آلبوم تازه امینم و رپ‌خوانی به سبک انیمه‌های ژاپنی؛

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 17 شهریور 1397

یکی از تهیه‌کنندگان آلبوم تازه امینم Eminem تأیید کرده است که امینم Eminem خواننده‌ی سبک رپ در آلبوم جدید خود برای ساخت یکی از قطعات از موسیقی متن انیمیشن ژاپنی توکیو غول Tokyo Ghoul بهره برده است.

امروزه اخبار داغ و دست اول را باید در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌هایی چون فیس‌بوک و توئیتر جست‌وجو کرد، به همین دلیل نیز برای اطلاع از حواشی و متن آلبوم تازه امینم Eminem بهترین منبع و مرجع همین شبکه‌های اجتماعی هستند،‌ البته اصلا جای تعجب ندارد آلبومی که انتشار و عرضه‌ی آن بدون مقدمه و در اینترنت رخ داده است، از فضای مجازی به عنوان رسانه‌ی اصلی ارتباط با طرفداران آلبوم کامی‌کازه Kamikaze امینم Eminem  نهایت بهره را برده است.

آلبوم تازه امینم و حرف و حدیث‌های فراوان؛

آلبوم تازه امینم Eminem

یکی از این اخبار که در مورد آلبوم تازه‌ امینم Eminem منتشر شده است به آهنگ Good Guy از قطعه‌ی Glass Sky در انیمیشن ژاپنی توکیو غول  Tokyo Ghoul الهام گرفته است. با این تأییدیه سرانجام تمام حرف و حدیث‌هایی که از زمان انتشار آلبوم تازه امینم Eminem در فضای مجازی شکل گرفته است،‌ پایانی روشن پیدا کرده‌اند،‌ بالاخره خاطر علاقه‌مندان امینم Eminem از این بابت که سرچشمه‌ی الهام آهنگ Good Guy از کجا نشأت گرفته است، راحت و آسوده شده است.

تمام حرف و حدیث‌ها در مورد شباهت‌های آلبوم تازه امینم Eminem با انیمیشن‌های ژاپنی زمانی شروع شد که یکی از تهیه‌کنندگان آلبوم تازه امینم Eminem در مصاحبه با مجله‌ی معتبر رولینگ استون Rolling Stone مدعی شد که در تنظیم یکی از آهنگ‌های آلبوم کامی‌کازه Kamikaze، امینم Eminem رپر معروف امریکایی به قطعه‎‌ی  Simple and Clean از هیکارو یوتادا Hikaru Utada در بازی ویدئویی Kingdom Hearts نیم‌نگاهی داشته است.

آلبوم تازه امینم و شباهت با انیمیشن‌های ژاپنی؛‌

آلبوم تازه امینم Eminem

اما از بخت خوش طرفداران یا اقبال ناخوش این تهیه‌کننده‌ی از همه جا بی‌خبر، کاربران شبکه‌های اجتماعی به سرعت ادعای این تهیه‌کننده را به بوته‌ی نقد و بررسی گذاشتند و نتیجه گرفتند که هرچه بیشتر به به قطعه‎‌ی  Simple and Clean گوش می‌کنند، شباهت کم‌تری میان این قطعه از موسیقی متن بازی ویدئویی Kingdom Hearts با آلبوم تازه امینم Eminem با نام کامی‌کازه Kamikaze پیدا می‌کنند و در عوض آنانکه گوش خوب برای شنیدن موسیقی متن دارند و دست بر قضا از دنیای انیمه و انیمیشن‌های ژاپنی نیز خوب سر در می‌آورند،‌ ادعا کردند که شباهت اصلی را باید میان آهنگ Good Guy از آلبوم تازه امینم Eminem و قطعه‌ی Glass Sky در انیمیشن ژاپنی توکیو غول Tokyo Ghoul ساخته‌ی آما لی AmaLee جست‌وجو کرد.

تمام سر و صدها باعث شد تا این تهیه‌کننده‌ی نامطلع دست به موبایل شود و با استفاده از حساب توئیتر خود اشتباهش را بپذیرد و برای بازگرداندن سبوی شکسته و پیمانه‌ی ریخته تلاش کند. این تهیه‌کننده اعلام کرده از آنجا که از آهنگ Simple and Clean در تنظیم یکی دیگر از کارهایش الهام گرفته شده،‌ او به اشتباه تصور کرده که این کار همان آلبوم تازه امینم Eminem است.

آلبوم تازه امینم و ردپای انیمه در صنعت موسیقی؛‌

آلبوم تازه امینم Eminem

این اولین بار نیست که ردپای انیمه و انیمیشن ژاپنی در کارهای یکی از خوانندگان سرشناس بین‌المللی دیده می‌شود. چرا که بسیاری  از خوانندگان مشهور و پرطرفدار به زبان خودشان اعتراف کردند که از علاقه‌مندان انیمیشن‌های جذاب ژاپنی هستند. کانیا وست Kanye West و مدونا Madonna از جمله‌ی این خوانندگان سرشناس هستند. مدونا Madonna شخصا در مصاحبه‌ای اشاره کرده است که برای ساخت موزیک ویدیو Jump از انیمیشن معروف Death Note الهام گرفته است.

نکته جالب اینکه استفاده از نام کامی‌کازه Kamikaze برای آلبوم موسیقی نیز برای اولین مرتبه نیست که توسط امینم Eminem انجام می‌شود و پیش‌تر اریک سرا Éric Serra آهنگساز معروف فرانسوی نیز آلبومی به همین نام برای فیلم کامی‌کازه Kamikaze ساخته است.

برای اینکه با موسیقی متن اریک سرا Éric Serra بهتر آشنا شوید،‌ می‌توانید به پادکست گپ‌دایو در مورد فیلم لئون حرفه‌ای بر روی سایت ملودایو Melodive مراجعه کنید و از موسیقی متن شنیدنی این فیلم و پشت صحنه‌ی دیدنی ساخت آن لذت ببرید.

منبع وب‌سایت animemojo.com ؛‌       

برچسب‌ها