ویل اسمیت در نقش غول چراغ جادوی علاءالدین ؛

کیارش رمضان‌نژاد - پنج‌شنبه، 19 مهر 1397

انتشار خبر انتخاب ویل اسمیت برای صداپیشگی غول چراغ جادو در بازسازی انیمیشن سینمایی علاءالدین، خبری غیر منتظره و صدالبته خوشحال‌کننده برای سینمادوستانی است که با این انیمیشن قدیمی خاطره دارند و از هنرنمایی رابین ویلیامز فقید در این نقش دیالوگ‌ها در یاد دارند.   

ویل اسمیت چالش رقابت با رابین ویلیامز؛‌

ویل اسمیت

هر جا نام کمپانی والت‌دیزنی شنیده می‌شود، موفقیت تجاری و محبوبیت نیز حتما نام این غول دنیای سرگرمی را دنبال می‌کند، انیمیشن سینمایی علاءالدین نیز از این قاعده مستثنا نیست و جزو یکی از آثار موفق والت‌دیزنی در دهه‌ی 90 میلادی محسوب می‌شود.

البته در آن سال‌ها انیمیشن سینمایی شیر شاه Lion King در کانون توجه منتقدان سینما قرار گرفت و جوایز سینمایی را یکی پس از دیگری نصیب خود کرد،‌ اما شیرشاه تنها نمونه‌ی موفق انیمیشن‌سازی در کمپانی والت‌دیزنی نبود و انیمیشن سینمایی علاءالدین یکی دیگر از کارهای موفق دیزنی در دهه‌ی 90 میلادی به حساب می‌آید.

ویل ‌اسمیت و انتظار بالای تماشاگران؛

ویل اسمیت

یکی از عواملی که انیمیشن علاءالدین را به کارتونی دیدنی در زمان خود تبدیل کرده بود، هرنمندی رابین ویلیامز درنقش غول چراغ جادو بود، غولی دوست‌داشتنی و اهل حال که باوجود اسارت چندین و چندهزار ساله در چراغی تنگ و تاریک با علاءالدین صاحب،‌ می‌گفت و می‌خندید و در دنیای هزار  و یک شبی داستان علاءالدین با ترندهای روز فرهنگ عامه شوخی می‌کرد.

ویل اسمیت

محبوبیت و هنرنمایی رابین ویلیامز در نقش غول آبی‌رنگ چراغ جادو به حدی بود که بعد از درگذشت این هنرمند دوست‌داشتنی، بسیاری از منتقدان از اینکه مدیران دیزنی بتوانند با دست کشیدن بر چراغ جادوی علاءالدین غول تازه‌ای را احضار کنند، اظهار ناامیدی کردند.

ویل اسمیت و بازی در نقش غول چراغ جادو؛‌

ویل اسمیت

اما مثل اینکه مدیران خوش‌فکر والت‌دیزین به این سادگی‌ها از میدان به در نمی‌شوند و سال 2019 میلادی را به عنوان سال بازسازی انیمیشن‌های پرطرفدار تاریخ سینما انتخاب کرده‌اند،‌ به همین دلیل قرار است تا در سال 2019 میلادی نسخه‌ی تازه‌ای از سه انیمیشن معروف و مشهور دیزنی یعنی انیمیشن‌های دامبو، شیرشاه Lion King‌ و علاءالدین دوباره در سینماها اکران شوند.  

کارگردانی انیمیشن سینمایی علاءالیدن به گای ریچی Guy Ritchie کارگردان بریتانیایی واگذار شده است، که فیلم‌ سینمایی شرلوک هولمز با بازی رابرت دنی جونیور و جود لا از فیلم‌های شناخته شده‌ی این کارگردان به حساب می‌آید.

ویل اسمیت و انتشار پوستر جدید علاءالدین؛

ویل اسمیت

تا همین چند روز قبل جز کارگردان این پروژه خبر تازه‌ای در مورد انیمیشن سینمایی علاءالدین در فضای مجازی منتشر نشده بود، تا اینکه ویل اسمیت در صفحه‌ی اینستاگرام خود با انتشار پوستری جدید از انیمیشن سینمایی علاءالدین اعلام کرد که قرار است نقش غول چراغ جادو به این بازیگر پرسابقه‎ی سینما واگذار شود. ویل اسمیت شخصا از این اتفاق ابراز خرسندی کرده و با اشاره به رنگ آبی غول چراغ جادو در انیمیشن علاءالدین اعتراف کرده که بی‌صبرانه منتظر آبی شدن در نسخه‌ی جدید انیمیشن علاءالدین است.

نکته‌ی جالب دیگری که می‌توان در مورد بازسازی انیمیشن بلند علاءالدین به آن اشاره کرد، نگارش فیلمنامه‌ی این اثر کارتونی توسط جان اوگوست John August نویسنده‌ی فیلمنامه‌ی Big Fish و ونسا تیلور Vanessa Taylor از جمله نویسندگان سریال بازی تاج و تخت Game of Thrones است.

ویل اسمیت

با مراجعه به این لینک می‌توانید اولین تریلر کاملی که از سوی کمپانی والت‌دیزنی برای معرفی نسخه جدید فیلم علاءالدین عرضه شده است را مشاهده کنید. 

اگر از علاقه‌مندان موسیقی متن انیمیشن‌های داستانی والت‌دیزنی هستید،‌ می‌توانید پادکست موسیقی گپ‌دایو در مورد موسیقی متن انیمیشن شیرشاه Lion King را گوش کنید، در صورت تمایل از طریق بخش دیدگاه‌های سایت ملودایو Melodive انیمیشن‌های مورد علاقه‌ی خود در میان کارهای والت‌دیزنی را معرفی کنید تا در قسمت‌های جدید پادکست گپ‌دایو در مورد آن‌ها صحبت کنیم.   

برگرفته از comicbookmovie.com ؛‌