«فیلم رمبو ۵» و معرکه‌گیری استالونه در پیری

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 25 خرداد 1398

قرار بر این شده که این مرتبه سیلوستر استالونه در فیلم رمبو ۵ (آخرین خون) با تمام «جان رمبوهایی» که تاکنون دیده‌ایم و می‌شناسیم، فرق داشته باشد، تاکنون در تصاویری که از پشت صحنه‌ی فیلم رمبو 5 منتشر شده است، سیلوستر استالونه را در نقش جان رمبو دیده‌ایم که چطور در قسمت پنجم مجموعه فیلم‌های رمبو لباس رزم از تن بدر آورده است و در دوران بازنشستگی خود، به گاوچرانی آرام تبدیل شده است که با مزرعه و دام‌هایش امورات خود را می‌گذراند. این زندگی آرام نباید طرفداران رمبو را از تماشای صحنه‌های اکشن آنچنانی ناامید کند، چرا که در فیلم رمبو 5 نیز مانند تمام رمبوهای گذشته، جان رمبو در پیرانه‌سری دوباره دست به تفنگ و دشنه می‌برد و یک‌تنه به جنگ ارتشی از آدم‌های نابه‌کار می‌رود.

قرار است فیلم رمبو در تاریخ 20 سپتامبر 2019 (29 شهریور 1398) اکران شود. اگر منتظر این فیلم هستید باید کماکان صبر داشته باشید تا داستان او را یک بار دیگر و شاید برای آخرین بار ببنید و لذت ببرید.

فیلم رمبو ۵ (آخرین خون) و چاقوی خاص سیلوستر استالونه؛‌

شاهد این مدعا پستی است که سیلوستر استالونه در صفحه‌ی رسمی اینستاگرام خود منتشر کرده است و در تصویری از پشت صحنه‌ی رمبو 5 مدعی شده که در این قسمت از مجموعه فیلم‌های رمبو قرار است تا برنده‌ترین دشنه‌ی تمام فیلم‌هی رمبو در دستان جان رمبو شخصیت اصلی فیلم قرار بگیرد.

دشنه‌ی جان رمبو در فیلم رمبو 5 آنقدر بلند و بران است که چیزی کم از شمشیر ندارد! خود سیلوستر استالونه این دشنه‌ی دندانه‌دار را ابزاری «قلب‌دران» نام نهاده است که در مواجهه با دشمن بختی برای زنده ماندن حریف باقی نمی‌گذارد. بنا به ادعای سیلوستر استالونه در صفحه‌ی اینستاگرام خود این دشنه‌ی هراس‌برانگیز اختصاصا توسط یکی از برندهای معروف چاقوسازی برای استفاده در فیلم رمبو 5 تراشیده شده است و مشابهش را در هیچ کجای بازار چاقوسازان پیدا نخواهید کرد. استفاده از این چاقو در فیلم رمبو 5 خاطره‌ی قسمت‎‌های اول و دوم این فیلم را در ذهن تماشاگران زنده می‌کند،‌ چرا که در ان قسمت‌ها نیز شاهد بودیم چطور رمبو با اسلحه‌ی سردی در دست از پس تمام دشمنانی که تا بن دندان انواع سلاح‌های گرم را در اختیار داشتند،‌ برمی‌آمد.

فیلم رمبو ۵ و قهرمانی که از پا نمی‌نشیند؛‌

فیلم رمبو ۵

سیلوستر استالونه در معرفی این دشنه و تبلیغ برای فیلم رمبو 5 گریزی نیز به گذشته‌ها و قسمت اول فیلم‌های رمبو First Blood زده است و مکالمه‌ای را از این فیلم یادآوری کرده است که نشان می‌دهد اگر چه جان رمبو در هیچکدام از چهار قسمت قبلی فیلم‌های رمبو آغازگر نبرد با اهریمنان مقابل نبوده است، اما به محض اینکه سراغ حریفانش رفته است تا آخرین نفس برای از پای در آوردن آخرین نفر از حریفان نابه‌کار جنگیده است.

داستان رمبو 5 نیز حول همین محور می‌چرخد، چرا که جان رمبو بعد از عمری مبارزه با خلافکاران و جنایتکاران سرانجام گوشه‌ی امنی یافته است تا دمی را به آرامش بیاساید، اما این مرتبه نیز این جنایتکاران نابه‌کار هستند که موی دماغش می‌شوند و کاری می‌کنند تا جان رمبو مجبور شود تا دشنه‌ی خود را از غلاف بیرون بکشد و به مبارزه با این مردمان نابه‌کار بپردازد. البته با توجه به سن و سال سیلوستر استالونه هیچ بعید نیست که فیلم رمبو 5 آخرین باری باشد که جان رمبو را با بازی استالونه بر پرده‌های سینما می‌بینیم و بعد از ساخت و اکران فیلم رمبو 5 بعد از عمری جنگ و گریز سرانجام جنایتکاران نفسی به آسودگی خواهند کشید.

فیلم رمبو ۵ و هوس نبرد آخر؛

فیلم رمبو 5

در داستان رمبو 5 می‌خوانیم که جان رمبو در این فیلم مجبور می‌شود تا از مرز مکزیک بگذرد و سراغ خلافکارانی برود که دختر دوستش را از تگزاس در امریکا ربوده‌اند و با خود به کشور مکزیک برده‌اند.

اگر چه هنوز اخبار دقیقی در مورد زمان اکران فیلم رمبو 5 منتشر نشده است، اما هیچ بعید نیست که در سال 2019 میلادی شاهد زد و خوردهای جان رمبو با تبهکاران بر روی پرده‌ی سینماها باشیم و رمبو 5 یکی از آن فیلم‌هایی است که باید انتظار دیدارشان را در سال 2019 میلادی داشته باشیم.

اگر علاقه مند به فیلم‌های سیلوستر استالونه علاقه‌مند هستید، پادکست موسیقی متن گپ‌دایو در مورد مجموعه فیلم‌های راکی را در سایت ملودایو  ببینید و بشنوید. 

منبع وبسایت cinemablend.com ؛    

  • اصغر مرتصوی

    سلام و عرض ادب و خسته نباشید. بینظرین. من از زمان VHS راکی و رامبوی سیلوستر استالونه یادمه. تیرو کموم و چاقو و بازوکا! برای ما متولیدن دهه 80 میلادی هالیوود ریبوت‌ها و نسخه‌های جدیدی در نظرگرفته که خاطرات کودکی‌مون هست.

    پاسخ 1397/08/06