بتمن نینجا هدیه‌ی‌ نتفلیکس به هواداران در روز بتمن ؛

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 25 شهریور 1397

روز جهانی بتمن بهترین بهانه شده است تا شبکه نمایش خانگی نتفلیکس عرضه‌ی سریال انیمیشن بتمن نینجا Batman Ninja را در پایان مهرماه اعلام کند. این خبر در توئیتر رسمی شبکه‌ی نمایش خانگی نتفلیکس منتشر شده است و یکی از شیرین‌ترین اخباری محسوب می‌شود که روز بتمن را برای طرفداران این شخصیت داستان‌های کمیک‌استریپ ساخته است.

بتمن نینجا Batman Ninja و شیرینی گرامیداشت روز بتمن؛‌

بتمن نینجا Batman Ninja

روز جهانی بتمن روزی است که تمام طرفداران شوالیه‌ی تنهایی عشق و علاقه‌شان را نسبت به این قهرمان داستان‌های دی‌سی DC اعلام می‌دارند. احتمالا همین مسأله دلیل روشنی باشد برای اینکه شبکه نمایش خانگی نتفلیکس این روز را برای اعلام خبر انتشار سریال انیمیشن بتمن نینجا Batman Ninja انتخاب کرده باشد. این شبکه‌ی پرکار و پرطرفدار در صفحه‌ی توئیتر خود اشاره کرده است که:‌

«برای روز بتمن برنامه‌ی جدیدی برایتان تدارک ندیده‌ایم، اما به گوش باشید که تا اکتبر سریال انیمیشن بتمن نینجا Batman Ninja آماده‌ی نمایش خواهد شد.»

بتمن نینجا Batman Ninja و شوالیه‌ی سامورایی؛ 

بتمن نینجا Batman Ninja

به اطلاع آن دسته از مخاطبانی که احتمالا می‌پرسند سریال بتمن نینجا Batman Ninja دیگر چه صیغه‌ای است؟ باید اشاره کنیم همانطور که از نام این سریال تلویزیونی نیز بر می‌آید، داستان بتمن نینجا Batman Ninja قصه‌ی قدیمی بتمن را با ماجراجویی‌های از دیار سامورایی‌ها و نینجاها مخلوط کرده است تا بتمن این مرتبه به جای آنکه در شهر دود گرفته‌ی گاتم  Gotham با تبهکاران بجنگد در جامعه‌ی فئودالی ژاپن دمار از روزگار تبهکار و سارق در بیاورد.

در طرح اولیه‌ای که توسط تهیه‌کنندگان سریال انیمیشن بتمن نینجا Batman Ninja برای معرفی این سریال ارائه شده است، می‌خوانیم:

بتمن در جستجوی تبهکارانی که با ماشین زمان به عصر فئودال ژاپن فرار کرده‌اند، به این عصر و زمانه کوچ می‌کند تا با این تبهکاران که در این داستان جدید به کسوت زمینداران و کدخدایان فئودال ژاپنی درآمده‌اند، رو در رو مقابله و مبارزه کند. در این ضیافت تبهکارانه هیچ جای تعجب ندارد که جوکر دشمن خونی بتمن، رهبری تبهکاران را به دست بگیرد و این مرتبه به ضرب نیزه و شمشیر به مخالفت با بتمنی برخیزد که با همکاری زن گربه‌ای Cat Woman و سایر قهرمانان خانواده‌ی بتمن تلاش می‌کند تا بار دیگر آرامش را به جامعه‌ی فئودال ژاپن بازگرداند.

در ساخت و ساز این سریال انیمیشنی به مشهورترین انیمه‌سازان ژاپنی بر می‌خوریم که نامشان به قدر و منزلت هنری سریال انیمیشن بتمن نینجا Batman Ninja اعتبار می‌بخشد.    

بتمن نینجا Batman Ninja و نسخه‌های قدیمی؛‌

بتمن نینجا Batman Ninja

نکته‌ی جالب اینکه همزمان با اعلام شبکه‌ی نمایش خانگی نتفلیکس در مورد عرضه‌ی قریب‌الوقوع سریال انیمیشن بتمن نینجا Batman Ninja روز بتمن فرصتی شده است تا مارک همیل Mark Hamill که در دهه‌ی 90 میلادی نقش جوکر در انیمیشن سریالی بتمن را بر عهده داشته است، دست به توئیت شود و با یادی از گذشته‌ها روز بتمن را گرامی بدارد.

طرفداران مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان حتما مارک همیل Mark Hamill را در نقش Luke Skywalker به خاطر دارند، مارک همیل Mark Hamill در توئیت خود در گرامیداشت روز جهانی بتمن به این نکته اشاره کرده است که مدت‌ها آرزو داشت تا به واسطه‌ی بازی در نقشی متفاوت از دنیای Luke Skywalker و مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان فاصله بگیرد. نقش جوکر در سریال انیمیشن بتمن دقیقا همین آرزوی مارک همیل Mark Hamill را برآورده کرد و صحنه‌ای شد تا در دهه‌ی 90 میلادی مارک همیل Mark Hamill دنیای سرگرمی را در نقشی منفی و چالش‌برانگیز مانند نقش چند وجهی جوکر تجربه کند.

شما نیز اگر از طرفداران موسیقی متن مجموعه فیلم‌های بتمن در سال‌های گذشته هستید، از طریق وب‌سایت ملودایو Melodive با ما در ارتباط باشید تا از طریق پادکست گپ‌دایو از استودیو ملودایو به طور مفصل به نقد و بررسی موسیقی متن فیلم‌های بتمن و پشت صحنه‌ی سینمایی این آثار بپردازیم.

منبع animemojo.com و toonado.com ؛