بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 (قسمت هفتم)

کیارش رمضان‌نژاد - چهارشنبه، 21 آذر 1397

در ادامه‌ی مجموعه مقالات نقد و بررسی بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 میلادی نوبتی هم باشد نوبت ماه جولای است که عموما بنا بر سنت تابستانه‌ی هالیوود، همان ماهی است که گیشه‌ی سینماهایش با فیلم‌های سرگرم‌کننده و پرمخاطب جان تازه‌ای می‌گیرد. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا با پرمخاطب‌‎ها و بهترین‌های سینما در ماه جولای 2019 بیشتر آشنا شویم.

فیلم سینمایی آنابل Annabelle ؛

بهترین فیلم 2019

کارگردان:‌ Gary Dauberman ؛‌

بازیگران:‌ نامشخص؛

آهنگساز:‌ نامشخص؛

خلاصه داستان:‌ متأسفانه در مورد دنباله‌ی تازه‌ای که قرار است از فیلم آنابل ساخته شود، اطلاعات زیادی منتشر نشده است و حتی هنوز نمی‌دانیم که وظیفه‌ی خلق موسیقی بیکلام این فیلم آن هم در ژانر وحشت بر عهده‌ی کدام آهنگساز گذاشته شده است. فقط در مورد این فیلم ترسناک خبردار شدیم که این مرتبه دیگر آنابل قرار نیست پیش‎درآمدی بر داستان‌های فیلم‌های کانجورینگ باشد و دنباله‌ی جدید فیلم آنابل داستان خاص خودش را خواهد داشت و گری دوبرمن کارگردان این فیلم جدید، همان فیلمنامه‌نویسی است که دو قسمت قبلی آنابل را نوشته است و از سال 2017 با نگارش فیلمنامه‌ی فیلم موفق IT برای خود در ژانر ترسناک نام و شهرتی به هم زده است.

در صورت تمایل برای مشاهده‌ یا شنیدن پادکست نقد و بررسی موسیقی متن فیلم کانجورینگ از مجموعه پادکست‌های گپ‌دایو در سایت ملودایو بر روی این لینک کلیک کنید.   

در صورت تمایل برای مشاهده‌ یا شنیدن پادکست نقد و بررسی موسیقی متن فیلم IT از مجموعه پادکست‌های گپ‌دایو در سایت ملودایو بر روی این لینک کلیک کنید.   

 

فیلم سینمایی Spider-Man: Far From Home ؛‌

بهترین فیلم 2019

بازیگران:‌ تام هالند Tom Holland ، زندایا ‌ Zendaya ،‌ جیک گیلنهال Jake Gyllenhaal ، ماریسا تومی  Marisa Tomei ، مایکل کیتون‌ Michael Keaton ؛

آهنگساز:‌ Michael Giacchino ؛

خلاصه داستان:‌ تاکنون هر خبری که در مورد فیلم سینمایی Spider-Man: Far From Home منتشر شده، حاشیه‌ای با خود به همراه داشته است، اصلا وجود خود این فیلم به نوعی لو دادن داستان فیلم Avengers 4 به حساب می‌آید، یا به غیر از این مورد نام این فیلم نیز به عمد یا از سر سهو در صفحه‌ی شخصی بازیگر این فیلم تام هالند فاش شد. اگر حاشیه‌ها را کنار بگذاریم، این فیلم دنباله‌ی ریبوتی است که از سال 2015 در کمپانی سونی از داستان اسپایدر من شروع شده است و بار دیگر تعقیب و گریز مرد عنکبوتی با تبهکاران را تعریف می‌کند. موسیقی بی‌کلام فیلم سینمایی Spider-Man: Far From Home را مایکل جیاچینو خواهد ساخت.

فیلم سینمایی Lion King ؛‌

بهترین فیلم 2019

کارگردان:‌ Jon Favreau ؛‌

بازیگران:‌ Donald Glover،‌ Beyoncé Knowles،‌ Seth Rogen،‌ Chiwetel Ejiofor؛‌

آهنگساز:‌ هانس زیمر؛

خلاصه داستان:‌ سه بعدی‌سازی انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی تقریبا به سنتی متداول در هالیوود تبدیل شده است و هر از چندی از گوشه و کنار خبر می‌رسد که انیمیشن دیگری نیز توسط یکی از استودیوهای هالیوود به صورت سه بعدی بازسازی شده است، جان فاورو کارگردان انیمیشن جدید شیرشاه Lion King نیز یکی متخصصان این سبک تازه است که پیش‌تر نیز انیمیشن کلاسیک پسر جنگل  The Jungle Book را در سال 2016 بازسازی کرده بود. برای مخاطبان سایت ملودایو که بیشتر به بحث آهنگسازی و موسیقی بی‌کلام فیلم‌های سینمایی علاقه‌مند هستند، شاید ذکر این نکته کمی ناامیدکننده باشد که برای آهنگسازی انیمیشن جدید شیرشاه Lion King کار تازه‌ای صورت نگرفته است و هانس زیمر تقریبا همان قطعاتی مربوط به سال 1994 میلادی را که اسکار بهترین موسیقی بیکلام را نیز از آن خود کرده بودند برای آلبوم موسیقی متن این فیلم تکرار کرده است.

در صورت تمایل برای مشاهده‌ یا شنیدن پادکست نقد و بررسی موسیقی متن انیمیشن شیرشاه Lion King از مجموعه پادکست‌های گپ‌دایو در سایت ملودایو بر روی این لینک کلیک کنید.   

فیلم سینمایی Once Upon a Time In Hollywood ؛

بهترین فیلم 2019

کارگردان:‌ کوئنتین تارانتینو؛‌

بازیگران:‌ لئناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، آل پاچینو؛

آهنگساز:‌ نامشخص؛

خلاصه داستان: اگر دو قسمت مجموعه فیلم‌های کیل را بکش را تنها یک فیلم در نظر بگیریم فیلم سینمایی Once Upon a Time In Hollywood نهمین اثر کوئنتین تارانتینو کارگردان صاحب سبک امریکایی محسوب می‌شود، تارانتینو در فیلم جدید خود فهرستی از مشهورترین بازیگران هالیوود از دی‌کاپریو و برد پیت گرفته تا آل پاچینو را کنار هم گرد آورده است تا داستان هالیوود را در سال‌های پایانی دهه‌ی 60 و آغازین سال‌های دهه‌ی هفتاد میلادی برای مخاطبان خود بازگو کند. با توجه به وسواسی که تارانتینو برای موسیقی بیکلام فیلم‌های خود به خرج می‌دهد، انتظار می‌رود که آلبوم موسیقی متن فیلم سینمایی Once Upon a Time In Hollywood نیز مانند فیلم‌هایی چون بیل را بکش در میان طرفداران موسیقی متن شنونده‌های بسیاری پیدا کند.

منبع وب‌سایت rottentomatoes.com ؛

  

سایر مقالات:

بهترین فیلم های 2019 (قسمت اول)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت دوم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت سوم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت چهارم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت پنجم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت ششم)