هرکول پوآرو جدید با بازی جان مالکوویچ

کیارش رمضان‌نژاد - چهارشنبه، 7 آذر 1397

شبکه‌ی بی‌بی‌سی از تولید و تهیه‌کنندگی سریال تازه‌ای از مجموعه داستان قتل به ترتیب الفبا The ABC Murders نوشته‌ی آگاتا کریستی خبر داده است و نکته‌ی جالب توجه در مورد این خبر بازی جان مالکوویچ بازیگر سرشناس هالیوودی در نقش هرکول پوآرو یکی از زیرک‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کارآگاه‌های خیالی دنیای ادبیات است.

بی‌بی‌سی برای اینکه علاقه‌مندان هرکول پوآرو را به سریال جدید خود علاقه‌مند کند، تصاویر تازه‌ای از صحنه‌ی فیلمبرداری این سریال منتشر کرده است و برای این منظور عکس‌هایی را انتخاب کرده است که جان مالکوویچ را در کنار سایر بازیگران سریال نشان می‌دهد. با توجه به تصاویری منتشر شده در مورد سریال جدید پوآرو علاوه بر جان مالکوویچ که نقش پوآرو را ایفا می‌کند، روپرت گرینت  Rupert Grint بازیگر معروف مجموعه فیلم‌های هری‌پاتر نیز به جای سربازرس Crome در سریال جدید بی‌بی‌سی بازی خواهد کرد.

سریال جدید هرکول پوآرو و الفبای جنایت؛

هرکول پوآرو

داستان سریال جدید هرکول پوآرو با تأسی از مجموعه داستان قتل به ترتیب الفبا آگاتا کریستی در دهه‌ی 1930 میلادی و در زمانی اتفاق می‌افتد که کشور بریتانیا در آتش اختلافات و تفرقه‌های داخلی می‌سوزد و جامعه‌ی بریتانیایی حال و روز خوشی ندارد، درست در چنین وضعیت آشوبناکی است که پوآرو مأمور می‌شود تا پرده از قتل‌هایی بردارد که توسط قاتلی زنجیره‌ای در شهرهای مختلف انگسلتان در حال وقوع هستند.

قاتل داستان قتل به ترتیب الفبا اگر از پوآرو باهوش‌تر نباشد از نظر کیاست و سیاست در رفتار فردی و حرفه‌ای خود کم از کارآگاه باتجربه ندارد و تنها سرنخی که در تمام قتل‌های خود برای پوآور باقی می‌گذارد، مسیر راه‌آهنی است که همچون نقشه‌ای تا رسیدن به مقصد قتل بعدی دنبال می‌شود. همین مسأله نیز سبب می‌شود تا پوآرو عزم خود را برای دستگیری این قاتل خطرناک بیشتر جذب کند، تا مبادا در این جدال میان کارآگاه و تبهکار جانی، شهرت، اعتبار و محبوبیت پوآرو در میان عوام و خواص به خطر نیفتد.

ساخت سریال جدید هرکول پوآرو با حضور چهره‌های سرشناس؛

هرکول پوآرو

طبق اخبار منتشر شده قرار است تا جدیدترین اقتباس تلویزیونی از قهرمان ماندگار آگاتا کریستی برای پخش در سه قسمت آماده شود و در قالب مینی‌سریال از شبکه‌ی بی‌بی‌سی برای علاقه‌مندان پخش شود. با توجه به اسامی که از سایر بازیگران و عوامل سریال جدید پوآرو منتشر شده، بی‌بی‌سی با دست پر به سراغ این مجموعه داستانی رفته است و احتمالا بازآفرینی فاخری را از هرکول پوآرو در قاب‌ تلویزیون شاهد خواهیم بود.

جان مالکوویچ نیز از قبول نقش پوآرو در این اثر تلویزیونی ابراز خرسندی کرده است و اذعان داشته که جان‌بخشی به شخصیت شناخته‌شده‌ای همچون هرکول پوآرو حتی برای او نیز که تجربه‌ی بازی‌ نقش‌های متعددی را در کارنامه دارد،‌ کار چندان آسانی نبوده است.

هرکول پوآرو جدید از سوشی تا مالکوویچ؛

هرکول پوآرو جدید

احتمالا برای علاقه‌مند فارسی‌زبانی که هرکول پوآرو را با بازی دیوید سوشی David Suchet می‌شناسند و به خاطر می‌آورند، دیدن بازیگری تازه در نقش این کارآگاه خالی از لطف نباشد. دیوید سوشی در سال 2013 میلادی برای همیشه از ایفای این نقش خود را بازنشسته کرده بود.

هنوز تاریخ دقیقی در مورد زمان پخش سریال جدید هرکول پوآرو از سوی بی‌بی‌سی منتشر نشده است و مشخص نیست که علاقه‌مندان این کارگردان بلژیکی چند ماه دیگر برای تماشای جان مالکوویچ در نقش پوآرو مجبور خواهند شد تا صبر کنند.

منبع وب‌سایت geektyrant.com ؛  

  • گلچهره

    شرلوک هولمز و هرکول پوآرو قشنگترین سریالهایی بود که زمان بچگی ما از تلویزیون پخش می شد خیلی خوبه که تو خارج مدام این داستانهای جذاب رو بازآفرینی می کنند کاش سریالهای معروف ایرانی مثل روزی روزگاری یا هزار دستان هم ریبوت می شدند

    پاسخ 1397/09/07