بهترین فیلم‌هایی که براساس بازی‌های ویدیوئی ساخته شده‌اند

الهام ربیعی - پنج‌شنبه، 25 دی 1399

در این مقاله لیستی از بهترین فیلم هایی که براساس بازی های ویدئویی ساخته شده اند را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. به نظر شما چه فیلم های دیگری می توانند در این لیست وجود داشته باشند؟

  • رزیدنت اویل(Resident Evil)

محصول سال 2002

کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون

آهنگساز: مریلین منسون، مارکو بلترامی

بودجه: 33000000 دلار

اندرسون برای ساختن فیلم‌های علمی-تخیلی شهرت دارد و اغلب ایده‌ها و تکنیک‌های جدیدی را در آثارش به نمایش می‌گذارد. او فیلم رزیدنت اویل را بر اساس بازی اکشن-ماجراجویی ترس و بقا محصول شرکت کپ‌کام ساخته است. این فیلم در ژانر علمی-تخیلی ترسناک است.

  • مورتال کامبت(Mortal Kombat)

محصول سال 1995

کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون

آهنگساز: جرج اس کلینتون

بودجه: 18000000 دلار

فیلمی در ژانر فانتزی-رزمی به کارگردانی اندرسون که بر اساس بازی به همین نام ساخته شده است. نقش‌آفرینی بازیگران، جلوه‌های ویژه بصری و صحنه‌های رزم در کنار هم فیلمی موفق در این ژانر خلق کرده‌اند.

  • شاهزاده ایران: شن‌های زمان(Prince of Persia: The Sands of Time)

محصول سال 2010

کارگردان: مایک نیوول

آهنگساز: هری گرگسون ویلیامز

بودجه: 200000000 دلار

این فیلم در سبک اکشن-فانتزی و بر اساس بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است. نقش اصلی این فیلم را جیک جیلنهال به عهده دارد. دیالوگ‌های هوشمندانه، سی‌جی‌آی جذاب و کارگردانی فیلم شاهزاده ایران، از نقاط قوت آن هستند.

  • برادران سوپر ماریو(Super Mario Bros)

محصول سال 1993

کارگردان: رولند جافه، دین سملر

آهنگساز: آلن سیلوستری

بودجه: 48000000

فیلمی در ژانر فانتزی که نسبت به بازی‌اش چندان موفق ظاهر نشد، اما از آنجایی که در زمره اولین فیلم‌هایی بود که بر اساس بازی ساخته شد و فوق‌العاده سرگرم‌کننده بود، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. جلوه‌های ویژه و تکنیک‌های کارگردانی آن نیز نسبت به دوره ساختش، خوب است.

  • مبارز خیابانی(Street Fighter)

محصول سال 1994

کارگردان: استیون ئی. ده سوزا

آهنگساز: گریم رول

بودجه: 35000000

فیلمی با بازی ژان کلود ون دام که بر اساس بازی به همین نام ساخته شده است. مبارز خیابانی، دارای صحنه‌های رزمی و سرگرم‌کننده و اکشن است.

  • فرقه حشاشین(Assassin’s Creed)

محصول سال 2016

کارگردان: جاستین کورزل

آهنگساز: جد کورزل

بودجه: 125000000 دلار

فیلمی در ژانر اکشن-ماجراجویی و فانتزی که بر اساس بازی فرقه حشاشین محصول شرکت یوبی سافت است. این فیلم با وجود بودجه هنگفتش با واکنش منفی منتقدان مواجه شد اما صحنه‌های بدلکاری، پارکور، سی‌جی‌آی و صحنه‌های مبارزه آن بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است.

  • لارا کرافت: مهاجم مقبره(Lara Croft: Tomb Raider)

محصول سال 2001

کارگردان: سایمون وست

آهنگساز: گریم رول

بودجه: 115000000 دلار

این فیلم بر اساس بازی به همین نام ساخته شد و حضور آنجلینا جولی به عنوان یک ستاره اکشن نقش مهمی در محبوبیت این فیلم داشت، البته صحنه‌های اکشن هوشمندانه و خط داستانی آن نیز از نقاط قوتش است.

  • مکث پین(Max Payne)

محصول سال 2008

کارگردان: جان مور

آهنگساز: مارکو بلترامی

بودجه: 35000000 دلار

فیلمی که از نظر بصری ارزش دیدن دارد، اما نتوانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. مکث پین هم مثل اغلب فیلم‌هایی که روی یک بازی ساخته شده‌اند بیشتر سرگرم‌کننده است و می‌تواند ساعات مفرحی برای مخاطب به ارمغان بیاورد.

  • رستاخیز(Doom)

محصول سال 2005

کارگردان: آندری بارتکویاک

آهنگساز: کلینت منسل

بودجه: 60000000 دلار

فیلمی در ژانر ترسناک علمی-تخیلی و اکشن که تکنیک‎های فیلمبرداری و انتخاب بازیگران در آن بسیار هوشمندانه‎ست. صحنه‌های اکشن آن کاملا شبیه بازی است و جلوه‌های ویژه‌اش با داستان پیوند عمیقی دارند.

  • دو اژدها(Double Dragon)

محصول سال 1994

کارگردان: جیمز یوکیچ

آهنگساز: جی فرگوسن

بودجه: 7850000 دلار

فیلمی در ژانر رزمی-اکشن با جلوه‌های بصری خلاقانه که در آن مارک داکاسیوس و اسکات وولف نقش‌آفرینی کرده‌اند. دو اژدها بر اساس بازی به همین نام ساخته شده و فضایی پساآخرالزمانی و پانک دهه هشتاد و نود دارد.

منبع