ساخت آگهی تبلیغاتی پرمخاطب

الهام ربیعی - جمعه، 23 مهر 1400

از آنجایی‌که در عصر تکنولوژی، محصولات از تنوع بالایی برخوردار هستند، تولیدکنندگان برای جذب مشتری از آگهی تبلیغاتی استفاده می‌کنند. امروزه آگهی‌های تبلیغاتی در همه‌جا اعم از خیابان‌ها، تلویزیون، گوشی‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند.

ساخت آگهی تبلیغاتی پرمخاطب و به‌یادماندنی، یکی از مهمترین دغدغه‌های تولیدکنندگان محصولات و کارگردانان این عرصه است. برای ساخت یک آگهی مردم‌پسند ابتدا باید استراتژی خود را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید؛ گام بعدی استفاده از ابزار و تکنولوژی مناسب است. در این مقاله می‌توانید پیرامون نحوه ساخت آگهی تبلیغاتی پرمخاطب و جذاب اطلاعات مفیدی کسب کنید.     

چطور می‌توان یک آگهی تبلیغاتی به‌یادماندنی ساخت

در دنیای مدرن و با توجه به استفاده روزافزون مردم از اینترنت، آگهی تبلیغاتی را می‌توان موفق شمرد که به‎‌وفور در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشته و در سراسر دنیا شناخته شوند. به‌عنوان کارگردان تبلیغات باید نکاتی را مدنظر قرار دهید که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود.

  • شناخت و درک برند

برند، مرکز و قلب هر آگهی تبلیغاتی است. از آنجایی‌که آگهی تبلیغاتی در ساعات پربیننده از تلویزیون پخش می‌شوند، بنابراین برای ساخت یک آگهی موفق ابتدا باید درک و شناخت درستی از محصول و برند به‌دست بیاورید تا بتوانید آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کنید.

  • داشتن استراتژی منحصربه‌فرد

برای ساخت آگهی تبلیغاتی عالی و پرمخاطب باید یک استراتژی منحصربه‌فرد داشته باشید. ساختن تبلیغات تجاری فقط به کشف و شناخت محصول منتهی نمی‌شود؛ بلکه اجرا یکی از مهمترین گام‌ها در ساخت آگهی است، بنابراین توانایی خود و تیم‌تان را بررسی کنید.

  • برگزاری جلسات طوفان‌فکری

اغلب سازندگان تبلیغات تجاری، تیم خود را به گروه‌های جداگانه مثل گروه انیماتور، گروه خلاق و سایر گروه‌های اجرایی تقسیم می‌کنند. این روش بسیار ناکارآمد است چرا که موجب از بین رفتن خلاقیت و کار گروهی می‌شود. پس بهتر است با افراد گروه جلسات طوفان‌فکری برگزار کنید و از نظرات و ایده‌های مختلف آگاه شوید.

  • نوشتن داستان

شخصیت‌پردازی و ایجاد تضاد و تعارض دو نکته مهم در داستان‌پردازی هستند. تعارض، می‌تواند شامل مشکلی باشد که محصول مورد تبلیغ آن را حل کند. به‌عنوان مثال معمولا در آگهی‌های تلویزیونی بین دو دوست بحثی بر سر یک موضوع اتفاق می‌افتد و سپس با وارد شدن محصول مورد نظر تمام بحث‌ها از بین می‌رود.

تضاد می‌تواند به سرعت پیام محصول را به مخاطب منتقل کند. در آگهی تبلیغاتی، شما زمان کافی برای داستان‌پردازی ندارید؛ بنابراین باید یک شروع، میانه و پایان خوب برای آن در نظر بگیرید و در عرض چند ثانیه یا یک دقیقه علاوه‌بر منتقل کردن پیام، اثری ماندگار در ذهن مخاطبان بگذارید.

  • شخصیت‌پردازی برای محصول

به خاطر داشته باشید که شخصیت اصلی آگهی تبلیغاتی شما، محصولی است که قصد تبلیغ آن را دارید؛ پس با پرداختن به حواشی نقش آن را کمرنگ نکنید.

  • تهیه استوری‌برد

برای ساخت یک آگهی تبلیغاتی پربیننده حتما قبل از شروع فیلمبرداری، استوری‌برد تهیه کنید. معمولا شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ و موفق برای هر فریم اعم از نماهای بسته و کلوزآپ، برداشت‌های بلند یا حرکات تند، استوری‌برد درست می‌کنند.

فراموش نکنید که آگهی‌های تبلیغاتی موفق نه‌تنها به معرفی محصول و انتقال پیام آن می‌پردازند؛ بلکه نظر مخاطب را جلب کرده و تا سال‌ها در ذهن او باقی می‌مانند. بنابراین برای ساخت تبلیغات، ابتدا استوری‌برد تهیه کرده و نظر افراد مختلف را در مورد آن جویا شوید، سپس اقدام به فیلمبرداری و ساخت کنید.

  • تهیه فهرست نماهای فیلم

تبلیغات زمانی جذاب به نظر می‌رسند که دارای تصاویر باکیفیت باشند؛ قبل از شروع فیلمبرداری لیستی از نماهای فیلم تهیه کنید. هنگام تهیه این لیست دوربین را در مکان‌ها و زوایای مختلف قرار داده و بهترین نما را انتخاب کنید. نماهای حرفه‌ای علاوه‌بر معرفی دقیق محصول، نظر مخاطبان را نیز حلب کرده و آگهی تبلیغاتی شما را متمایز می‌کنند.

  • توجه به مدت زمان آگهی تبلیغاتی

بهترین زمان برای تبلیغات تلویزیونی 30 تا 60 ثانیه است. آگهی تبلیغاتی باید مختصر و مفید باشد؛ برخلاف فیلم یا سریال که می‌توان تمام صحنه‌های زائد را در تدوین اصلاح کرد، در زمان ساخت آگهی تلویزیونی باید روی صدم ثانیه هم برنامه‌ریزی کرد.

  • ساختاربندی فیلمنامه

قبل از شروع فیلمبرداری حتما فیلمنامه را ساختاربندی کنید و روی تمام صحنه‌ها و ثانیه به ثانیه آن تمرکز کنید. با این روش می‌توانید در زمان و بودجه صرفه‌جویی کرده و آگهی تبلیغاتی بی‌عیب و نقصی بسازید.

  • آگهی دنباله‌دار

همیشه در زمان ساخت آگهی تجاری به تولید دنباله‌های بعدی هم فکر کنید. آگهی‌های تبلیغاتی موفق آنهایی هستند که در درازمدت در ذهن مخاطبان بمانند. هنگام ساخت آگهی، شخصیت‌هایی طراحی کنید که مخاطبان به آنها علاقه‌مند شوند و با دیدن‌شان به یاد محصول مورد نظر بیافتند.

  • استفاده از فراخوان در آگهی تبلیغاتی

در آگهی تبلیغاتی خود از مخاطبان دعوت کنید که با کلیک کردن روی صفحه یا فرستادن یک کد، محصول را سفارش دهند. در تبلیغات تعاملی هر چه روش‌های ارتباطی آسان‌تر باشد، می‌تواند افراد بیشتری را به خود جلب کند.

  • داشتن صداقت

با مشتری و تولیدکنندگانی که برای سفارش آگهی تجاری به شما مراجعه می‌کنند، صادق باشید؛ ایده‌های خود را به‌صورت شفاف با آنها مطرح کرده و از نظراتشان استقبال کنید.