بهترین فیلم‌های درام سال 2021

الهام ربیعی - جمعه، 7 آبان 1400

ژانر درام ، یکی از ژانرهای پرطرفدار در سینماست که شامل زیرژانرهای درام جنایی، درام تراژیک، درام عاشقانه، درام جنگی، درام تاریخی، درام روانشناختی، درام اکشن، ملودرام، کمدی درام و درام اجتماعی می‌شود. در فیلم‌های درام غالبا شخصیت‌های داستان در چارچوبی شبیه زندگی واقعی با مشکلات و مسائل احساسی یا اجتماعی درگیر می‌شوند.

بهترین فیلم های درام تاریخ سینما

در طول تاریخ سینما فیلم‌های درام بسیاری ساخته شده‌اند اما فقط تعدادی از آنها توانسته‌اند در ذهن مخاطبان ماندگار شوند که از آن جمله می‌توان به به پدر خوانده، رستگاری در شاوشنگ، شهر خدایان، عزیز میلیون دلاری، انگل، مرد ایرلندی، جایی برای پیرمردها نیست، فارست گامپ، جوکر و گرگ وال‌استریت اشاره کرد. در ادامه می‌توانید لیستی از بهترین فیلم‌های درام سال 2021 را مشاهده کنید.

فیلم‌های درام سال 2021

  • یک شب در میامی

کارگردان: رجینا کینگ

آهنگساز: ترنس بلنچرد

یک شب در میامی، فیلمی درام تاریخی است که داستان آن در سال 1964 در میامی اتفاق می‌افتد. فیلمنامه این فیلم را کمپ پاورز نوشته و در آن بازیگرانی همچون کینگزلی بن-ادیر، الی گوری، آلدیس هاج نقش‌آفرینی کرده‌اند.

  • پنگوئن بلوم

کارگردان: گلندین ایوین

آهنگساز: مارسلو زارووس

پنگوئن بلوم، فیلمی درام خانوادگی است که بر اساس کتابی با همین نان اثر کامرون بلوم و بردلی ترور ساخته شده است. در این فیلم بازیگرانی نائومی واتس، اندرو لینکلن و جکی ویور حضور دارند.

  • دوست ما

کارگردان: گابریلا کوپروایت

آهنگساز: راب سیمونسن

گابریلا کوپروایت پیش از این فیلم‌های مگان لیوی و ماهی سیاه را کارگردانی کرده است؛ در فیلم دوست ما، داکوتا جانسون، کیسی افلک و جیسون سیگل نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم در ژانر کمدی درام است و در ژانویه سال 2021 اکران شد.

  • مالکوم و ماری

کارگردان: سام لوینسون

آهنگساز: تیموتی لی مک‌کنزی (لبرینت)

مالکوم و ماری، فیلمی سیاه و سفید در ژانر درام است که زندیا کلمن و جان دیوید واشنگتن در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  • موریتانی

کارگردان: کوین مک‌دانلد

آهنگساز: تام هاج

موریتانی، فیلمی در ژانر درام- حقوقی است و فیلمنامه آن را م. ب. تراون، روری هاینز و سهراب نوشیروانی نگارش کرده‌اند. داستان موریتانی اقتباسی موفق از کتاب خاطرات گوانتانامو نوشته محمد ولد الصلاحی است که بدون هیچ جرم اثبات شده‌ای به مدت ده سال در زندان گوانتانامو زندانی شد. در این فیلم جودی فاستر، طاهر رحیم، شیلین وودلی، بندیکت کامبریچ و زکری لی‌وای نقش‌آفرینی کرده‌اند.

  • یهودا و مسیح سیاه

کارگردان: شاکا کینگ

آهنگساز: مارک آیشام

داستان فیلم یهودا و مسیح سیاه در سال 1960 اتفاق می‌افتد و فیلمی در ژانر درام زندگی‌نامه‌ای است. در این فیلم دنیل کالویا، کیت استنفیلد و جسی پلمونس بازی کرده‌اند.

  • چری

کارگردان: آنتونی روسو، جوزف وی. روسو

آهنگساز: هنری جکمن

چری فیلم در ژانر درام جنایی بوده و داستان آن اقتباسی است از کتابی به همین نام نوشته نیکو واکر که به‌عنوان پزشک ارتش در جنگ عراق شرکت داشته است. در این فیلم تام هالند و سی‌یرا براوو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

  • گاوچران مقاوم

کارگردان: ریکی استاوب

آهنگساز: کوین متلی

گاوچران مقاوم، فیلمی در ژانر درام وسترن است و فیلمنامه آن بر اساس کتاب موفق و پرفروش گاوچران گتو اثر گرگ نری نوشته شده است. ادریس البا، کیلب مک‌لاگلین، لورین توسان و متد من بازیگران اصلی این فیلم هستند. گاوچران در سال 2021 توسط نتفلیکس پخش شد.

  • در هایتس

کارگردان: جان ام. چو

آهنگساز: لین منوئل میرندا

در هایتس، فیلمی درام موزیکال با بازی کوری هاکینز، لسلی گریس و دافنه رابین وگا است. داستان فیلم بر اساس تأتری به همین نام نوشته لین منوئل میرندا است.

  • بزرگداشت

کارگردان: لیزل تامی

آهنگساز: کریس باورز

بزرگداشت، فیلمی در ژانر درام زندگی‌نامه‌ای بوده که فیلمنامه آن توسط اسکات ویلسون بر اساس زندگی خواننده آمریکایی آرتا فرانکلین نوشته شده است. آرتا خواننده و ترانه‌سرای سبک‌های بلوز، گاسپل، سول و پاپ بود که در طول فعالیت حرفه‌ای خود موفق به دریافت هجده جایزه گرمی شد. در این فیلم جنیفر هادسون، فارست ویتاکر و مارلون ویانز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

  • تل‌ماسه

کارگردان: دنی ویلنوو

آهنگساز: هانس زیمر

تل‌ماسه، فیلمی در ژانر درام- حماسی و علمی تخیلی است که فیلمنامه آن بر اساس کتابی به همین نام اثر فرانک هربرت، نوشته شده است. هانس زیمر، موسیقی متن این فیلم را آهنگسازی کرده است و تیموتی شالامی، خاویر باردم، اسکار آیزاک و ربکا فرگوسن از جمله بازیگران تل‌ماسه هستند.

  • داستان وست ساید

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

آهنگساز: لئونارد برنستاین، دیوید نیومن

داستان وست ساید، فیلمی درام- رومانتیک موزیکال بر اساس نمایشنامه معروف شکسپیر، رومئو و ژولیت، است. در این فیلم انسل الگورت، ریتا مورنو و کوری استول به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم دومین نسخه سینمایی از تأتر موزیکال آرتور لوران است که در سال 1957 موسیقی آن توسط لئونارد برنستاین و استفان سوندهایم ساخته شد.

  • ببر سفید

کارگردان: رامین بحرانی

آهنگساز: دنی بنسی

ببر سفیدف فیلمی درام اجتماعی بر اساس کتابی به همین نام اثر آراویند آدیگا است. در این فیلم راجکومار رائو، پریانکا چوپرا و آدراش گوراو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

  • قهرمان مادرزاد

کارگردان: الکس راناریولو

آهنگساز: استین وینتوری

قهرمان مادرزاد، فیلمی در ژانر درام ورزشی است که در آن شان پاتریک فلانری، دنیس کواید و کاترینا بودن بازی کرده‌اند. داستان این فیلم در مورد یکی از قهرمانان ورزش رزمی جوجیتسو است.

  • پدر

کارگردان: فلوریان زلر

آهنگساز: لودویکو اناودی

فیلمنامه فیلم پدر بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر فلوریان زلر است. در این فیلم آنتونی هاپکینز، الیویا کلمن و مارک گیتیس بازی کرده‌اند. این فیلم توانست در نود و سومین دوره جوایز اسکار در شش رشته نامزد دریافت جایزه اسکار شود که در نهایت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد.

  • پالمر

کارگردان: فیشر استیونس

آهنگساز: تامار کالی

پالمر، فیلمی در ژانر درام با بازی جاستین تیمبرلیک، جونو تمپل و الیشا وینرایت است. داستان این فیلم پیرامون زندگی ادی پالمر ستاره سابق فوتبال است که بعد از دوازده سال از زندان آزاد می‌شود و در تلاش است تا به زندگی عادی خود برگردد.

  • کروئلا

کارگردان: کریگ گیلسپی

آهنگساز: نیکولاس بریتل

کروئلا، فیلمی در ژانر درام کمدی- جنایی است و فیلمنامه آن بر اساس شخصیت کروئلا در زمان صدویک سگ خالدار نوشته شده است. اما استون، جوئل فرای، اما تامپسون و پاول والتر هوزر از جمله بازیگران این فیلم هستند. بعد از اکران این فیلم، کارگردانی، نقش‌آفرینی بازیگران، طراحی لباس و موسیقی متن کروئلا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و یکی از فیلم‌های پرفروش سال 2021 شد.

بهترین فیلم های درام 2021

در فهرست بالا بهترین فیلم های درام سال 2021 را لیست کردیم تا علاقه مندان به این ژانر فیلم بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. شما هم یک مورد به لیست بالا اضافه کنید.

منبع