فیلم تاپ گان 2 و موسیقی هانس زیمر

کیارش رمضان‌نژاد - دوشنبه، 30 مهر 1397

بعد از عمری انتظار بالاخره خبر رسیده است که دنباله‌ی فیلم تاپ گان با عنوان تاپ گان 2: ماوریک تا سال 2020 ساخته خواهد شد و قرار است آهنگسازی این قسمت به هانس زیمر آهنگساز مشهور آلمانی و هارولد فالتر مایر آهنگسازی که 32 سال پیش موسیقی متن فیلم تاپ گان را ساخت، محول شود. البته در این روزها که این خبر اعلام شده است، فیلم جدید تاپ گان 2: ماوریک در حال پشت سر گذاشتن مراحل اولیه‌ی تولید است تا در سال 2020 برای علاقه‌مندان آماده‌ی نمایش باشد.

فیلم جدید تاپ گان و نقش‌آفرینی تام کروز ؛

فیلم جدید تاپ گان

تردیدی نیست که وقتی قرار باشد دنباله‌ای برای فیلم تاپ گان ساخته شود، حتما تام کروز هم در آن نقش اصلی را ایفا خواهد کرد تا پس از سه دهه دوباره خاطره‌ی خلبان ماوریک را در ذهتن تماشاچیان بیدار کند. کارگردانی این فیلم فیلم به جوزف کوزینسکی واگذار شده که احتمالا از این کارگردان در سال 2013 میلادی فیلم فراموشی با بازی همین جناب تام کروز را دیده باشید!

فیلم تاپ گان 2 و جمع قدیمی یاران؛  

فیلم جدید تاپ گان

مثل اینکه در فیلم تاپ گان 2:‌ ماوریک درست مثل قسمت اول این فیلم دوباره جمع یاران همه جمع است و به جز تام کروز از فیلم تاپ گان،‌ وال کیلمر هم دوباره در قسمت دوم در نقش مرد یخی Ice Man ظاهر خواهد شد. آنچه از داستان فیلم تاپ گان 2:‌ ماوریک لو رفته است نشان می‌دهد که در قسمت دوم فیلم تاپ گان ماجرا در زمان حال روایت خواهد شد و این بار ماوریک لباس استادی به تن کرده است و به جوانانی که قرار است برای مام میهن پرواز کنند، درس میهن‌پرستی و ایثار می‌دهد.

فیلم تاپ گان 2 و موسیقی متنی قدیمی؛

 2 تاپ گان

پیش‌تر مشخص شده بود که به دلیل اینکه قرار است از برخی قطعات موسیقی متن فیلم تاپ گان به کارگردانی تونی اسکات در سال 1986 میلادی در قسمت دوم تاپ گان 2:‌ ماوریک نیز استفاده شود، پس هارولد فالتر مایر حتما نقشی در آهنگسازی این پروژه سینمایی ایفا خواهد کرد. چند روزی است که مشخص شده تیم آهنگسازی فیلم تاپ گان 2: ماوریک تنها به هارولد فالتر مایر محدود نمی‌شود و قرار است هانس زیمر آهنگساز برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نیز در ساخت موسیقی متن تاپ گان 2 سهیم باشد. این خبر آنقدر رسمی شده است که حتی در وب‌سایت رسمی هانس زیمر نیز منتشر شده است.

هم هانس زیمر و هم فالتر مایر فعالیت حرفه‌ای خود در حوزه‌ی آهنگسازی را در دهه‌ی 80 میلادی شروع کردند و در آن دهه فالتر مایر به لطف ساخت موسیقی متن برای فیلم‌هایی چون تاپ گان و فیلم‌های پلیس بورلی هیلز با بازی دنی مورفی مشهور شد. در سال‌ها و دهه‌های بعدی هر چه فالتر مایر در ساخت موسیقی متن کم‌کارتر شد، در مقابل موسیقی‌های هانس زیمر شهرت و اعتبار بیشتری کسب کردند، به‌گونه‌ای که امروز هانس زیمر به معروف‌ترین آهنگساز دنیا تبدیل شده است.

آهنگسازی هانس زیمر ؛

فیلم تاپ گان 2

دانلود آهنگ فیلم تاپ گان

احتمالا انتخاب هانس زیمر به خاطر آشنایی قدیمی این آهنگساز با تام کروز باشد چرا که این دو قبلا در فیلم‌های سینمایی چون مأموریت غیر ممکن 2 و یا فیلم مشهور آخرین سامورایی با هم همکاری داشته‌اند. در همین سال 2018 میلادی نیز موسیقی متن فیلم بیوه‌ها Widows را هانس زیمر ساخته است، فیلمی که یکی از بخت‌های کسب جایزه‌ی اسکار سال 2019 هم به حساب می‌آید.

هیچ بعید نیست هانس زیمر برای آهنگسازی بر روی سکانس‌های پروازی و قهرمانانه‌ی فیلم تاپ گان 2:‌ماوریک سراغ موسیقی متن حماسی برود و با قطعات Epic آلبوم موسیقی متن این فیلم را تکمیل کند. خود جوزف کوزنیتسکی نیز کارگردانی است که عنایت ویژه‌ای به موسیقی متن دارد و در تمام فیلم‌های قبلی خود جایگاه ویژه‌ای را به موسیقی متن کارهایش اختصاص داده است. پس همکاری هانس زیمر با این کارگردان خوش‌ذوق این اطمینان خاطر را به طرفداران این فیلم خواهد داد که فیلم جدید تاپ گان 2 از هر نظر ضعیف باشد، از منظر آهنگسازی و موسیقی متن شنیدنی از کار در خواهد آمد.

منبع وب‌سایت screenrant.com ؛    

  • کاظم

    سلام چه خبری رفتین باز هم هانس زیمیر امیدوارم این بار کار هاشو به رامین جوادی بسازه اون کت بنفشش رو هم نپوشه

    پاسخ 1397/08/05