ترنسفورمرز و موسیقی متن به یادماندنی «وینس دیکولا»

کیارش رمضان‌نژاد - پنج‌شنبه، 15 شهریور 1397

شاید شما هم مجموعه‌ی ترنسفورمرز Transformers تنها با نام فیلم Transformers بشناسید و تصور کنید تمام ماجرای ربات‌های ترنسفورمرز Transformers در فیلم‌های سینمایی خلاصه می‌شود که از سال 2007 میلادی به این سو ساخته شده‌اند. اما از بخت خوش علاقه‌مندان دنیای خیال‌برانگیز Transformers ماجرای این دلبرکان آهنین پیش از آنکه فیلم سینمایی شود، انیمیشن‌هایی بوده‌اند که در دهه‌ی 80 میلادی ساخته و پرداخته شده‌اند. امروز این انیمیشن‌ها صرف نظر از خاطره‌برانگیز بودن برای کودکان دیروز و بزرگسالان امروز، بیش از هر چیزی به لطف موسیقی متن شنیدنی آن‌ها محبوب هستند.

پیشنهاد مطالعه:

بررسی فیلم تبدیل‌شوندگان Transformers وموسیقی شنیدنی این فیلم

ترنسفورمرز Transformers از انیمیشن بلند تا فیلم‌های سینمایی؛

ترنسفورمرز

برخلاف موسیقی متن فیلم‌های ترنسفورمرز Transformers که اکثرا توسط استیو جابلونسکی Steve Jablonsky ساخته شده است،‌ موسیقی متن انیمیشن بلند Transformers را وینس دیکولا Vince DiCola ساخته است که یکی از قطعات موسیقی متن وینس دیکولا Vince DiCola با نام مرگ اپتیموس پرایم Death of Optimus Prime یکی از مشهورترین قطعاتی است که تا به حال برای یک انیمیشن بلند داستانی ساخته شده است.

شاید علت محبوبیت موسیقی متن وینس دیکولا Vince DiCola برای انیمیشن Transformers استفاده‌ی هنرمندانه‌ی این آهنگساز از عناصر موسیقیایی در سبک موسیقی الکترونیک است. طرفداران موسیقی متن فیلم‌های سینمایی به خوبی می‌دانند که دهه‌ی 80 میلادی،‌ دهه‌ی موسیقی‌های الکترونیک است و اگر به آرشیو فیلم‌های سینمایی این دهه‌ی پر جنب و جوش مراجعه کنید،‌ موسیقی‌های الکترونیک شنیدنی بسیاری را در دهه‌ی 80 میلادی کشف خواهید کرد.

ترنسفورمرز Transformers و هنرنمایی وینس دیکولا در سبک موسیقی الکترونیک؛

ترنسفورمرز

نام وینس دیکولا Vince DiCola نه تنها با موسیقی متن انیمیشن بلند Transformers بلکه با قسمت چهارم از مجموعه فیلم‌های راکی نیز در ویترین افتخار موسیقی‌های شنیدنی دهه‌ی 80 میلادی ماندگار و جاودانه شده است.

تحرک،‌ جنبش،‌ هیجان و در یک کلام اکشن تمام آن حسی است که با شنیدن نت‌های موسیقی وینس دیکولا Vince DiCola بر روی انیمیشن ترنسفورمرز Transformers یا موسیقی متن فیلم راکی 4 در وجود تماشاچی بیدار می‌شود، انگار موسیقی خون مخاطب را نیز به جوش می‌آورد تا با قهرمان داستان همراه شود و در نبرد با پلیدی‌ها و سیاهی‌ها کاری کند کارستان!

تبدیل شوندگان Transformers و پادکست‌های گپ‌دایو؛‌

فیلم ترنسفورمرز

در این مطلب از مطالب دیدنی‌های سایت ملودایو Melodive با هم به کاوری برای موسیقی متن فیلم  Transformers گوش می‌کنیم که با ساز درام نواخته شده است و ضرباهنگ تند این قطعه‌ی به یادماندنی را در خاطر زنده می‌کند.