گران‌ترین صداها در دنیای انیمیشن؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - پنج‌شنبه، 12 مهر 1397

با برملا شدن خبر گران‌ترین صداهای دنیا و بعد از آنکه مشخص شد صداپیشگان سریال دوست‌داشتنی سیمپسون برای گپ زدن در هر قسمت از این انیمیشن تلویزیونی مبلغ 300 هزار دلار دریافت می‌کنند، خون کاربران ژاپنی در شبکه‌های اجتماعی این کشور به جوش آمده است که چرا دستمزد صداپیشگان انیمه‌های ژاپنی در مقایسه با همکاران امریکایی خود تا این حد ناچیز و اندک است.

گران‌ترین صداهای دنیا و خانواده‌ی سیمپسون‌ها؛‌

گران‌ترین صداها

به تازگی خبری در رسانه‌ها منتشر شده است مبنی بر اینکه هر کدام از صداپیشگان سریال تلویزیونی سیمپسون به ازای صحبت در هر کدام از اپیزودهای این سریال 300 هزار دلار می‌گیرند، دستمزدی که این صداهای دوران‌ساز را به گران‌ترین صداهای حال و حاضر دنیای انیمیشن تبدیل می‌کند.

بدین ترتیب و با رسانه‌ای شدن دستمزد گران‌ترین صداهای دنیا برای تمام طرفداران انیمیشن سیمپسون‌ها مشخص شده است که ساخته شدن صداهای خاطره‌برانگیز برای نقش‌های محبوبی چون هومر Homer، بارت Bart، مارچ Marge،‌ لیسا Lisa، مستر برنز Mr. Burns و یا حتی مو Moe نزدیک به 6 میلیون دلار در هر سال به ازای هر صداپیشه برای استودیوی فاکس به عنوان تهیه‌کننده‌ی این مجموعه هزینه در بر دارد.

گران‌ترین صداهای دنیا و انیمه‌های کم‌خرج؛‌

گران‌ترین صداها

تمام این اخبار در حالی منتشر شده است که گران‌ترین دستمزد صداپیشگان ژاپنی برای صحبت بر روی یک انیمه‌ی ژاپنی تنها مبلغ 630 هزار دلار است که در سال 2017 میلادی به Megumi Hayashibara به خاطر صحبت بر روی انیمه‌ی  Rei Ayanami پرداخت شده است.

البته این نکته را نیز نباید از یاد ببریم که سریال سیمپسون‌ها قدیمی‌ترین سریال تلویزیونی است که در تاریخ این رسانه ساخته شده است و همچنان نیز پخش می‌شود،‌ سیمپسون‌ها از سال 1989 تاکنون نزدیک به سی‌سال است که با شیرین‌کاری‌هایشان مخاطبان را خندانده‌اند.

طبیعی است که صداپیشگان سریال سیمپسون‌ها از همان قسمت و فصل اول، چنین حقوق نجومی دریافت نکرده‌اند و در سالیان دور که تازه فصل اول این سریال از تلویزیون پخش می‌شده است، هر کدام از این صداپیشگان برای هنرنمایی خود در جلد شخصیت‌های خانواده‌ی سیمپسون‌ها تنها 30 هزار دلار دریافت می‌کرده‌اند.

حتی اگر سابقه‌ی سی‎ساله‌ی سیمپسون‌ها در برنامه‌سازی را در نظر بگیریم باز هم باید اذعان کنیم که مبلغ 300 هزار دلار برای هر قسمت در دنیای صدا و صداپیشگی، حقوقی نجومی محسوب می‌شود.

آیا شما از طرفداران سریال سیمپسون‌ها هستید؟‌ نظر شما در مورد هنر گران‌ترین صداهای دنیای انیمیشن چیست؟‌ در صورتی که از علاقه‌مندان موسیقی متن سریال‌های انیمیشن هستید،‌ نظرات خود را از طریق قسمت دیدگاه‌ها در این مورد با ما در میان بگذارید تا در قالب پادکست موسیقی متن گپ‌دایو از استودیو ملودایو در مورد هنر آهنگسازی این آثار بیشتر برایتان سخن بگوییم.

منبع وب‌سایت toonado.com ؛‌