فیلم کاپیتان مارول و بازی بری لارسون

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 1 مهر 1397

با انتشار فیلم کاپیتان مارول Captain Marvel انتقادات نسبت به بازی شخصیت اصلی این فیلم بالا گرفته است و فضای مجازی زد و خوردهای کلامی سنگینی را در جبهه‌ی موافقان و مخالفان این فیلم ثبت کرده است. این روزها که عرضه‌ی چند تریلر سینمایی بر روی اینترنت پیش از نمایش فیلم بر روی پرده‌های سینما به بخشی از استراتژی بازاریابی استودیوهای فیلمسازی تبدیل شده است و سنت کامنت‌گذاری بی‌مزد و منت در شبکه‌های اجتماعی از هر بیننده‌ای، منتقدی مدعی ساخته است، هر روز تأثیر مجلات سینمایی کم‌رمق در موفقیت و شکست یک فیلم سینمایی کم‌تر می‌شود و این وب‌سایت‌ها،‌ بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند که فیلم و سریال‌های تازه را از لبه‌ی تیغ انتقاد منصفانه یا ناجوانمردانه‌ی خود می‌گذرانند.

فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel و زهرخند منتقدان؛

کاپیتان مارول

یکی از بهترین نمونه‌ها برای تأثیر اینترنت در سرنوشت فیلم‌های سینمایی جدید، نظرات و انتقاداتی است که پس از انتشار اولین تریلر سینمایی فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، جاری و ساری شده است.

برخی معتقدند که این انتقادات بیش از آنکه از چند و چون بازی بری لارسون Brie Larson در فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel نشأت گرفته است،‌ دلخوری تماشاگرانی را نشان می‌دهد که عادت ندارند در فیلم سینمایی ساخته شده در استودیو مارول Marvel یک قهرمان زن را در نقش اصلی فیلم تماشا کنند. این مسأله که بیشتر منتقدان در ایرادتشان به بازی بری لارسون Brie Larson بیش از هر موردی کافی نبودن خنده‌های وی را دستمایه‌ی اشکال و استهزا قرار داده‌اند نیز این فرضیه را بیش از پیش تقویت می‌کند.

فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel و ریشخند کاربران؛‌

کاپیتان مارول Captain Marvel

صرف نظر از این نکته که در صحنه‌های منتشر شده در تریلر این فیلم سینمایی اتفاقات چندان خنده‌داری رخ نمی‌دهد که مستلزم چهره‌ی خندان بازیگر باشد،‌ عده‌ای از شوخ‌طبعان فضای مجازی که از قضا دستی هم در کار با برنامه‌های گرافیکی دارند، خوشمزگی به خرج داده‌اند و لبخند ژکوندی بر چهره‌ی بری لارسون Brie Larson در تریلر سینمایی فیلم Captain Marvel نشانده‌اند تا به باور خودشان این فیلم را از صورتی که هست به فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel باید باشد، تغییر دهند.

البته اگر منتقدان بی‌نام و نشان و بی‌رحم از دستاوردهای کم‌نظیر زندگی ما در هزاره‌ی سوم هستند، خوشبختانه این فرصت برای متهم هم همچنان باقی است تا با سلاح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به مصاف نقیضه‌گویان و نغزپردزان بشتابد و از زاویه‌ی دید خود روایت تازه‌ای از حکمی که یک تنه به قاضی رفته است را بیان کند.

فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel و تلخند بازیگر؛

فیلم کاپیتان مارول  Captain Marvel

بری لارسون Brie Larson هم دقیقا در صفحه‌ی اینستاگرامش همین کار را کرده است و با انتشار پوسترهایی دستکاری شده از قهرمانان پرطرفدار داستان‌های مارول انتقاد کاربران به عبوس بودن چهره‌اش در تریلر سینمایی Captain Marvel را به ریشخند گرفته است.

بری لارسون Brie Larson در پاسخ کوبنده‌ی خود به زهرخند منتقدان به تلخندهای بازیگرانه‌اش در تریلر سینمایی کاپیتان مارول  Captain Marvel ابتدا به سراغ شخصیت کاپیتان امریکا Captain America رفته است و لبخندی به پهنای صورت بر چهره‌ی این بازیگر ترسیم کرده است.

بری لارسون Brie Larson تنها به این پاسخ بدون شرح اکتفا نکرده است و پس از آن پوسترهای دستکاری شده از دکتر استرنج Doctor Strange و آیرون من  Iron Man را نیز در اینستاگرام خود منتشر کرده است که وقتی صحبت از بازی قهرمانان داستان‌های مارول می‌شود، خنده بر هر درد بی‌درمانی دوا نیست و مردان نقش اول این فیلم‌ها آنقدرها هم در نقششان نمی‌خندند، موردی که تا پیش از انتشار تریلر سینمایی فیلم Captain Marvel از چشم منتقدان بی‌نام و نشان فضای مجازی پنهان بوده است.

قرار است فیلم سینمایی کاپیتان مارول  Captain Marvel در اسفندماه امسال در سینماهای سراسر دنیا به روی پرده برود. تریلر سینمایی این فیلم را با مراجعه به این لینک مشاهده کنید.   

برای دانلود این فیلم می توانید از این لینک استفاده کنید.

 برگرفته از cinemablend.com ؛‌