بهترین آلبوم‌های موسیقی متن در سال 2018؛

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 7 مهر 1397

وب‌سایت ملودایو Melodive تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا در زمینه‌ی وضعیت انتشار آلبوم‌های موسیقی متن آخرین اخبار را به سمع و نظر مخاطبان سینمادوست و موسیقی‌شناس خود برساند. از همین روی در این مطلب قصد داریم تا به چند نمونه از شنیدنی‌ترین آلبوم‌های موسیقی متن در سال 2018 میلادی اشاره کنیم و شنیدن نوای سحرآمیز موسیقی متن این تازه‌های سینمایی را به هر علاقه‌مندی پیشنهاد کنیم.

رامین جوادی و فیلم چین‌خوردگی در زمان A Wrinkle in Time ؛‌

رامین جوادی

فیلم چین‌خوردگی در زمان A Wrinkle in Time محصول کمپانی دیزنی است که موسیقی متن آن را آهنگساز مشهور آلمانی ایرانی‌تبار،‌ رامین جوادی ساخته است. این روزها نام رامین جوادی به عنوان آهنگسازی شناخته شده برای پروژه‌های موفق تلویزیونی و سینمایی مطرح است و آثار پرمخاطبی مانند Games of Thrones ،WestWorld ،Pacific Rim و Iron Man از جمله‌ی کارهای موفق رامین جوادی در حوزه‌ی آهنگسازی و ساخت موسیقی متن محسوب می‌شوند.

اگر نام فیلم چین‌خوردگی در زمان A Wrinkle in Time به خاطر حضور چهره‌های پرطرفداری مانند اپرا وینفری در عرصه‌ی بازیگری دیدنی شده است،‌ همکاری با ابرستاره‌های موسیقی پاپ برای ضبط آهنگ‌های موسیقی متن در کنار آهنگسازی رامین جوادی، همان نکته‌ی طلایی است که موسیقی متن فیلم چین‌خوردگی در زمان A Wrinkle in Time به یکی از آثار ماندگار سال 2018 میلادی تبدیل کرده است.

وکالیست‌ها و خوانندگانی حنجره‌طلایی چون Kehlani (که پیشتر صدایش را در آلبوم موسیقی متن فیلم جوخه‌ی خودکشی Suicide Squade نیز شنیده بودیم)،‌ Demi Lovato دمی لواتو، Chloe X Halle،‌ Sia و Sade اشاره کرد.

نکته‌ی شنیدنی آلبوم موسیقی متن فیلم چین‌خوردگی در زمان A Wrinkle in Time حضور نام Sade در میان فهرست بلندبالای آوازه‌خوانان موسیقی متن این فیلم بلند سینمایی است، چرا که Sade بعد از مدت‌ها دوباره آهنگی برای پخش بر روی موسیقی متن یک فیلم سینمایی خوانده است.

رامین جوادی برای ساخت موسیقی متن فیلم چین‌خوردگی در زمان A Wrinkle in Time سنگ تمام گذاشته است و برای ضبط قطعات ارکسترال موسیقی متن این فیلم از ارکستری با حضور 71 نوازنده برای سازهای مختلف استفاده کرده است که این نوازندگان را 29 خواننده‌ی کر بزرگسال و 24 خواننده‌ی کر کودک همراهی می‌کنند.

موسیقی متن فیلم Skyscraper آسمان‌خراش و آهنگسازی استیو جابلونسکی ؛

فیلم Skyscraper آسمان‌خراش

چند روزی است که دانلود نسخه‌ی باکیفیت فیلم Skyscraper آسمان‌خراش از طریق وب‌سایت‌های فارسی‌زبان برای مخاطبان ایرانی نیز مهیا شده است،‌ جالب است بدانید که آلبوم موسیقی متن فیلم Skyscraper آسمان‌خراش مانند جلوه‌های تصویری این فیلم هیجانی و اکشن پرطرفدار از آب درآمده است، آلبوم موسیقی متن فیلم Skyscraper آسمان‌خراش از کارهای جدید استیو جابلونسکی Steve Jablonsky است که در پادکست موسیقی گپ‌دایو از استودیو ملودایو Melodive به صورت مفصل در مورد کارنامه‌ی هنری این آهنگساز به بهانه‌ی فیلم‌های ترنسفورمرز Transformers صحبت کردیم. اگر طرفدار سریال‌های تلویزیونی انگلیسی‌زبان باشید احتمالا قطعات این آهنگساز را بر روی سریال Desperate Housewives شنیده باشید.

از جمله دیدنیهای دیگر فیلم Skyscraper آسمان‌خراش می‌توان به بازی بازیگر محبوب دوان جانسون Dwayne Johnson یا راک معروف اشاره کرد.

هتل ترانسیلوانیا و موسیقی متن مارک مادرزبو ؛‌

هتل ترانسیلوانیا

خوشبختانه انیمیشن‌دوستان ایرانی نیز می‌توانند نسخه‌ی باکیفیت فیلم هتل ترانسیلوانیا 3 : تعطیلات تابستانی را از سایت‌های دانلود فیلم، دانلود کنند و در کنار صحنه‌های مفرح این فیلم از آهنگسازی طنازانه‌ی مارک مادرزبو Mark Mothersbaugh  بر روی این فیلم لذت وافری ببرند.

از جمله آلبوم‌های موسیقی متن مارک مادرزبو Mark Mothersbaugh می‌توان به موسیقی متن فیلم‌هایی چون ثور: راگناروک، Lego Movie، ابری با احتمال ریزش کوفته قلقلی اشاره کرد.

اگر از علاقه‌مندان موسیقی متن‌های مارک مادرزبو Mark Mothersbaugh هستید، می‌توانید با مراجعه به این مطلب در نقد و بررسی فیلم ثور:‌ راگناروک و پادکست گپ‌دایو در مورد سه‌گانه‌ی فیلم‌های ثور با هنرنمایی‌های این آهنگساز دوست‌داشتنی بیشتر آشنا خواهید شد.

منبع وب‌سایت   filmmusicreporter.com ؛‌