پادکست گپ‌دایو ویژه جوایز گلدن گلوب | بهترین موسیقی متن فیلم 2019

استودیو ملودایو - پنج‌شنبه، 20 دی 1397

پادکست فارسی گپ‌دایو،‌ از بهترین پادکست های فارسی زبان در زمینه موسیقی متن و تدوین است که از طریق دانلود پادکست امکان آشنایی با زیباترین موسیقی‌های فیلم را برای مخاطبان فراهم می‌کند.  

با اعلام اسامی برندگان جایزه گلدن گلوب در سال 2019 میلادی،‌ جایزه‌ی بهترین موسیقی متن در میان فیلم‌های اکران شده در سال 2019 به فیلم سینمایی First Man با بازی رایان گاسلینگ و آهنگسازی جاستین هورویتز Justin Hurwitz تعلق گرفت. در این قسمت ویژه از پادکست‌های گپ‌دایو موسیقی متن فیلم First Man را بررسی می‌کنیم.

فایل صوتی و کم‌حجم پادکست موسیقی متن گپ دایو فیلم First Man بهترین موسیقی متن گلدن گلوب 2019؛‌ 

 

فیلم First Man به کارگردانی دیمین شزل و نویسندگی جاش سینگر و نیکول پرمن، فیلمی زندگی نامه‌‌ای درام بر اساس داستان « First Man: نیل آرمسترانگ» اثر جیمز آر. هانسن است. در این فیلم رایان گاسلینگ و کلر فوی نقش آفرینی کرده‌اند. فیلم First Man در هفتاد و ششمین دوره جوایز گلدن گلوب در دو بخش بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (برای کلر فوی) نامزد دریافت جایزه شد که توانست جایزه بهترین موسیقی را برای جاستین هورویتز به ارمغان بیاورد. در ذهن بسیاری از افراد نیل آرمسترانگ به عنوان اولین انسانی که پا روی کره ماه گذاشت، شخصیتی اسطوره ای وافسانه‌ای دارد، در این فیلم ما شاهد زندگی عادی و روزمره، شکست ها و موفقیت های او و در نهایت پرواز و سفر به کره ماه هستیم و در آن مخاطب با موضوعی واقعی در مورد یکی از بزرگترین رویاهای بشر مواجه می شود.

 

پادکست فارسی گپ‌دایو و بررسی فیلم First Man؛

بررسی فیلم First Man

از نظر منتقدان فیلم First Man با تمام اشکالاتی که دارد در زمره ی فیلم های خوب به حساب می آید. زاویه دوربین، قاب بندی‌های منحصربه‌فرد در صحنه‌های بدون دیالوگ و همچنین استفاده از نماهای دید اول شخص کاری می کند که مخاطب خود را به جای شخصیت‌ها گذاشته و نفس به نفس با آنها همراه شود. از جمله انتقادهای وارد به این فیلم، تمرکز روی درست روایت کردن داستان واقعی است که گاه شکلی مستندگونه به آن می دهد و گاهی هم بدون تعلیق‌سازی و قبل از اینکه سکانس در ذهن مخاطب نقش ببندد، از صحنه‌ها عبور می شود.

پادکست فارسی گپ‌دایو و موسیقی متن جاستین هورویتز؛  

بهترین موسیقی متن فیلم 2019

جاستین هورویتز آهنگساز و نویسنده و ترانه سرای آمریکایی است و از دوران نوجوانی شروع به یادگیری موسیقی کرد و در دوران تحصیل خود در دانشگاه هاروارد با دیمین شزل آشنا شد و دوستیش با او شکل گرفت.موسیقی متن فیلم نخستین انسان ساخته ی جاستین هورویتز در کنار قاب بندی های فوق العاده شزل در سکانس های بدون دیالوگ تأثیری عاطفی روی بیننده می گذارد. او قبل از این فیلم تجربه های موفقی در فیلم های لالا لند و whiplash داشته و موفق به دریافت جوایز معتبری شده است. هورویتز به خاطر موسیقی فیلم First Man در هفتاد و ششمین دوره جوایز گلدن گلوب، برای دومین بار برنده جایزه بهترین موسیقی متن شد. او برای ساخت موسیقی این فیلم، در بیست و سومین دوره جوایز ستلایت نیز نامزد دریافت جایزه شده است. موسیقی هورویتز قدم به قدم به سکانس‌ها جان می دهد. در جایی تداعی کننده اعجاب‌انگیزی فضا و دنیای مرموز و ناشناخته آن است و در جای دیگر با تمی حماسی و قهرمانانه و ضرباهنگی کوبشی، موفقیت بعد از شکست را به ذهن مخاطب القا می کند.

پادکست فارسی گپ‌دایو و بهترین آهنگسازی 2019؛‌

بهترین موسیقی متن فیلم 2019

جاستین هورویتز با تمرکز روی طبیعت شگفت انگیز و مرموز «فضا» بیینده را مسحور می کند و در عین حال در او این حس را ایجاد می کند که حضور در یک راکت و پرواز به سمت ماه چقدر می تواند برای فضانورد عجیب و باورنکردنی و در عین حال ترسناک باشد.در جایی هورویتز با استفاده از گیتار حس احترام به فضانورد را در دل بیننده ایجاد می کند و در فضاهای خانوادگی تمی شاد و رومانتیک به صحنه ها می دهد.  بعضی از منتقدان اعتقاد دارند که موسیقی نتوانسته حس پرواز، شکست‌ها و پیروزی‌های نیل آرمسترانگ را به عنوان قهرمانی تاریخی منتقل کند. اما عده‌ای هم معتقدند که ضرب‌آهنگ حماسی با ریتم تند توانسته تمی حماسی به داستان بدهد و در بیننده احساس پیروزی را بوجود بیاورد.

با توجه به موفقیت های هورویتز در چندین فیلم پر مخاطب، به نظر می رسد که آینده ای روشن و موفق در انتظار این آهنگساز جوان باشد.