تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 و شنیدنی‌ترین موسیقی‌های امسال؛‌ (بخش دوم)

کیارش رمضان‌نژاد - چهارشنبه، 2 بهمن 1398

در بخش اول مقاله تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020، با توجه به تاریخ اکران فیلم‌ها در سال جدید میلادی برخی از داغ‌ترین فیلم‌های سینمایی را معرفی کردیم، در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا با فهرست کامل‌تری از تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020 آشنا شوید، فیلم‌هایی که حتما در گیشه هیاهوی زیادی به پا خواهند کرد و هیچ بعید نیست که موسیقی متنشان نیز تا سال‌ها نقل محافل هنری باشد. 

فیلم سینمایی Black Widow ؛‌

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ Cate Shortland ؛‌

بازیگران:‌ اسکارلت جوهانسون، ریچل وایس

آهنگساز:‌ Alexandre Desplat ؛‌

فیلم Black Widow اولین فیلم از تولیدات استودیو مارول است که در سال 2020 میلادی چشمان علاقه‌مندان به جمالش روشن می‌شود. فیلمی با حضور ستارگانی چون اسکارلت جوهانسون و ریچل وایس، با تمام بزن و بکوب‌ها و صحنه‌های اکشنی که از یک فیلم مارولی انتظار داریم. تاکنون که استقبال خیلی خوبی از تریلر فیلم Black Widow به عمل آمده و به نظر می‌رسد که این فیلم نیز مانند سایر تولیدات استودیو مارول،‌ در گیشه رکورد شکن ظاهر شود.  

فیلم سینمایی The Woman in the Window ؛

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ Joe Wright

بازیگران:‌ امی آدامز، جولین مور، گری الدمن

آهنگسازان: Trent Reznor و Atticus Ross ‌

فیلم The Woman in the Window که اقتباسی از رمانی با همین نام محسوب می‌شود، در همان داستان چند خطی خود فیلم پنجره پشتی آلفرد هیچکاک به یاد می‌آورد. امی آدامز بازیگر شناخته شده‌ی سینما و تلویزیون در این فیلم نقش روانشناسی را بازی می‌کند که از بیماری «هراس از مکان‌های باز» رنج می‌برد و به همین دلیل روی دوستی‌اش با همسایه‌ی دیوار به ویوار با بازی جولین مور حساب زیادی باز کرده است. البته این تمام ماجرا نیست و همچون داستان‌های کلاسیک هیچکاک، فیلم The Woman in the Window از جنایتی سر به مهر خبر می‌دهد که باید رازش گشوده شود.     

فیلم سینمایی Wonder Woman 1984 ؛

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان: Patty Jenkins

بازیگران شاخص:‌ Gal Gadot، Chris Pine، Kristen Wiig

آهنگساز:‌ هانس زیمر

Wonder Woman 1984 دومین فیلم ابرقهرمانی است که برخلاف فیلم Black Widow توسط استودیو دی‌سی تولید شده و در سال 2020 اکران خواهد شد و دست برقضا دومین فیلم این فهرست است که آهنگسازی آن را هانس زیمر برعهده دارد. داستان این فیلم همانطور که از نام آن پیداست در دهه‌ی 80 میلادی می‌گذرد و برخلاف فضای پر جنب و جوش فیلمنامه در بستر دنیای پر التهاب و پر ماجرای جنگ سرد روایت می‌شود. انتظار می‌رود فیلم Wonder Woman 1984 به یکی از فیلم‌های پرفروش گیشه 2020 تبدیل شود.

فیلم سینمایی Top Gun: Maverick؛

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ Joseph Kosinski

بازیگران شاخص: تام کروز، وال کیلمر، جنیفر کانلی،‌ جان هم 

31 سال بعد از ساخته شدن قسمت اول تاپ‌گان، تام کروز دوباره گروه قدیمی را جمع کرده است تا در زمانه‌ی ساخت دنباله‌ها، قسمت دیگری از داستان تاپ‌گان را تقدیم علاقه‌مندان پیر و جوان این اکشن سینمایی کند. البته تام کروز تا توانسته اخبار تولید فیلم سینمایی Top Gun: Maverick را از عوام و خواص پنهان کرده و به جز تریلری که از این فیلم منتشر شده،‌ تنها نکته‌ای مورد اشاره در مورد این فیلم در رسانه‌ها ستاره‌هایی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند و وال کیلمر نیز دوباره بعد از گذشت سال‌ها نقش Iceman را بر عهده گرفته است.

به نظر می‌رسد این دنباله‌ی جدید نیز طرفدارانی که مشتاق تماشای تام کروز هنگام موتور سواری، خلبانی و انجام فعالیت‌های اکشن هستند را ناامید نخواهد کرد.

فیلم سینمایی Tenet ؛‌

تماشایی‌ترین فیلم‌های 2020

کارگردان:‌ کریستوفر نولان

بازیگران شاخص: جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی

آهنگساز: Ludwig Göransson‌

تاکنون در مورد فیلم جدید کریستوفر نولان این را می‌دانیم که قرار است اسمش Tenet باشد و قرار است تا کدام بازیگران در این فیلم بازی کنند، علاوه بر این‌ها اطلاع پیدا کردیم که فیلم تازه‌ی نولان در مورد جاسوس جاسوس‌بازی است، اما به غیر از همین کلیات دیگر هیچ اطلاعاتی در مورد فیلم نولان نداریم. حتی تریلری هم که از این فیلم در اواخر سال 2019 میلادی منتشر شد،‌ نه تنها کمکی به روشن شدن داستان فیلم نکرد، بلکه برعکس بر پرسش‌ها در مورد داستان این فیلم افزود.        

نکته قابل توجه در مورد آخرین فیلم نولان این است که این کارگردان انگلیسی در آخرین ساخته‌ی خود به دلیل مشغله‌ی کاری هانس زیمر امکان همکاری با این آهنگساز را نداشته و برای اولین بار به سراغ آهنگساز جوان و کم‌تر شناخته شده رفته است.   

برگرفته از وب‌سایت rottentomatoes.com ؛‌