پادکست گپ‌دایو (28) دانلود پادکست موسیقی سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت (بخش چهارم)؛‌

استودیو ملودایو - سه‌شنبه، 24 اردیبهشت 1398

پادکست گپ‌دایو در بخش چهارم قسمت بیست و هشتم به بررسی موسیقی سریال گیم آف ترونز اختصاص دارد. یکی از دلایل مهم موفقیت سریال گیم آف ترونز الهام از اساطیر آشنای هر قوم و ملتی و غیرمنتظره بودن داستان آن است، همین غیرمنتظره بودن اتفاقات دلیلی برای جذابیت و کشش «بازی تاج و تخت» محسوب می‌شود، چرا که مخاطب نمی تواند آینده را پیش بینی کند و فقط باید در زمان حال داستان را دنبال کند و دل به تعلیق های داستان بسپارد. در سایت ملودایو پادکست جنجالی Game of thrones را با موسیقی‌های فراوان، ببینید و بشنوید و ما را در چهارمین و آخرین قسمت از پادکست بررسی موسیقی متن گیم آف ترونز همراهی کنید.

 

 

 

فایل صوتی و کم‌حجم پادکست گپ دایو:

قسمت اول پادکست گیم اف ترونز یا بازی تاج و تخت

قسمت دوم پادکست گیم اف ترونز یا بازی تاج و تخت

قسمت سوم پادکست گیم اف ترونز یا بازی تاج و تخت

 

موسیقی متن گیم آو ترونز (فصل هفتم- رامین جوادی 2017)؛

موسیقی سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

بدون اغراق موسیقی متن فصل شش یکی از شاهکارهای سریال‌های تلویزیونی بود و می‌توان گفت که رامین جوادی و تیم نویسندگان در این فصل سریال در اوج همکاری متقابل بودند. در فصل هفت به جز صحنه درگیری اژدهاها با یکدیگر، خبری از صحنه‌های باشکوه و تماشایی نبود، اما رامین در هر فصل بهتر از فصل قبل ظاهر شد. در فصل هفت قطعه «The queen’s justice» که در آن موتیف‌های قطعه لنیستر شنیده می‌شود، به‌درستی با صحنه انتقام سرسی هماهنگ است.

«او هیچ‌وقت حقارت را فراموش نمی‌کند، واقعیت یا توهم. او احتیاط را بزدلی و اختلاف نظر را مبارزه‌طلبی می‌پندارد. او حریص است، حریصِ قدرت، افتخار و عشق.»

یکی از دلایل موفقیت موسیقی فصل شش، قطعه‌های طولانی آن بود، در فصل هفت فقط دو قطعه طولانی شنیده می‌شود. قطعه «I am the storm» روی تماشایی‌ترین صحنه جنگ سریال قرار گرفته و در آن ردپایی از تم گرجوی و موتیف‌های سرد و خشک «What is dead may never die» شنیده می‌شود. قطعه احساسی «Home» برای وینترفل و صاحبان اصلی آن به‌درستی ساخته شده است. در قطعه «Against all odds» که یکی از طولانی‌ترین قطعه‌هاست، رامین جوادی حس ترس، تنش و هیجان را با موسیقی منتقل می‌کند. لحظات قهرمانانه این آلبوم زمانی است که تم دنریس شنیده می‌شود.

موسیقی سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

قطعه «Winter is here» تکنوازی پیانو و ویولن از تم اصلی است. در «The army of the dead» می‌توان تأثیر هانس زیمر را روی رامین جوادی احساس کرد، در این قطعه صداهای الکترونیک با ارکستر ترکیب شده و فضایی تاریک و ترسناک را خلق کرده است. «Shall we begin?» نیز تم اصلی سریال با تنظیم متفاوت و ترکیب با کُر است.

«سعی کن نجنگی، ولی اگه مجبور شدی، حتماً پیروز شو!»

موسیقی متن گیم آو ترونز (فصل هشتم-رامین جوادی 2019)؛

موسیقی سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

در موسیقی متن فصل هشت صدا ویولن و درام به‌وفور شنیده می‌شود. همانطور که تم اصلی نیز در این فصل شنیده می‌شود، آواز زیبای قطعه «the rains of castamer» مخاطب را مجذوب خود می‌کند. مثل بقیه فصل‌ها، موسیقی متن پابه‌پای صحنه‌ها تغییر می‌کند، صدای سریع ویولن در کنار نوای کوبنده درامز در این فصل به زیبایی هماهنگ شده‌اند. «the night king»، فضایی مینی‌مال دارد و ملودی آرام‌آرام از ابتدا تا انتهای قطعه‌ها شکل می‌گیرد.

«چرا وقتی یک نفر دیوار می‌سازد، بعدی می‌خواهد بداند که آنطرف دیوار چه خبر است؟»

جریان موسیقیایی بعضی از قطعه‌های این فصل، کاملا نشان دهنده نبرد میان شخصیت‌هاست. در صحنه‌هایی موسیقی غم‌انگیز و سیاه می‌شود و با حالتی نگران داستان را دنبال می‌کند. در موتیف دنی، تم همه شخصیت‌ها با هم ادغام شده و در نهایت حکایت از پایان داستان دارد. برخورد هوشمندانه رامین جوادی با موتیف‌ها و تم‌ها -که روزبه‌روز در حال رشد و تکامل است- در موفقیت سریال نقش به‌سزایی داشته است. موسیقی فصل هشت تجربه موسیقیایی بی‌نظیری است و با هر بار گوش دادن به آن می‌توان لذت برد.

موسیقی سریال گیم آف ترونز Game of thrones یا بازی تاج و تخت

«همه ما باید انتخاب کنیم چه مرد باشیم و چه زن، چه جوان باشیم و چه پیر، چه حاکم باشیم و چه دهقان، انتخاب‌های ما یکسان هستند؛ ما می‌توانیم نور را انتخاب کنیم یا تاریکی را، می‌توانیم خیر را انتخاب کنیم یا شر را، می‌توانیم راه درست را انتخاب کنیم یا راه نادرست را.»

  • بهنام

    واقعا حیف شد که جورج آر آر مارتین تو فصل های 7 و 8 که مهمترین فصل های سریال بودند نبود. اونجوری پایان خیلی جذاب تری میتونست داشته باشه

    پاسخ 1398/02/26
  • مهدی

    جالب بود به نظرم هنوز بهترین کارهای رامین جوادی ساخته نشده و در آینده میتونیم قطعات موسیقی ماندگاری رو از رامین جوادی بشنویم

    پاسخ 1398/02/24