کوتاه و بلند استفن کینگ اقتباس شده‌اند. برخی از منتقدان عقیده داشتند که پایان دهه‌ی 2010 میلادی، پایان کار استفن کینگ در سینما است و بعد از این همه سال و این حجم از داستان‌رایی دیگر بعید است که داستان‌های استفن کینگ مثل سابق بر پرده‌های سینما مورد استقبال قرار بگیرند، اما اکران فیلم سینمایی IT در سال 2017 میلادی تمام این رشته خیال‌ها را پنبه کرد و نشان داد که همچنان داستانی به خامه‌ی استفن کینگ این ظرفیت را دارد تا به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در ژانر وحشت تبدیل شود.

بعد از ساخته شدن فیلم IT بود که سیل اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از آثار استفن کینگ شدت گرفت. قسمت دوم فیلم IT، دنباله‌ی فیلم درخشش یا Shining با نام Doctor Sleep، بازسازی تازه‌ای از فیلم قبرستان حیوانات یا Pet Cemetery و سریال‌های تلویزیونی M.R Mercedes و Castle Rock از جمله آثاری هستند که پس از فروش خیره‌کننده‌ی فیلم IT پایشان به سینما و تلویزیون باز شد.

اگر چه با توجه به اینکه در ماه‌های ابتدایی سال 2020 قرار داریم و نمی‌توان با اطمینان از فهرست کامل اقتباس‌های سینمایی استفن کینگ سخن گفت، اما در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا با آثاری که امسال با داستانی از استفن کینگ خواهیم دید، بیشتر آشنا شوید.

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ و سریال تلویزیونی The Outsider؛‌

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ

سریال 10 قسمتی The Outsider که توسط شبکه‌ی تلویزیونی HBO تهیه و تولید شده استف اولین اقتباسی است که با نام استفن کینگ در سال 2020 به علاقه‌مندان آثار این نویسنده معرفی شده است، سریالی که از روی رمانی به مین نام که در سال 2018 نوشته و منتشر شده، ساخته شده است. این رمان از داستان مردی به ظاهر محترم و بدون حاشیه در جامعه‌ای کم‌جمعیت و آرام سخن می‌گوید که به ناگهان به تجاوز و قتل پسری جوان متهم می‌شود.

در تمام طول داستان شخصیت اصلی بر بی‌گناهی خود اصرار می‌ورزد و با وجودی که شواهد هر روز احتمال ارتکاب جرم توسط متهم را پررنگ‌تر می‌کند اما به مرور مشخص می‌شود، حقایقی وجود دارند که از دید پلیس و خبرنگاران پنهان مانده‌اند. منتقدان معتقدند سریال تلویزیونی  The Outsider هم مانند تمام آثار دیگر استفن کینگ در پایان مخاطب خود را غافلگیر خواهند کرد.

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ و سریال تلویزیونی Lisey's Story ؛‌

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ

اگر چه هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است که سریال هشت قسمتی Lisey's Story در چه تاریخی و توسط کدام شبکه‌ی تلویزیونی عرضه خواهد شد، اما شنیده‌ها از این حکایت دارند که این سریال از محصولات تازه‌ی اپل تی‌وی است که در سال 2020 به صورت استریم در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. داستان Lisey's Story برای استفن کینگ با تمام داستان‌های دیگر این نویسنده فرق دارد چرا که کینگ این داستان را در سال 1999 میلادی بلافاصله بعد از حادثه‌ای به رشته‌ی تحریر درآورد که ممکن بود به از دست دادن جانش منجر شود.

جولین مور و کلایو اون نقش‌های اصلی این سریال را بازی می‌کنند و استفن کینگ نویسندگی هر هشت قسمت را نیز شخصا بر عهده داشته است. در این داستان جولین مور پس از گذشت دو سال از مرگ نابهنگام همسرش به جست‌وجو در میراث وی می‌پردازد و حقایق تازه‌ای را در مورد همسر متوفی خود کشف می‌کند.

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ و سریال تلویزیونی The Stand؛‌

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ

این سریال دومین سریال تلویزیونی 10 قسمتی است که قرار است در سال 2020 با اقتباس از یکی از داستان‌های آخرالزمانی استفن کینگ ساخته شود و قول پخش آن را نیز شبکه‌ی CBS به مخاطبان خود داده است، تولید این سریال از فصل پاییز سال 2019 آغاز شده و بر طبق اخبار منتشر شده همچنان ادامه دارد،‌ مثل اینکه استفن کینگ برای سریال تصمیم گرفته تا پایان داستان منتشر شده را تغییر دهد و داستان تازه‌ای برای این سریال خلق کند تا این اثر نیز تازگی خود را برای خوانندگان کتاب حفظ کند.

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ در سال 2020؛

اقتباس‌های سینمایی از آثار استفن کینگ

با توجه به اینکه تازه در ماه دوم سال 2020 میلادی قرار داریم، هیچ بعید نیست که تا پایان امسال اسم‌های خیلی بیشتری به فهرست بالا اضافه شوند بیشتر در مورد آثار استفن کینگ در سینما و تلویزیون ببینیم و بشنویم، تا همین جای کار می‌دانیم که قرار است که در سال 2020 شاهد ساخته شدن فیلم‌های Salem's Lot و باشیم  The Long Walkباشیم و فصل‌های جدید سریال‌های پرتماشاگر M.R Mercedes و Castle Rock را به نظاره بنشینیم.

برگرفته از وب‌سایت screenrant.com ؛‌