موسیقی فیلم جوکر ۲۰۱۹ و هنرنمایی آهنگساز ایسلندی

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 3 شهریور 1397

طرفداران مجموعه فیلم‌های بتمن بالاخره می‌توانند نفسی به آسودگی بکشند چرا که آهنگساز فیلم جدید جوکر نیز مشخص شده است و بر خلاف فیلم‌های قبلی بتمن، آهنگسازی فیلم جدید جوکر بر قسمت هانس زیمر مشهور نشده است و قرعه‌ی این کار به نام آهنگسازی جوان از کشور کوچک اما زیبای ایسلند خورده است. 

بعد از هنرنمایی‌های دنی الفمن Danny Elfman در آهنگسازی فیلم‌های بتمن در دهه‌ی 80 میلادی به نقش‌آفرینی به یادماندنی جک نیکلسون در لباس جوکر و پس از آنکه موسیقی متن هانس زیمر ، شخصیت جوکر با بازی Heath Ledger هیث لجر فقید را جاودانه کرد،‌ این مرتبه آهنگسازی جوکر جدید با بازی Joaquin Phoenix خوآکین فینیکس به آهنگسازی جوان اما آینده‌دار محول شده است. 

 

شنیده‌ها حکایت از آن دارند که کمپانی فیلمسازی برادارن وارنر تصمیم گرفته تا ساخت آهنگ بی کلام فیلم جوکر به کارگردانی Todd Philips را به آهنگسازی بسپارد که ساخت موسیقی متن  برای فیلم سینمایی Sicario: Day of the Soldado را در کارنامه دارد.

کم‌تر از چند ماه مانده به پایان ساخت فیلم جدید جوکر، سایت filmmusicreporter گزارش داده است که خانم هیلدار گودنادوتیر Hildur Gudnadottir توسط مدیران کمپانی برادران وارنر برای ساخت موسیقی متن این فیلم پرطرفدار انتخاب شده است.  

فیلم جوکر

اگر چه سینمادوستان بیشتر نام و اعتبار Hildur Gudnadottir را با فیلم Sicario: Day of the Soldado ساخته‌ی استفانو سولیما می‌شناسند اما این آهنگساز جوان اینقدرها هم کم کار نبوده است و علاوه بر چیره‌دستی در نوازندگی ساز ویلونسل و انتشار چندین آلبوم موسیقی بی‌کلام به خاطر ساخت موسیقی متن فیلم‌هایی چون The Oath، Mary Magdalene و همکار در آهنگسازی فیلم‌های تماشایی چون The Revenant و Arrival، در اروپا و امریکا برای خود شهرتی به هم زده است.

تا اینجای کار تیتراژ فیلم جدید جوکر پر است از نام‌های شناخته‎شده‎‌ای که حضور هر کدامشان تعداد زیادی سینمادوست را به پای گیشه‌های خرید بلیط سینما می‌کشاند، برخی از این اسامی عبارت‌اند از خوآکین فینیکس (نامزد سه دوره‌ی جایزه‌ی معتبر اسکار)، رابرت دنیرو (برنده‌ی دو جایزه‎‌ی اسکار)، زازی بیتز (بازیگر فیلم ددپول 2) و فرانسیز کونروی (برنده‌ی جایزه‌ی گلدن گلوب و بازیگر سریال American Horror Story). 

متأسفانه داستان فیلم جدید جوکر در گاوصندوق‌های کمپانی برادارن وارنر مهر و موم باقی مانده و هنوز داستانی برای نقد و بررسی فیلم جدید مجموعه‌ی بتمن در دست نیست.

سینمادوستانی که دلشان برای دنیای تیره و تار فیلم بتمن تنگ شده است، باید تا اکتبر سال 2019 میلادی برای شنیدن قهقهه‌های شیطانی شخصیت جوکر بر روی پرده‌های سینما منتظر بمانند.

منبع وب‌سایت comicbookmovie.com ؛‌

قبل از پایان این مطلب یادآوری میکنیم که در قسمت 22 پادکست گپ دایو به بررسی فیلم های شخصیت جوکر در تاریخ سینما با تمرکز بر موسیقی متن پرداختیم.

پیشنهاد میکنیم این قسمت جذاب گپ دایو رو از لینک زیر ببینید.

پادکست گپ‌دایو (22) بررسی فیلم‌ های جوکر (بخش اول)