فیلم جدید جیمزباند و آهنگسازی هانس زیمر برای مأمور 007؛

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 20 بهمن 1398

وقتی صحبت از موسیقی متن فیلم‌های جیمزباند می‌شود، همگی انتظار داریم تا موسیقی متنی جذاب بشنیوم که خاطرات تم پرهیجان و تند این مجموعه‌ی پرطرفدار را در رونمان زنده کند. البته هیچ فیلمی جیمزباندی، کامل نمی‌شود نگر آنکه در موسیقی متن آن تم مشهور جیمز باند را که بیش از نیم قرن از ساخت آن می‌گذرد، بشنیوم و شیرین‌کاری‌های هنرپیشه‌ی نقش جیمزباند را با ریتم تند این تم فراموش‌نشدنی دنبال کنیم.

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die فیلمی با دو آهنگساز؛‌

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die

هنوز عرق دنیل کرگ در نقش بازیگر جیمزباند خوش نشده بود که خبر آمد آهنگسازی این فیلم با حاشیه‌هایی همراه بوده است و تنها سه ماه مانده به اکران عمومی فیلم، تهیه‌کنندگان هانس زیمر آهنگساز آلمانی برنده‌ی اسکار را جانشین دن رومر آهنگساز امریکایی فیلم کرده‌اند. البته بعد از این اتفاقات Cary Joji Fukunaga کارگردان قسمت جدید فیلم‌های جیمزباند تلاش کرد تا خود را از تب و تاب نیندازد و تأکید کند که هیچ مسأله‌ای بیشتر از همکاری با هانس زیمر خوشحالش نمی‌کند و مطمئن است که هانس زیمر با حضور خود،‌ نبوغش را نیز در آهنگسازی فیلم No Time To Die نشان خواهد داد.  

کاری که از دست ما تماشاگرها برمی‌آید این است که تا ماه آوریل یا اردیبهشت و خرداد سال 1399 صبر کنیم و ببینیم این بار هانس زیمر در آهنگسازی چه کرده و آیا توانسته خاطره‌ی فیلم‌هایی چون گلادیاتور یا دزدان دریایی کارائیب را زنده کند یا خیر؟

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die و مأمور 007 به روایت موسیقی؛ 

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die

به نظر می‌رسد آخرین فیلم جیمزباند با بازی دنیل کریگ از همه تیره و تارتر، هیجان‌برانگیزتر و پرکشش‌تر باشد، به همین دلیل نیز در ساخت موسیقی متن این قسمت تلاش شده است تا با الهام از تم اصلی فیلم‌های جیمزباند قطعاتی خلق شود با ضرباهنگ تند و تیزشان، تماشگران را یک راست به وسط معرکه‌گیری‌های مأمور انگلیسی پرتاب کنند. به سنت فیلم‌های جیمزباند در فیلم No Time To Die موسیقی سکانس افتتاح از اهمیت بالایی برخوردار است و آهنگساز از همان صحنه‌های ابتدایی تأثیر موسیقی را به مخاطب گوشزد می‌کند.

البته موسیقی متن No Time To Die از مینی‌مالیزم هم تأثیر گرفته و به نظر می‌رسد که آلبوم  موسیقی متن این فیلم جیمز باند تلاش می‌کند تا در هنر خلق موسیقی بی‌کلام، کم‌گویی و گزیده‌گویی را در پیش بگیرد.

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die و اجرای بیلی ایلیش؛   

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die

فیلم‌های جیمزباند علاوه بر موسیقی‌های متن شنیدنی آن‌ها بسیار به آهنگ‌هایی با کلامی که برای این فیلم‌ها اجرا می‌شوند، وابسته هستند در سال‌های گذشته ساهد بودیم که تماشاگران چه استقبال کم‌نظیری از تک‌آهنگ‌های خوانندگانی چون Adel و Sam Smith داشته‌اند، که برای استفاده در آلبوم موسیقی این فیلم‌ها ساخته شده بودند، اما خود این آهنگ‌ها به آثاری مستقل برای خود تبدیل شده‌اند. به همین دلیل نیز برخی از منتقدان آهنگ‌های باکلام را نیز بخشی از هویت موسیقیایی فیلم‌های جیمزباند به حساب می‌آورند و معتقدند که آلبوم موسیقی متن این فیلم‌های بدون حضور ترانه و آهنگی باکلام، کامل نخواهد بود.

امسال تهیه‌کنندگان و کارگردان فیلم No Time To Die دست به انتخاب جالبی برای خواننده‌ی ترانه‌ی این فیلم داشته‌اند از ستاره‌ی نوظهور سبک پاپ، بیلی ایلیش Billie Eilish دعوت کرده‌اند تا ترانه‌ی این فیلم را اجرا کند. بیلی ایلیش امریکایی با تنها 18 سال سن، جوان‌ترین خواننده‌ای است که در تاریخ سینما آهنگی برای فیلم جیمزباند اجرا می‌کند. بیلی آیلیش خوانندگی ترانه‌ی فیلم جیمزباند را بای خود افتخاری می‌داند و امیدوار است تا او هم مثل Adel و Sam Smith اسکاری شود.

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die دنیل کریگ چه می‌گوید؟ 

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die

دنیل کریگ در مصاحبه‌ای که در سال 2015 و بعد از ساخته شدن قسمت 24ام فیلم جیمزباند انجام داده در مورد موسیقی متن فیلم‌های جیمزبانده حرف‌های جالبی زده و اشاره کرده که موسیقی یکی از مهم‌ترین اجزای فیلم‌های جیمزباند به حساب می‌آید و اگر درست در جای خود به کار رود،‌ تماشاگر بلافاصله در احساس شیرین تماشای فیلم جیمزباند فرو می‌رود.

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die و فهرست بالا بلند بازیگران؛‌

فیلم جدید جیمزباند No Time To Die

علاوه بر دنیل کریگ که قرار است در بیست و پنجمین فیلم جیمزباند برای همیشه با این نقش وداع کند در فیلم No Time To Die بازیگران دیگری چون رامی مالک،‌ رالف فاینز و نائومی هریس بازی می‌کنند.

بر طبق اعلام استودیو سازنده فیلم No Time To Die از تاریخ 20 فروردین به اکران عمومی درخواهد آمد. نظر شما در مورد بیست و پنجمین فیلم جیمزباند چیست؟   

برگرفته از وب‌سایت classicfm.com ؛‌