فیلم ربوکاپ و دیدار دوباره‌ی پلیس آهنین بر پرده‌های سینما

کیارش رمضان‌نژاد - چهارشنبه، 24 مرداد 1397

ربوکاپ دوستان گرامی به گوش باشند که در شهر هالیوود خبرهایی است و کمپانی فیلمسازی MGM تصمیم گرفته است تا از روی نسخه‌ی قدیمی ربوکاپ، پلیس آهنین جدیدی بسازد و بار دیگر این ربات انسان‌نما را در شهر دیترویت به سر وقت تبهکاران قانون‌گریز بفرستد.

طبق اخبار شنیده شده کارگردانی نسخه‌ی جدید این علمی-تخیلی پرطرفدار به کارگردان فیلم محبوب District 9 سپرده شده است و قرار است این مرتبه ربوکاپ با کارگردانی Neill Blomkamp در خاطر سینمادوستان قدرشناس، جاودانه شود.

ربوکاپ داستان پلیس آهنین از 1987 تا 2018؛

فیلم سینمایی ربوکاپ

مثل اینکه Neil Blomkamp به سرعت مقدمات پیش‌تولید و ساخت فیلم‌سینمایی ربوکاپ را تدارک دیده است و بدون فوت وقت کار ساخت نسخه‌ی خود از فیلم ربوکاپ را آغاز کرده است. به نظر می‌رسد در جدیدترین نسخه‎‌ای که قرار است برای فیلم ربوکاپ ساخته شود، کارگردان یک راست سراغ اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های Robocop رفته است و از همان صحنه‌ای که پرطرفدارترین قسمت تمام فیلم‌های ربوکاپ تمام شده است، فیلم‌نامه‌ی خود را آغاز کرده است.

احتمالا شکست مفتضحانه‌ی بازسازی بی‌رنگ و بویی که از فیلم ربوکاپ در سال 2014 میلادی بر پرده‌ی سینماها نمایش داده شد، Neil Blomkamp و گروه کارگردانی را مجاب کرده است تا دوباره به سرچشمه‌ی اصلی داستان Robocop باز گردند و برای موفقیت ساخته‌ی جدیدشان به محبوبیت فیلم اصلی Robocop امید ببندند.

ربوکاپ و پایبندی به ریشه‌ها؛‌

فیلم سینمایی ربوکاپ

چند روزی است که توئیتی از کارگردان قسمت جدید فیلم ربوکاپ در فضای مجازی منتشر شده است که در این توئیت Neill Blomkamp با اعتمادبنفس در پاسخ پرسش یکی از طرفداران که در مورد بازیگر انتخاب شده برای نقش اصلی به عنوان پلیس آهنین سؤال می‌کند،‌ مختصر و مفید به نام Peter Weller اشاره می‌کند، همان بازیگری که نزدیک به سی و یک سال پیش در نقش پلیس آهنین فیلم Robocop مشهور و معروف شده است.

البته کارگردان ربوکاپ مشخص نکرده است چطور قرار است این بازیگر در 71 سالگی بار دیگر زره آهنین ربوکاپ را بر تن کند و همچون پلیسی جوان به جنگ تبهکاران برود؟

ناگفته نماند که تمام این حرف و حدیث‌ها در مورد رباتی کردن الکس مورفی پلیس وظیفه‌شناس فیلم سینمایی ربوکاپ تنها در حد دل‌نوشته‌های کارگردان در فضای مجازی باقی مانده و توسط استودیوی فیلمسازی تأیید یا تکذیب نشده است.

ربوکاپ و داستان فرنچایزهای موفق و ناموفق؛‌

بررسی کارنامه‌ی هالیوود در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که دیگر برای کارگردان، تهیه‌کننده، آهنگساز یا استودیو پس و پیش افتادن قسمت جدید یک مجموعه از فرنچایز موفق اهمیتی ندارد و نکته اینجاست که داستان از همان قسمتی پی گرفته شود که بیشتر دیده شده است و در بین طرفداران محبوبیت بالایی دارد.

بهترین مثال در مورد این قبیل ساخت‌وسازها به مجموعه فیلم‌های ترسناک هالووین باز می‌گردد که سازندگانش بی‌خیال تمام دنباله‌ها شده‌اند و به امید جلب نظر تماشاگر بیشتر به سراغ بازسازی دوباره‌ی نسخه‌ی 1978 میلادی نسخه‌ی سینمایی فیلم هالووین رفتند.

با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا اخبار به روز تحرکات صحنه و پشت صحنه‌ی فیلم جدید ربوکاپ Robocop را به سمع و نظرتان برسانیم.