خرس قطبی در تبلیغات کوکاکولا چه نقشی ایفا می‌کند؟

ریحانه عرفانی - دوشنبه، 18 دی 1396

خرس‌های قطبی مهمان قدیمی تبلیغات کوکالا؛‌

تبلیغات کوکالا

دنیای تبلیغات معمولا آنقدر‌ها که فکر می‌کنیم ساده نیست. حتی برخی از تبلیغات تاریخچه‌ای با خود به دنبال دارند، مثلا آگهی خرس‌های قطبی کوکاکولا در ابتدا صرفا بنظر جالب و سرگرم کننده می‌رسد اما این تبلیغات نیز ظرافت‌های خاص خودش را دارد. قدمت حضور خرس‌های قطبی در آگهی های کوکاکولا به سال ۱۹۲۲٫ برمی‌گردد، طرح اولیه یک نقاشی از خرس قطبی است که در حالی که روی یخ های قطب لم داده, مشغول دادن نوشابه به خورشید است. این تصویر در تبلیغات کوکاکولا با اشکال گوناگون ادامه پیدا کرد و هر از چندی با روایت جدیدی از شخصیت خرس قطبی در تبلیغات کوکاکولا استفاده شد.

تبلیغات کوکالا و خرس‌های قطبی مدرن؛ 

تبلیغات کوکاکولا

برای نمونه وقتی ایده‌ی اولیه آن بود که دو نفر در حال تماشای تلویزیون و نوشیدن نوشابه باشند; درعین‌حال جذابیتی هم در داستان وجود داشته باشد، سپس این قضیه مطرح شد که به‌جای انسان از خرس‌های قطبی معروف و به‌جای تلویزیون, از شفق‌های قطبی انتخاب شوند. از جالب‌ترین ابعاد این آگهی می‌توان به موسیقی تبلیغاتی آن اشاره کرد. وقتی خرس با خستگی از جای خود بلند شده و نوشابه را از آن‌سو دریافت می‌کند؛ هم‌زمان که برق شوق در چشمان خرس مشخص می‌شود، موسیقی تبلیغاتی هم شور و نشاط خاص خود را پیدا می‌کند. وقتی در حین لیز خوردن خرس و حرکات موزون آن روی یخ سمفونی بتهوون پخش می‌شود، کاملا یادآور ورزش  پاتیناژ روی یخ است. این ترکیب جالب حتی وقتی خرس موفق می‌شود تا نوشابه را در دستان خود نگاه دارد; با تلفیق آن آهنگ موفقیت‌آمیز دیده می‌شود.

از هر سو که نگاه کنیم، در نهایت هرگز نمی‌توان منکر تاثیر موسیقی روی مخاطب شد; وقتی انتخاب دقیق موسیقی تبلیغاتی با ایده و محتوای خوب  همراه باشد، قطعا تبلیغ شما صرفا برای پرکردن میان برنامه ها نخواهد بود و تماشا میشود و به دلیل وجود موسیقی تبلیغاتی شنیدنی در خاطر مخاطبان نقش می‌بندد.