موسیقی متن سینما از لیدی گاگا تا مارتینز

کیارش رمضان‌نژاد - پنج‌شنبه، 5 مهر 1397

لیدی گاگا Lady Gaga و ستاره‌ای که متولد می‌شود؛

لیدی گاگا

فیلم A Star is Born (ستاره ای متولد می‌شود)، با بازی لیدی گاگا Lady Gaga فیلمی سراسر موسیقی و ساز است. خوشبختانه منتقدانی که بخت دیدن فیلم A Star is Born را پیدا کرده‌اند در نقد و بررسی‌هایی که در مورد فیلم A Star is Born منتشر کرده‌اند با آب و تاب فراوان از موسیقی متن شنیدنی و آهنگ‌های دلنشین این فیلم تماشایی داد سخن داده‌اند.

البته لیدی گاگا Lady Gaga با شهرت افسانه‌ای و فالوئرهای فراوانش در شبکه‌های اجتماعی به اشتیاق دیده شدن این فیلم بیشتر و بیشتر دامن می‌زند و با انتشار یکی دو آهنگ شنیدنی از موسیقی متن فیلم جدید A Star is Born در صفحه‌ی توئیتر خود،‌ سینمادوستان و علاقه‌مندان موسیقی متن‌های شنیدنی را ترغیب کرده است تا حتما بعد از اکران فیلم A Star is Born در همین ماه به تماشای این فیلم دیدنی و شنیدنی بنشینند.

نکته‌ی جالب دیگر فیلم A Star is Born اینکه بردلی کوپر Bradley Cooper بازیگر معروف هالیوودی علاوه بر کارگردانی فیلم A Star is Born در این فیلم بازیگری و خوانندگی هم کرده است.       

سریال Knightfall و آهنگسازی فصل سوم؛‌

knightfalls

این روزها که هر موقع پیچ روشن شدن هر رسانه‌ای را بچرخانی خبر از جنگ و جدال و مرافعه دارد،‌ بازار سریال‌های تلویزیونی حماسی یا جنگی هم حسابی گرم است و سریال‌هایی مانند سریال تلویزیونی وایکینگ‌ها Vikings یا سریال Knightfall  (سقوط شوالیه)، طرفدار زیاد پیدا کرده‌اند، داستان این قبیل سریال‌ها در قرون وسطی می‌گذرد و فیلمنامه‌ی آن‌ها نیز روایتگر زد و خوردهای خونینی است که در نمونه‌ی اول بین وایکینگ‌ها و در مثال دوم در میان شوالیه‌ها اتفاق می‌افتد!

اکنون نیز خبر می‌رسد که کار آهنگسازی موسیقی متن فصل سوم سریال Knightfall (سقوط شوالیه) به ناتالی هلت Natalie Holt آهنگساز سی و شش ساله‌ی بریتانیایی واگذار شده است، آهنگسازی که پیش از ورود به عرصه‌ی ساخت موسیقی متن ویولونیستی زبردست بوده است. این آهنگساز جوان پیش‌تر موفق شده بود تا به خاطر ساخت موسیقی متن سریال ویکتوریا Victoria  در سال 2017 میلادی جایزه‌ی امی Emmy را از آن خود کند.

فیلم جدید ALL ABOUT NINA و آهنگسازی JOHN DRAGONETTI ؛

all about nina

فیلم جدید ALL ABOUT NINA (همه چیز در مورد نینا) با بازی Mary Elizabeth Winstead مری الیزابت وینستد تا چند روز دیگر به اکران عمومی سینماها در خواهد آمد. آهنگسازی این فیلم را آهنگساز امریکایی JOHN DRAGONETTI جان دراگونتی بر عهده داشته است،‌ داستان فیلم ALL ABOUT NINA (همه چیز در مورد نینا) در مورد کمدینی به نام نینا گلد Nina Geld با بازی Mary Elizabeth Winstead مری الیزابت وینستد است که اگر چه در استند آپ‌های کمدی خود در خنداندن مردم موفق است، اما در زندگی شخصی شکست‌خورده‌ و غمزده‌ به نظر می‌رسد.

احتمالا چالش JOHN DRAGONETTI جان دراگونتی برای ساخت موسیقی متنی میان گریه و خنده بر روی این فیلم کار شنیدنی از کار در آمده باشد.

کلیف مارتینز و ریاست هیئت داوران جشنواره‌ی فیلم زوریخ؛‌

موسیقی متن فیلم Drive

خبر خوش برای دنیای آهنگسازی و تولید موسیقی متن فیلم‌های سینمایی اینکه همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم زوریخ در کشور سوئیس در فصل پاییز قرار است تا هفتمین دوره‌ی جشنواره‌ی موسیقی متن فیلم‌های سینمایی در این کشور برگزار شود و ریاست هیئت داوران در این دوره نیز بر عهده‌ی CLIFF MARTINEZ کلیف مارتینز آهنگساز با تجربه‌ی امریکایی باشد. از جمله موسیقی متن‌های به یادماندنی CLIFF MARTINEZ کلیف مارتینزبر روی آثار سینمایی یا سریال‌های تلویزیونی می‌توان به نمونه‌هایی چون موسیقی متن فیلم Drive (رانندگی) در سال 2011 میلادی یا موسیقی متن فیلم Solaris سولاریس در سال 2002 میلادی و همچنین در بین سریال‌های تلویزیونی نیز به موسیقی متن سریال The Knick اشاره کرد.  

آلبوم موسیقی متن Only God Forgives از جمله آلبوم‌های موسیقی متن پرطرفدار CLIFF MARTINEZ کلیف مارتینز در بین علاقه‌مندان موسیقی متن فیلم‌های سینمایی محسوب می‌شود.

برگرفته از soundtrk.com و geektyrant.com ؛