پایان فیلم تلقین Inception و سؤالاتی که باقی ماند!

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 25 خرداد 1398

اگر شما هم جزو آن دسته از طرفداران فیلم تلقین Inception که بعد از تمام شدن این فیلم سینمایی آخر ملتفت نشدید که بالاخره لئوناردو دی‌کاپریو در نقش شخصیت اصلی صحنه‌ی آخر را خواب می‌دید یا که بیدار بود، امیدوار باشید چرا که شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه مایکل کین یکی از نقش‌آفرین‌های فیلم تلقین Inception قرار است پرده از این راز بردارد و سرانجام از واقعیت داشتن یا رؤیا بودن آخرین پرده از این شاهکار سینمایی کریستوفر نولان سخن بگوید.

البته این دلگرمی را به شما بدهیم که در گیجی تنها نیستید و خود مایکل کین هم با تمام سابقه‌ای که در هالیوود و سینما دارد نیز اعتراف کرده است که بعد از خواندن فیلمنامه‌ی فیلم تلقین Inception برای بار اول گیج شده بوده و مطمئن نبود که کدام صحنه‌ها واقعی هستند و کدام صحنه‌ها در رؤیا می‌گذرند.

فیلم تلقین Inception

مایکل کین اخیرا در مصاحبه‎‌ای در شهر لندن اذعان داشته است که این کریستوفر نولان کارگردان فیلم تلقین Inception بوده به یاری‌اش شتافته تا متوجه شود صحنه‌های که توسط وی بازی می‌شوند، واقعی هستند یا در رؤیا می‌گذرند. مایکل کین در این مصاحبه خاطر نشان کرده است:‌

فیلم تلقین Inception

وقتی نولان فیلمنامه‌ی تلقین Inception را برایم فرستاد، مقداری گیج شدم! و برای همین از نولان پرسیدم که من متوجه نمی‌شوم کدام صحنه‌ها در خیال بازیگران می‌گذرد؟‌ نولان به من جواب داد هر صحنه‌ای که تو بازی می‌کنی در واقعیت می‌گذرد و اینطور فهمیدم اگر نقش من در صحنه‌ها حضور داشته باشد، آن صحنه‌ها واقعی هستند و اگر من از صحنه‌ها غایب باشم آن صحنه‌ها در رؤیا می‌گذرند.

در ظاهر فیلم تلقین یا Inception پایان خوشی دارد اما کریستوفر نولان هم تأکید کرده است پایان این فیلم به عمد و مغرضانه مبهم و سؤال‌برانگیز ساخته شده است، با تمام این حرف‌ها شاید صحبت‌های تازه‌ی مایکل کین به شما کمک کند تا در فیلم تلقین Inception عالم خیال را از رؤیا جدا کنید.    

اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های کریستوفر نولان هستید پادکست‌های گپ‌دایو در مورد فیلم‌های دانکرک و تلقین Inception در وب‌سایت ملودایو ببینید و بشنوید.