پادکست گپ‌دایو (28) بررسی سریال گیم آف ترونز Game of thrones (بخش سوم)

استودیو ملودایو - سه‌شنبه، 17 اردیبهشت 1398

پادکست موسیقی گپ‌دایو در بخش سوم قسمت بیست و هشتم به بررسی موسیقی سریال گیم آف ترونز اختصاص دارد. یکی از دلایل مهم موفقیت سریال گیم آف ترونز الهام از اساطیر آشنای هر قوم و ملتی و غیرمنتظره بودن داستان آن است، همین غیرمنتظره بودن اتفاقات دلیلی برای جذابیت و کشش «بازی تاج و تخت» محسوب می‌شود، چرا که مخاطب نمی تواند آینده را پیش بینی کند و فقط باید در زمان حال داستان را دنبال کند و دل به تعلیق های داستان بسپارد. در سایت ملودایو پادکست جنجالی Game of thrones را با موسیقی‌های فراوان، ببینید و بشنوید و ما را در سومین قسمت از پادکست بررسی موسیقی متن گیم آف ترونز همراهی کنید. 

 

 

فایل صوتی و کم‌حجم پادکست گپ دایو:

 

 

 

بخش اول پادکست بررسی  گیم اف ترونز یا بازی تاج و تخت

بخش دوم پادکست بررسی گیم اف ترونز یا بازی تاج و تخت

بخش چهارم پادکست بررسی گیم اف ترونز یا بازی تاج و تخت

 

 

گیم آو ترونز (فصل پنجم-رامین جوادی 2015)؛

دانلود پادکست سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

در فصل پنج از سریال گیم آو ترونز همان‌قدر که داستان هیجان‌انگیزتر می‌شود موسیقی متن نیز گیراتر و جذاب‌تر می‌گردد. موسیقی متن همانند داستان این سریال پیچیده و متنوع است. تم اصلی موسیقی با احساسات داستان همسو است و کاری می‌کند که مخاطب بعد از پایان هر فصل و گوش دادن به موسیقی آن برای شخصیت‌ها دلتنگ شود. موسیقی فصل پنج نفس‌گیر و بی‌رحم است.

«مرگ پایان همه چیز است. اما زندگی احتمالات زیادی در خودش دارد.»

صدای جذاب کُر و ریتم‌های غافلگیرکننده به جذابیت داستان این فصل افزوده است. قطعه «Blood of the dragon» یکی از بهترین قطعات این قسمت محسوب می‌شود. تم‌های جدیدی سرزمین دورن یا قطعه «House of black and white» نشان می‌دهند چطور رامین جوادی با موسیقی این سریال رشد کرده و کارش پخته‌تر شده است. موسیقی این فصل نسبت به قسمت‌های اول پیچیدگی بیشتری دارد. موسیقی صحنه‌های آرام به‌خوبی موسیقی صحنه‌های هیجان‌انگیز است و انتخاب بهترین قطعه کار بسیار دشواری است.

دانلود پادکست سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

قطعه «Jaws of the Viper» تأثیری ماندگار به‌جا می‌گذارد؛ این قطعه لطیف و در عین‌حال مصمم است و داستان را به‌خوبی بازگو می‌کند. دو قطعه «Hardhome» جذاب‌ترین، ترسناک‌ترین و تماشایی‌ترین صحنه نبرد تاریخ سینما را روایت می‌کند و آن لحظات را برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت می‌کند. شدت و بیرحمی موسیقی و تهدید مداومی که در آن شنیده می‌شود به‌درستی روایتگر صحنه‌هاست.

خاطره‌انگیزترین قطعه گیم آو ترونز «Dance of dragons» است. در این قطعه رقص شمشیر و رقص حماسی و پرابهتی به نمایش گذاشته می‌شود و صحنه را تکمیل می‌کند. صدای برخورد شمشیرها در این آهنگ شنیده می‌شود. استفاده از موتیف شرقی و سازهای مختلف، تنوع زیادی به این موسیقی داده است.

«در درون هر مردی یک هیولا است و این هیولا زمانی تحریک می‌شود که یک شمشیر به دستش بدهی.»

موسیقی گیم آو ترونز (فصل ششم-رامین جوادی 2016)؛

دانلود پادکست سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

فصل ششم یک اثر هنری تمام عیار و موسیقی متن آن نیز شگفت‌انگیز است. موسیقی متن گیم آو ترونز، هویتی ماندگار برای این سریال بوجود آورد. موسیقی متن این فصل جزو محبوب‌ترین موسیقی‌های این سریال است. قطعه «Blood of my blood» تمی حماسی و باشکوه دارد و در لحظه‌ای که دنریس دشمنانش را می‌سوزاند، پخش می‌شود. دو قطعه «Khaleesi» و «Reign» از بهترین‌های فصل شش هستند. تا فصل شش بیشتر قطعات آرام یا پرتنش بودند، اما در این فصل آهنگساز حماسه را رها کرده و چیزهای جدیدی وارد موسیقی می‌کند و مخاطب شاهد آهنگ‌های طولانی‌تری است. برای مثال در قطعه «Light of the seven» که شبیه لالایی غمگینی است، ده دقیقه پیانو و گیتار با هم نواخته می‌شوند؛ در کل این سریال برای اولین بار در این آهنگ از ساز پیانو استفاده می‌شود. این قطعه یکی از احساسی‌ترین قطعات است. در این آهنگ مینیمال اما تلخ و گزنده انگار کسی از داخل سیاهچالی مشغول نواختن پیانو است.  موسیقی آرام آرام با صدای ارگان و فریاد ناامیدانه گروه کُر و گیتار اوج می‌گیرد.

«بعضی از زخم‌های قدیمی هیچوقت به‌صورت واقعی درمان نمی شوند و با کوچکترین حرفی دوباره از آنها خون می‌چکد.»

دانلود پادکست سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

در این فصل بیشتر شخصیت‌ها به واسطه اتفاقاتی که چشت سر گذاشته‌اند، خشن‌تر، جدی‌تر، غمگین‌تر و بالغ‌تر شده‌اند. موسیقی نیز با آنها تکامل یافته است.

  • مسعود

    با سلام و با تشکر از شما ملودایو ی های عزیز خسته نباشید پادکست سوم گیم اف ترونز خیلی جذاب شده لطفا پادکست های جدیدتری رو آماده کنید لطفا از فیلم های تارانتینو هم پادکست موسیقی تولید کنید من همیشه رامین زمانی رو با رامین جوادی اشتباه میگرفتم البته آقای زمانی هم آهنگساز هستن که در این پادکست متوجه شدم

    پاسخ 1398/02/19
  • میلاد

    آهنگ سریال گیم اف ترونز از اون آهنگاییه که تو ذهن میمونه همیشه در مورد فیلم های 2019 و موسیقی متنهاشنوم صحبت کنید لطفا

    پاسخ 1398/02/19
  • پژمان

    سریال گیم آف ترونز از اون دست سریال هایی هست که آدم دوست داره به خاطر موسیقی متن قشنگ و آهنگ های جذابش هر قسمت رو چند بار ببینه واقعا کار رامین جوادی در آهنگسازی این سریال محشره ممنون که در چند قسمت در پادکست گپ دایو موسیقی متن رامین جوادی برای سریال گیم آف ترونز را بررسی کردید منظر گپ دایو نقد و بررسی موسیقی متن سریال وست ورلد هم هستیم

    پاسخ 1398/02/19