تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و شنیدنی‌ترین موسیقی‌های امسال؛‌ (بخش چهارم)

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 13 بهمن 1398

در بخش چهارم از فهرست بلند بررسی تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 تقریبا به اکران فصل پاییزی سال آینده رسیده‌ایم و برایتان از فیلم‌هایی سخن می‌گوییم که احتمالا باید کمی بیش‌تر از شش ماه برای دیدنشان صبر کنیم. به نظر می‌رسد هر چه به پایان سال 2020 نزدیک‌تر می‌شویم، با فیلم‌های هیجان‌انگیزتری برای تماشا مواجه خواهیم بود. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید. 

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی The Trial of the Chicago 7 ؛

کارگردان:‌ Aaron Sorkin  

بازیگران شاخص: ساشا بارون کوهن، جوزف گوردن لویت، مایکل کیتون   

آرون سوروکین کارگردان خوش‌ذوق امریکایی علاقه‌ی خاصی به تاریخ معاصر کشورش دارد و تلاش می‌کند تا در آثار خود از دیدگاهی انتقادی، این تاریخ را به نمایش بگذارد و به داوری بنشیند. فیلم سینمایی The Trial of the Chicago 7 نیز در زمره‌ی همین کارهای سوروکین قرار می‌گیرد که داستان محاکمه‌ی هفت مظنون به جاسوسی در دهه‌ی 60 میلادی و در بحبوحه‌ی اعتراضات به جنگ ویتنام را روایت می‌کند. البته سوروکین برای ساخت این فیلم از سال 2007 میلادی و بیش از ده سال صبر کرده تا سرانجام این فیلم را در سال 2020 با هنرپیشه‌های دلخواه خود به روی پرده ببرد.

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی BIOS؛

کارگردان:‌ Miguel Sapochnik

بازیگر شاخص:‌ تام هنکس

آهنگساز:‌ Gustavo Santaolalla

سال 2020 نیز دوباره شاهد هنرنمایی تام هنکس،‌ بازیگر دوست‌داشتنی هالیوود بر روی پرده‌های نقره‌ای هستیم. در این فیلم تام هنکس نقش مخترع بیماری را بازی می‌کند که بعد از نابودی دنیا به تنها ساکن کره‌ی زمین تبدیل شده است. در چنین اوضاع و احوالی تام هنکس تصمیم می‌گیرد تا رباتی بسازد که پس از مرگش از سگ وی مراقبت کند و ماجرا از همین جا آغاز می‌شود. آهنگسازی این فیلم را گوستاوو سانتائولایا بر عهده دارد. آهنگسازی که با سبک کاری‌اش در فیلم مشهور بابل به خوبی آشنا شده‌ایم.

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی Death on the Nile ؛

کارگردان:‌ Kenneth Branagh

بازیگران شاخص: کنت برانا، آنت بنینگ  

آهنگساز:‌ Patrick Doyle

بعد از موفقیت‌های شرلوک هولمز در چند سال اخیر به نظر می‌رسد حالا نوبت هرکول پوآرو است تا با چهره‌ای جدید و هیجانی‌ بیشتر از گذشته به سینما بازگردد و با فروش بالا در گیشه رونقی به ژانر کارآگاهی ببخشد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم قتل در قطار سریع‌السیر شرق است که توسط همین بازیگر و کارگردان در سال 2017 ساخته شد و موفقیت تجاری‌اش بسیاری از منتقدان را غافلگیر کرد.

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و فیلم سینمایی  The Witches ؛

کارگردان:‌ رابرت زمه‌کیس

بازیگر شاخص: آن هاتاوی، اکتاویا اسپنسر  

آهنگساز:‌ آلن سیلوستری

رابرت زمه‌کیس با انتخاب این فیلم برای کارگردانی ریسک بزرگی را پذیرفته است، چرا که این داستان مشهور قبلا نیز یک مرتبه در دهه‌ی نود میلادی به روی پرده رفته و موفقیت چشمگیری نیز بدست آورده بود. بنابراین تماشاگرانی که با نسخه‌ی قدیمی خاطرات فراوانی دارند، حتما دوست دارند تا روایت جذاب‌تری از داستان مورد علاقه‌شان را تماشا کنند. از سوی دیگر آن هاتاوی به عنوان بازیگر نقش اصلی کاری به مراتب سخت‌تر از رابرت زمه‌کیس در برابر خود دارد، چرا که باید از نقشی به یادماندنی آنجلیکا هیوستون در فیلم قبلی، بازی درخشان‌تری را ارائه کند.

آهنگسازی این فیلم را نیز آهنگساز مشهور آلن سیلوستری بر عهده خواهد داشت که همچنان بعد از گذشت چندین دهه موسیقی متن فیلم بازگشت به آینده شنیدنی‌ترین همکاری این هنرمند با رابرت زمه‌کیس به حساب می‌آید.

برگرفته از وب‌سایت rottentomatoes.com ؛‌