بهترین فیلم های سینمایی در سال 2019 (قسمت اول)

کیارش رمضان‌نژاد - پنج‌شنبه، 8 آذر 1397

سال 2018 میلادی سالی پربار برای سینما محسوب می‌شد، اما گویا سال 2019 میلادی در دنیای سرگرمی و صنعت سینما سالی تماشایی‌تر است و فیلم‌های سینمایی دیدنی برای اکران در ماه‌های مختلف سال 2019 میلادی در صف انتظار ایستاده‌اند.

با توجه به تنوع و رنگارنگی فیلم‌های سینمایی در سال 2019 تصمیم گرفتیم تا در قالب این مجموعه مقالات فهرستی از فیلم‌های در حال ساخت سینمای جهان آماده کنیم، تا مخاطبان سایت ملودایو بیشتر در جریان فیلم‌های سینمایی در سال 2019 قرار بگیرند. در ادامه با وب‌سایت ملودایو و فهرست بهترین فیلم های سینمایی در سال 2019 همراه باشید.

بهترین فیلم های سینمایی در سال 2019 و پیگیری دنباله‌سازی؛

احتمالا باید سال 2019 را سال بازسازی و دنباله‌سازی در سینما بنامیم، وقتی به فهرست فیلم‌های مورد انتظار در سال 2019 میلادی نگاه کنیم دلیل این انتخاب به وضوح مشخص می‌شود چرا که تعداد زیادی از فیلم‌های سینمایی که در فهرست بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 قرار گرفته‌اند، یا دنباله‌ای برای فیلمی موفق هستند یا ایانکه قرار است دوباره‌ تجربه‌ی موفق یک اثر سینمایی را تکرار کنند. از جمله معروف‌ترین این فیلم‌ها می‌توان به قسمت سوم فیلم جان ویک John Wick: Chapter 3، قسمت چهارم داستان اسباب‌بازی Toy Story 4، فیلم Zombieland 2 و فیلم Dark Phoenix اشاره کرد. البته در ایی میان نباید از نام دو فیلم که بعد از چندین سال و چندین دهه دوباره ساخته می‌شوند، یعنی فیلم‌های شیرشاه Lion king و دامبو هم غافل بشویم.

بهترین فیلم های سینمایی در سال 2019 و انتظار داستان‌های جدید؛

خوشبختانه فهرست بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 تنها به دوباره‌سازی و دنباله‌سازی محدود نمی‌شود و در این لیست تماشایی به آثار دست اول و اوریجینالی نیز بر می‌خوریم که منتقدان سینمایی مشتاقانه انتظار دیدارشان می‌کنند، برای نمونه می‌توان به فیلم Rocketman اشاره کرد که بیوگرافی سینمایی خواننده‌ی معروف سر التون جان است و زندگی این خواننده را از گمنامی تا شهرت جهانی به تصویر می‌کشد. اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی هستید بهتر است از همین حالا فهرست علاقه‌مندی‌های خود از بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 آماده کنید که در این مورد خاص وقت تنگ است و غفلت موجب پشیمانی است.

بهترین فیلم های 2019 در ماه ژانویه؛

فیلم سینمایی What Men Want ؛‌

بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019

کارگردان: Adam Shankman ؛

بازیگران:‌ Taraji P. Henson،‌ Wendi McLendon-Covey، Max Greenfield ؛

آهنگساز:‌ Brian Tyler (برای آشنایی با این آهنگساز می‌توانید به پادکست موسیقی متن فیلم ثور در وب‌سایت ملودایو مراجعه کنید)؛

خلاصه داستان: سال‌ها پیش فیلمی کمدی با بازی مل گیبسون با عنوان زنان چه می‌خواهند What Women Want ساخته شد که به دغدغه‌های یک بازاریاب تبلیغاتی در مورد علایق و سلایق زنان در بازار می‌پرداخت، حالا پس از سال‌ها ایده‌ی این فیلم دستمایه‌ی تولید فیلمی وارونه قرار گرفته با این توضیح که شخصیت اصلی داستان زنی است که ذهن مردان را می‌خواند و دغدغه‌ی کشف علایق و سلایق مردان را دارد، Taraji P. Henson بازیگری است که نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند.

برای مشاهده‌ی تریلر فیلم What Men Want می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.  

فیلم سینمایی The Upside ؛

بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019

کارگردان:‌ Neil Burger ؛

بازیگران:‌ Bryan Cranston برایان کرنستون، Kevin Hart کوین هارت، Nicole Kidman نیکول کیدمن، Julianna Margulies؛

آهنگساز:‌  Rob Simonsen ؛

خلاصه داستان:‌ فیلم سینمایی The Upside نسخه‌ی امریکایی فیلم فرانسوی دست‌نیافتنی‌ها  The Intouchables است که در سال 2011 میلادی نمایش داده شد و در ایران و سراسر جهان طرفداران دو آتشه‌ی بسیاری دارد. موفقیت تجاری و هنری فیلم دست‌نیافتنی‌ها  The Intouchables هالیوود را وسوسه کرده است تا با دعوت از ستاره‌های معروفی چون برایان کرنستون، نیکول کیدمن و کوین هارت این بار این داستان انسانی را از دریچه‌ی سبک زندگی امریکایی روایت کنند.

برای مشاهده‌ی تریلر فیلم The Upside می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.  

فیلم سینمایی Glass ؛

بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019

کارگردان: M. Night Shyamalan ام نایت شیامالان؛

بازیگران:‌ بروس ویلیس، ساموئل ال جکسون، جیمز مک آووی،‌ سارا پالسون؛‌

آهنگساز:‌ West Dylan Thordson ؛

خلاصه داستان:‌ طرفداران فیلم‌های ام نایت شیامالان که چند سال پیش فیلم Unbreakable یا اخیرا فیلم Split این کارگردان را تماشا کرده‌اند، حتما از این خبر خوشحال خواهند شد که قرار است تمام قهرمانان و ضد قهرمانان این دو فیلم یعنی نقش‌هایی که بروس ویلیس، ساموئل ال جکسون و جیمز مک آووی آن‌ها را ایفا می‌کنند زیر سقف یک فیلمنامه با عنوان Glass در کنار هم جمع شوند.

در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با فیلم Glass می‌توانید به نقد و بررسی که پیشتر در مورد این فیلم در وب‌سایت ملودایو منتشر شده است مراجعه کنید.

برای مشاهده‌ی تریلر فیلم Glass می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.  

فیلم سینمایی Serenity؛

بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019

کارگردان:‌ Steven Knight ؛

بازیگران: Matthew McConaughey ماتیو مک‌کانهی،Anne Hathaway ان هتوی، Jason Clarke جیسون کلارک، Diane Lane؛

آهنگساز:‌ David Newman دیوید نیومن؛‌ (برای آشنایی با آثار موسیقیایی خانواده‌ی نیومن می‌توانید به پادکست موسیقی متن گپ‌دایو در مورد فیلم رستگاری در شائوشنگ مراجعه کنید.)‌

خلاصه داستان:‌ زوج هنری ماتیو مک‌کانهی و ان هتوی این مرتبه برای بازی در فیلمی جنایی-حادثه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند و تا این مرتبه با فیلم Serenity موفقیت‌های فیلم اینتر استلار را دوباره تکرار کنند. پیش‌تر اعلام شده بود که فیلم Serenity در همین سال 2018 میلادی اکران خواهد شد، اما بنا به دلایل نامشخصی اکران این فیلم تا سال 2019 به تعویق افتاد تا نام این فیلم نیز در فهرست بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 قرار بگیرد.

برای مشاهده‌ی تریلر فیلم Serenity می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.  

منبع وب‌سایت rottentomatoes.com ؛

 

سایر مقالات:

بهترین فیلم های 2019 (قسمت دوم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت سوم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت چهارم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت پنجم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت ششم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت هفتم)