فیلم‌ های موزیکال و آهنگ‌هایی که باید شنید

کیارش رمضان‌نژاد - دوشنبه، 23 مهر 1397

قصد داریم تا در مورد فیلم‌های موزیکالی که در  سال 2018 یا 2019 میلادی اکران میشوند، صحبت کنیم و از فیلم‌هایی برایتان بگوییم که شنیدن آهنگشان برای هر تماشاگری لذتبخش خواهد بود.

آهنگ فیلم Lion Kin 2019 ؛‌

آهنگ فیلم

همراهان همیشگی سایت ملودایو حتما از طریق پادکست گپ‌دایو در مورد موسیقی متن شیرشاه Lion King به ارج و قرب موسیقی متن این فیلم به‌یادماندنی در میان تیم تحریریه‌ی وب‌سایت ملودایو پی برده‌اند، حال خبر می‌رسد که lion King یا شیرشاه تازه‌ای در راه است و طبق روال معمول این سال‌های سینما قرار است اثری موفق به شکلی تازه دوباره تکرار شود. سازندگان Lion King 2019 وعده داده‌اند که این فیلم نیز درست مثل نسخه‌ی دهه‌ی 90 آن شنیدنی پر از آهنگ‌های گوش‌نواز خواهد بود. آهنگسازی این فیلم درست مثل اولین انیمیشن Lion King بر عهده‌ی هانس زیمر خواهد بود و باز هم مانند فیلم اول Lion King از التون جان برای نوشتن ترانه و خوانندگی در این اثر جدید نیز دعوت به عمل آمده است.

آهنگ فیلم Rocketman ؛‌

آهنگ فیلم

احتمالا نیاز به تأکید نداشته باشد که زندگینامه‌ی سینمایی که از روی شخصیت التون جان خواننده‌ی معروف بریتانیایی ساخته شود،‌ پر از ترانه‌ها و آهنگ‌های شنیدنی خواهد بود. پروژه‌ی ساخت فیلمی از زندگی‌نامه‌ی التون جان به سال 2012 میلادی باز می‌گردد، در آن سال التون جان اظهار امیدواری کرده بود تا فیلمی از روی زندگی وی با بازی جاستین تیمبرلیک ساخته شود، اما این اتفاق محقق نشد، چند سال بعد خبر آمد که تام هاردی بازیگری که هم اکنون فیلم ونوم را روی پرده سینماها دارد، التون جان را بازی خواهد کرد، خبری که به سرانجام نرسید و حالا بعد از گذشت نزدیک به یک دهه قرار است تا سرانجام در تابستان سال 2019 میلادی فیلم Rocketman با بازی و خوانندگی تارون ایگرتون Taron Egerton در سینماهای نمایش داده شود.

آهنگ فیلم Frozen 2 ؛‌

آهنگ فیلم

اکران انیمیشن Frozen در سال 2013 میلادی یک اتفاق خاص در دنیای سینما محسوب می‌شود. اتفاقی که هنوز اثراتش را در لوازم التحریری که به لطف تصاویر شخصیت‌های انیمیشن Frozen خوب می‌فروشند، می‌بینیم. انیمیشن Frozen از آن دست انیمیشن‌های موزیکال موفق سال‌های اخیر بود که همه انتظار دنباله‌ای برای آن را داشتند! حتی برخی منتقدان سینمایی از این مسأله تعجب کرده بودند که چرا این دنباله هر چه زودتر ساخته نمی‌شود!

بهرحال انتظارات به سر آمده است و در سال 2019 میلادی شاهد اکران دومین قسمت از مجموعه‌ی انیمیشن Frozen بر پرده‌ی سینماها خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید که آیا آهنگ‌های انیمیشن Frozen در قسمت دوم نیز مانند آهنگ‌های خانم منزل Idina Menzel همه‌گیر می‌شند یا خیر؟

آهنگ فیلم علاءالدین 2019 ؛

آهنگ فیلم

در ابتدای این مطلب به علاقه‌ی استودیوهای فیلمسازی به بازسازی پروژه‌های موفق در سال‌های اخیر اشاره کردیم. علاءالدین نمونه‌ی دیگری از از همین بازسازی‌هاست که باز هم تهیه‌کنندگی آن بر عهده‌ی کمپانی والت‌دیزنی بوده است. این فیلم که اقتباسی از انیمیشن بلند علاءالدین در سال 1992 میلادی است،‌چند روزی است که به لطف پست‌های ویل اسمیت در صفحه‌ی اینستاگرامش حسابی خبرساز شده است، چرا که قرار است ویل اسمیت نقش غول چراغ جادوی این فیلم را بازی کند.  

قرار است در ساخت آهنگ‌های فیلم علاءالدین و نوشتن ترانه‌های این فیلم جدید از تیم آهنگسازی فیلم لالالند استفاده شود، شاید حضور این افراد کمک کند تا علاءالدین نیز اسکار بهترین آهنگ اوریجینال را در آینده از آن خود کند!

آهنگ فیلم Mary Poppins Returns ؛  

آهنگ فیلم

مری پاپینز از جمله تولیدات قدیمی والت دیزنی محسوب می‌شود و امروزه به عنوان یکی از نمونه‌های کلاسیک ژانر موزیکال در تاریخ سینما از این فیلم یاد می‌شود، پس تردیدی نیست که اگر دنباله‌ای برای این فیلم ساخته شود، این دنباله نیز سرشار از آهنگ‌های شنیدنی خواهد بود.

امیلی بلانت نقش اصلی فیلم بازگشت مری پاپینز را بر عهده دارد و بازیگران مشهور دیگری چون مریل استریپ و کالین فرث نیز در این فیلم بازی می‌کنند. قرار است فیلم Mary Poppins Returns در ماه دسامبر سال 2018 میلادی اکران شود.

آهنگ فیلم Bohemian Rhapsody ؛‌

آهنگ فیلم

طرفداران فردی مرکوری بی‌صبرانه منتظر هستند تا نوبت اکران فیلم Bohemian Rhapsody فرا برسد و بار دیگر با دیدن بازیگری در نقش فردی مرکوری یاد این خواننده‌ی پرآوازه‌ی گروه کوئین برایشان زنده شود. وظیفه‌ی دشوار بازی در نقش فردی مرکوری در فیلم Bohemian Rhapsody به رمی مالک Rami Malek واگذار شده است. اگر از طرفداران سریال MR. Robot باشید حتما با نام و بازی رمی مالک در این سریال آشنا هستید. باید دید آیا این بازیگر بااستعداد از پس ایفای نقش سنگینی چون نقش فردی مرکوری به خوبی بر آمده است یا خیر؟

آهنگ فیلم گرینچ ؛

آهنگ فیلم

گرینچ شخصیت منفی است که هر ساله با فرا رسیدن کریسمس سر و کله‌اش پیدا می‌شود و تلاش می‌کند تا شیرینی سال نو را به کام مردم تلخ کند. تاکنون چندین فیلم با حضور این شخصیت سبزرنگ خبیث ساخته شده است،‌ که در یکی از معروف‌ترین آن‌ها جیم کری نقش این موجود بدجنس را بازی می‌کرد.

فیلم The Grinch جدیدترین فیلمی است که بر مبنای این شخصیت خیالی در ژانر موزیکال ساخته می‌شود و بندیکت کامبربچ نیز در این فیلم قرار است در نقش گرینچ بخواند و بازی کند.

  • اصغر مرتصوی

    پادکست موسیقی متن شیر شاه سایت شما خیلی خوب بود. لطفاً اگر التن جان در کارهای سینمایی دیگه هم شرکت داشته، معرفی کنید.

    پاسخ 1397/07/25