تحلیل بازی اساسین کرید Assassin Creed و یک ادیسه تازه

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 14 مهر 1397

بازی ویدیویی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey آخرین قسمت از مجموعه بازی‌های ویدیویی است که با محوریت ماجراجویی‌های این آدمکشان حرفه‌ای ساخته شده است. بازیکنانی که با زمینه و زمانه‌ی بازی ویدیویی اساسین کرید Assassin Creed آشنا هستند، در جریان هستند که یکی از جذابیت‌های این داستان، جغرافیایی است که آدمکشان اساسین کرید Assassin Creed در آن فضا و دوران تاریخی، مأموریت‌های غیر ممکن خود را به پایان می‌رسانند.

بازی اساسین کرید Assassin Creed و جغرافیای بازیگران؛

بازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey

عموما سنت بر این است که تاریخ و جغرافیای اساسین کرید Assassin Creed رنگ و بویی قدیمی و اسطوره‌ای داشته باشد،‌ همین داستان‌پردازی باعث شده است بازیکنان و طرفداران اساسین کرید Assassin Creed این بخت را پیدا کنند تا در قالب قهرمانان بازی ویدیویی اساسین کرید Assassin Creed از ونیز تا دریای کارائیب،‌ کیش آدم‌کشی خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

با توجه به همین سنت نیکو در بازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey بازیکن با شخصیت‌های بازی به دنیای یونان باستان سفر می‌کند تا این مرتبه در لباس سربازان آتنی و اسپارتی دمار از روزگار هر که گذارش به این آدمکشان حرفه‌ای می‌افتد،‌ دربیاورد.

بازی اساسین کرید ادیسه Assassin Creed و ساخت قسمتی تازه؛

بازی اساسین کرید ادیسه

همین شاخصه‌ی جغرافیایی و لحن تاریخی است که سبب شده است تا اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey همواره از موسیقی متن دلنشینی برخوردار باشد، چرا که وجود جغرافیای متنوع و دوران‌های تاریخی پرفراز و نشیب دست آهنگساز را برای ساخت و تولید موسیقی متن باز می‌گذارد تا با استفاده از لحن‌های حماسی،‌ تولیدات ارکسترال و یا با الهام از قطعات ژانر موسیقی کلاسیک، برای اساسین کرید Assassin Creed موسیقی متنی بسازد که با موسیقی متنی که این روزها در بازی‌های پرطرفدار رایانه‌ای می‌شنویم تفاوت‌هایی شنیدنی داشته باشد.

بازی اساسین کرید Assassin Creed و ساخت قطعات انگیزشی؛

اساسین کرید ادیسه

از طرف دیگر با توجه به فضای مهیج و جنایی بازی ویدیویی اساسین کرید Assassin Creed آهنگسازانی که وظیفه‌ی ساخت موسیقی متن برای این بازی جذاب را بر عهده می‌گیرند، همواره تلاش می‌کنند تا با استفاده از قطعات آهنگسازی شده برای اساسین کرید Assassin Creed حس شنیدن قطعاتی انگیزشی را به بازیکن منتقل کنند تا بازیکنی که در جهان داستانی اساسین کرید Assassin Creed گام نهاده است،‌دل و دماغ لازم برای پیگیری کیش آدمکشی را در طول داستان این بازی داشته باشد.

یا این مقدمات موسیقی متن بازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey آخرین قسمت ارائه شده از مجموعه بازی‌های اساسین کرید مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد تا با ویژگی‌های موسیقیایی این بازی ویدیویی بیش‌تر آشنا شویم.

بازی اساسین کرید Assassin Creed و آهنگسازی گروه The Flight؛‌

بازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey

شرکت یوبیسافت به عنوان تولیدکننده‌ی اساسین کرید Assassin Creed تصمیم گرفته است تا کار آهنگسازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey را به گروه  The Flight واگذار کنند،‌ گروهی که چند سالی است در عالم موسیقی و ترانه برای خودش نام و شهرتی به هم زده است و هم از طریق کارهایش با خواننده‌ی پرطرفداری همچون لانا دل‌ری Lana Del Ray و یا آهنگسازی برای بازی‌های ویدیویی چون Horizon Zero Dawn، Alien: Isolation یا Little Big Planet 3 در بین موسیقی‌دوستان و بازیکنان بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شوند.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد به دلیل اینکه داستان بازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey در زمان یونان باستان رخ می‌دهد The Flight برای ساخت موسیقی متن بازی از آلات موسیقی استفاده کرده است که بیش‌ترین نزدیکی و تشابه را با یونان باستان دارند و یاد و نام آن دوران را در ذهن شنونده و بازیکنان زنده می‌کنند.

بازی اساسین کرید Assassin Creed و دانلود آلبوم موسیقی متن؛‌

بازی اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey

در صورت تمایل برای شنیدن یا دانلود آلبوم موسیقی متن اساسین کرید ادیسه Assassin's Creed: Odyssey به این لینک مراجعه کنید.

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی هستید یا اینکه دوست دارید تا از موسیقی متن بازی‌های ویدیویی بیشتر بدانید، نظرات و پیشنهادات خود را در این رابطه از طریق وب‌سایت ملودایو Melodive با ما در ارتباط بگذارید تا در پادکست موسیقی گپ‌دایو به عالم موسیقی متن بازی‌های ویدیویی سفر کنیم و از دریچه‌ی صدا، دنیای پر رمز و راز این بازی‌ها را وارسی کنیم.  

منبع وب‌سایت gameinformer.com ؛‌