سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم؛

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 22 مهر 1397

فصل پاییز از آن فصل‌های پر و پیمان سریالی است و به همین دلیل انتخاب سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم، کار چندان دشواری نیست. در ادامه با وب‌سایت ملودایو Melodive همراه باشید تا از سریال رومانف‌ها تا سریال  Making a Murderer برایتان از سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم، سخن بگوییم.

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم: Making a Murderer  ؛

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

سه سال از پخش اولین قسمت این مستند سریالی می‌گذرد، در طول سه سال گذشته سریال Making a Murderer در جذب تماشاگران علاقه‌مند به داستان‌های مهیج کارنامه‌ی تحسین‌برانگیزی از خود برجای گذاشته است. مدتی است که بازخوانی پرونده‌های جنایی توجه مخاطبان رسانه‌ی تلویزیون را به خود جلب کرده است و از پادکست مشهور Serial تا مستند سریالی The Jinx این قبیل سریال‌ها که یک پا در خیال دارند و پای دیگری در واقعیت، با استقبال فراوانی از سوی تماشاگران روبه‌رو می‌شوند. در سریال Making a Murderer مستندسازان برنامه برای مدت 10 سال روند محکومیت دو شخصیت اصلی ماجرا یعنی Steven Avery و خواهرزاده‌اش Brendan Dassey را دنبال کردند، این دو تن متهم هستند که عکاسی به نام Teresa Halbac را به قتل رسانده‌اند! جذابیت ماجرای سریال Making a Murderer از آنجاست که شخصیت اصلی آن یعنی Steven Avery یک بار دیگر نیز در سال 1985 میلادی به اتعام قتل و تعرض دستگیر شده است، اما 18 سال بعد با انجام آزمایش DNA از این اتهام تبرئه گشته است.

جالب اینکه Steven Avery به محض آزادی از زندان به دلیل پرونده‌ای متفاوت و اتهام قتلی تازه،‌ یک بار دیگر به جرم قتل در سال 2007 میلادی محکوم می‌شود. در فصل جدید سریال Making a Murderer شاهدیم که چطور Steven Avery برای اثبات بی‌گناهی خود تلاش می‌کند و چه فراز و نشیب‌های تازه‌ای را در این مسیر پشت سر می‌گذارد.

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم:‌ Doctor Who ؛

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

وقتی برای اولین بار اعلام شد که یک زن قرار است تا قهرمان اصلی داستان‌های سریال Doctor Who شود، منتقدان اندکی در برابر این تغییر چشمگیر موضع گرفتند و در مورد موفقیت این نوآوری تازه ابراز تردید کردند، اما Jodie Whittaker به عنوان بازیگر جدید Doctor Who خیلی زود محبوب طرفداران این سریال قدیمی شد و نظر مثبت منتقدان سینما و تلویزیون را نیز با بازی خود جلب کرد. اگر اهل دنیاهای فانتزی باشید، حتما از ماجراجویی‌های Doctor Who در سفر به زمان‌های مختلف در فصل جدید این سریال نیز لذت خواهید برد.

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم:‌ Chilling Adventures of Sabrina ؛

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

مخاطبان غربی با شخصیت Sabrina جادوگر به خوبی آشنا هستند و بیشتر این شخصیت خیالی را با سریال کمدی که در دهه‌ی 90 میلادی در مورد ماجراجویی‌های جادوگرانه‌اش، ساخته شده بود، ‌می‌شناسند. این مرتبه دیگر تفاوتی ندارد که از قبل با سریال کمدی دهه 90 در مورد Sabrina جادوگر آشنایی داشته باشید، چرا که تهیه‌کنندگان این نسخه‌ی جدید از این داستان قدیمی تصمیم گرفته‌اند تا مسیر کاملا متفاوتی را بپیمایند و این بار با داستانی سراسر هراس و دلهره به توصیف داستان جادوگری‌های Sabrina بپردازند.

اگر به فیلم‌های ترسناکی چون بچه‌ی رزماری Rosemary’s Baby یا فیلم جن‌گیر  The Exorcist علاقه‌مندید مطمئن باشید که سریال Chilling Adventures of Sabrina نیز جذبتان خواهد کرد و حسابی شما را خواهد ترساند.

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم:‌ Informer ؛

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

سریال Informer از آن دست سریال‌های جاسوسی کلاسیکی است که از شبکه‌ی پر سابقه‌ای چون بی‌بی‌سی انتظار ساختش می‌رود. البته جای تعجب ندارد که در این سریال نیز درست مثل سایر سریال‌های تلویزیونی سالیان اخیر شاهد مطرح شدن بحث قومیت‌ها و مهاجران باشیم. در سریال Informer شاهدیم که رضا یک بریتانیایی پاکستانی تبار، به عنوان خبرچین با بخش مبارزه با ترور پلیس لندن همراه می‌شود تا برایمان از محله‌های تیره و تار شهر لندن خبرچینی کند که در فیلم‌ها و سریال‌های دیگر، کم‌تر در مورد آن‌ها می‌بینیم و می‌شنویم.

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم: The Romanoffs ؛

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

سریال‌بازان حرفه‌ای نام ماتیو وینر Matthew Weiner به خاطر ساخت سریال تلویزیونی Mad Men به خوبی می‌شناسند، سریالی که تا همین چند وقت پیش روی آنتن شبکه‌های تلویزیونی بود و به توصیف پشت پرده‌ی اتفاقات در یک شرکت تبلیغاتی می‌پرداخت. در چند ماه گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در مورد پروژه‌ی تازه‌ی ماتیو وینر Matthew Weiner به گوش می‌رسید، با فرا رسیدن فصل پاییز سرانجام گمانه‌زنی‌ها در مورد سریال جدید ماتیو وینر Matthew Weiner به پایان رسیده است، می‌توان این کار تازه را در قاب تلویزیون تماشا کرد. سریال رومانف‌ها در هر قسمت ماجرای افراد مختلفی را پی می‌گیرد که در کشورهای مختلف از آسیا تا اروپا و امریکا پراکنده‌اند و هنوز عقیده دارند که اصل و نسب آن‌ها به آخرین امپراطوری روسیه یعنی خاندان رومانف‌‎ باز می‌گردد.  

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم: Camping ؛

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

بارها شاهد بوده‌ایم که استودیوهای فیلمسازی امریکایی با مشاهده‌ی موفقیت سریال تلویزیونی در انگلستان یا اروپا نسخه‌ای امریکایی از آن سریال را برای مخاطبان آماده کرده‌اند. سریال Camping نیز داستانی مشابه چنین سریال‌های تلویزیونی دارد و فیلمنامه‌ی آن بر اساس سریالی که به همین نام در کشور انگلستان پخش می‌شده، ساخته شده است. در این سریال که جنیفر گارنر یکی از نقش‌های اصلی‌اش را بازی می‌کنیم، شاهد درام خانوادگی خواهیم بود که زخم کهنه‌اش در یک برنامه‌ی گردش دسته‌جمعی اعضای مختلف فامیل در کنار هم سر باز می‌کند.

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم: The Man in the High Castle ؛‌

سریال‌هایی که باید در فصل پاییز ببینیم

 سریال The Man in the High Castle بر پایه‌ی رمانی پرفروش به مین نام ساخته شده است که در سال 1962 میلادی منتشر شد. در این رمان دنیایی خیالی تصویر شده که در این دنیا آلمان نازی و امپراطوری ژاپن فاتح جنگ جهانی دوم هستند و به همین دلیل نیز قاره امریکا و اروپا میان این دو کشور تقسیم شده است. در سومین فصل از سریال The Man in the High Castle شاهد جنگ قدرت میان آلمان نازی و ژاپنی‌ها بر سر چگونگی تقسیم فتوحاتشان هستیم و همچون قسمت‌های قبلی بار دیگر تلاش آزادیخواهان را برای رها شدن از یوغ حکمرانان تمامیت‌خواه نظاره می‌کنیم.

منبع وب‌سایت bbc.com ؛