بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 (قسمت سوم)

کیارش رمضان‌نژاد - دوشنبه، 12 آذر 1397

خوشبختانه تعداد بهترین فیلمهای سینمایی در سال 2019 میلادی آنقدر زیاد هست تا این مجموعه مطالب به تعداد ماه‌های سال ادامه پیدا کند، بنابراین در قسمت سوم از فهرست بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2019 به سومین ماه یعنی ماه مارس می‌رسیم و فیلم‌های دیدنی این ماه را مرور می‌کنیم. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید؛

فیلم سینمایی Chaos Walking ؛‌

فیلم 2019

کارگردان:‌ Doug Liman ؛

بازیگران:‌ تام هولاند Tom Holland ، Daisy Ridley، Mads Mikkelsen

آهنگساز:‌ توماس نیومن Thomas Newman ؛‌

(در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با سبک کاری توماس نیومن می‌توانید به پادکست موسیقی متن فیلم رستگاری در شائوشنگ گپ‌دایو مراجعه کنید.)

خلاصه داستان:‌ درست در زمانی که بسیاری از منتقدان سینمایی خبر از احتضار ژانر علمی-تخیلی در سینما می‌دهند و معتقدند که دوران فضانوردی بازیگران در سیاره‌های خیالی به پایان رسیده است، Doug Liman کارگردانی که فیلم‌های پرفروشی چون Edge of Tomorrow و American Made را در کارنامه دارد، دوباره سراغ یکی از همین داستان‌های علمی-تخیلی رفته است و داستان مرد تنهایی را روایت می‌کند که در سیاره‌ای دورافتاده با این خیال زندگی می‌کند که ویروسی سهمناک تمام زنان عالم را به قتل رسانده است تا اینکه یک روز دختری جوان و مرموز را ملاقات می‌کند که ممکن است بر این واقعیت تلخ و جانکاه خط بطلانی بکشد.

فیلم سینمایی کاپیتان مارول Captain Marvel ؛

فیلم 2019

کارگردان:‌ Anna Boden ، Ryan Fleck ؛

بازیگران: بری لارسون‌ Brie Larson ،‌ لی پیس Lee Pace ،‌ ساموئل ال جکسون Samuel L. Jackson ؛

آهنگساز:‌ پینار توپارک Pinar Toprak ؛

خلاصه داستان:‌ کاپیتان مارول دنباله‌ی تازه بر داستان‌هایی است که در دنیای ابرقهرمانان مارول و دی سی می‌گذرد، داستان کاپیتان مارول در دهه‌ی 90 میلادی می‌گذرد و داستان خلبان زنی را در نیروی هوایی امریکا روایت می‌کند که برای کسب قدرت مافوق طبیعت برگزیده می‌شود.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیلم کاپیتان مارول می‌توانید به مطلب «فیلم کاپیتان مارول و انتقادات به بازی بری لارسون ؛‌» در وب‌سایت ملودایو مراجعه کنید. 

فیلم سینمایی Us ؛

فیلم 2019

کارگردان:‌ Jordan Peele ؛

بازیگران:‌ لوپیتا نیونگو  Lupita Nyong’o ، الیزابت ماس ،‌ Winston Duke ، Tim Heidecker ؛

آهنگساز:‌ Michael Abels ؛‌

خلاصه داستان:‌ اخبار زیادی در مورد داستان فیلم سینمایی Us در رسانه‌ها منتشر نشده است، تنها همین قدر می‌دانیم که Jordan Peele بعد از موفقیت فیلم دلهره‌آور Get Out در سال 2017 دوباره تلاش کرده تا فضایی مشابه را با فیلم US خلق کند و تماشاگر را از این طریق هم به هیجان آورد و هم به فکر فرو ببرد.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فیلم Get Out می‌توانید به مطلب «فیلم Get Out نگاهی متفاوت به نژاد و نژادپرستی؛‌» در وب‌سایت ملودایو مراجعه کنید.

فیلم سینمایی  Greyhound ؛

فیلم 2019

کارگردان:‌ Aaron Schneider ؛

بازیگران:‌ تام هنکس Tom Hanks ،‌ الیزابت شو Elisabeth Shue ،‌ Stephen Graham، Lee Norris ؛

آهنگساز:‌ Trevor Morris ؛‌

خلاصه داستان:‌ برای علاقه‌مندان سینما حضور تام هنکس در فیلم‌های تاریخی مربوط به جنگ جهانی دوم موضوعی غریبی نیست و تقریبا تمام سینمادوستان بازی خاطره برانگیز این بازیگر را در فیلم نجات سرباز رایان به خوبی به یاد دارند. حالا پس از سال‌ها فیلم Greyhound فرصتی شده است تا تام هنکس دوباره به حال و هوای جنگ جهانی دوم بازگردد و این مرتبه فرماندهی ناوچه Greyhound را بر عهده بگیرد که در اقیانوس اطلس توسط زیردریایی‌های آلمانی تحت تعقیب قرار گرفته است.

فیلم سینمایی Where'd You Go, Bernadette ؛

فیلم 2019

کارگردان:‌ Richard Linklater ؛

بازیگران:‌ کیت بلانشت Cate Blanchett، Billy Crudup،‌ Kristen Wiig،‌ Judy Greer،‌

آهنگساز:‌ Graham Reynolds ؛

خلاصه فیلم:‌ فیلم سینمایی Where'd You Go, Bernadette از روی رمانی موفق با همین نام ساخته شده است و در این فیلم کیت بلانشت نقش مادر بی‌مسئولیت را ایفا می‌کند که ناگهان ناپدید می‌شود و گم شدنش باعث می‌شود تا دختر نوجوانش شناخت تازه‌ای از مادر خود بدست آورد. کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی Richard Linklater بوده است که فیلم‌های سینمایی محبوبی چون Boyhood، Before Sunrise و Before Sunset را در کارنامه خود دارد.

فیلم سینمایی دامبو  Dumbo ؛

فیلم 2019

کارگردان:‌ تیم برتون Tim Burton ؛

بازیگران:‌ کالین فارل، اوا گرین، مایکل کیتون، دنی دویتو؛

آهنگساز:‌ دنی الفمن Danny Elfman ؛‌

خلاصه داستان:‌ احتمالا داستان پرفراز و نشیب دامبو فیل گوش‌دراز را همه می‌دانند، دیزنی سرانجام موفق شده است تا با کارگردانی تیم برتون،‌ نسخه‌ی CGI شده‌ی این انیمیشن دو بعدی و پرطرفدار را برای اکران سینمایی در سال 2019 میلادی آماده کند، نکته قابل توجه این است که تیم برتون در این فیلم با بازیگران و هنرمندانی همکاری کرده که بیشتر در ساخت فیلم‌هایش از حضور آن‌ها بهره‌مند می‌شد به همین دلیل نیز جای تعجب ندارد که آهنگسازی فیلم دامبو به دنی الفمن که در دهه‌ی هشتاد میلادی موسیقی متن فیلم‌های بتمن تیم برتون را ساخته، واگذار شود.

منبع وب‌سایت rottentomatoes.com ؛‌  

   

سایر مقالات:

بهترین فیلم های 2019 (قسمت اول)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت دوم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت چهارم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت پنجم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت ششم)

بهترین فیلم های 2019 (قسمت هفتم)   

  • شقایق

    من واقعا کارهای تیم برتون را دوست دارم، لطفا در مورد موسیقی متن فیلم ادوارد دست قیچی هم صحبت کنید

    پاسخ 1397/09/13