بهترین فیلم‌های ماه،‌ فهرست نوامبر؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - یک‌شنبه، 6 آبان 1397

با به شماره افتادن نفس‌های ماه اکتبر،‌زمان مناسبی است تا سراغ فهرست بهترین فیلم‌های سال برویم و از میان برترین فیلم‌های سال 2018 میلادی، بهترین فیلم‌های ماه را برای روزهای پیش‌رو در سال جاری میلادی معرفی کنیم.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز:‌ جنایات گریندل والد Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald ؛

بهترین فیلم‌های ماه

مثل اینکه اسامی طولانی برای فیلم‌ها خوش یمن هستند و عموما فیلم‌هایی که حدود یک پاراگراف نام و عنوان را یدک می‌کشند، در گیشه‌های سینما خوب می‌فروشند و انتظارات منتقدان سینمایی را نیز تا حد زیادی برآورده می‌کنند، نمونه‌اش همین فیلم جانوران شگفت‌انگیز:‌جنایات گریندل والد Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald که از شاهکارهای تازه‌ی جهان داستان‌نویسی خانم جی کی رولینگ است و مثل هری پاتر در دنیای سحر و جادو روزگار می‌گذراند. پس جای تعجب ندارد که بار دیگر در این فیلم نیز از هاگوارتز بشنویم و دهمین بازسازی از داستان‌های جی کی رولینگ که دست بر قضا دومین دنباله بر داستان‌های جانوران شگفت‌انگیز یا fantastic Beasts هم هست را تماشا کنیم. در فیلم جانوران شگفت‌انگیز:‌جنایات گریندل والد Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald بار دیگر شاهد نبرد خوش‌طینت‌های عرصه‌ی جادوگیر که نقششان را هنرپیشه‌های محبوبی چون ادی رد ماین و جود لاو بازی می‌کنند با ساحر پلیدی هستیم که ایفای شخصیت بدطینتش به جانی دپ بازیگر مشهور امریکایی واگذار شده است.

فیلم راپسودی بوهمیان Bohemian Rhapsody ؛

بهترین فیلم‌های ماه

وقتی صحبت از ساخت زندگی‌نامه‌ی سینمایی فردی مرکوری ابرستاره‌ی دنیای موسیقی راک شد، نام‌های فراوانی از ساشا بارون کوهن و بن ویشا گرفته تا دنیل رادکلیف برای بازی در نقش این خواننده‌ی سرشناس مطرح شدند،‌ اما هیچدام از این بازیگران به خوبی رمی مالک اینقدر مناسب بازی در نقش فرد مرکوری نبود. به همین دلیل نیز بسیاری از منتقدان سینمایی معتقدند که رمی مالک بازیگر سریال پرطرفدار Mr. Robot بهتر از هر بازیگر دیگری موفق شده است تا نقش فردی مرکوری را در فیلم راپسودی بوهمیان Bohemian Rhapsody از آن خود کند. سازندگان فیلم راپسودی بوهمیان Bohemian Rhapsody ترجیح داده‌اند تا رویکردی محافظه‌‎کارانه را در بازآفرینی سینمایی زندگی فردی مرکوری در پیش بگیرند و با نادیده گرفتن فصل ناگوار مرگ این بازیگر بر اثر بیماری ایدز در سال 1991 میلادی، فیلم خود را با اجراهای پر سر و صدای گروه کوئین در سال 1985 میلادی به پایان برسانند. البته هر چه فیلم راپسودی بوهمیان Bohemian Rhapsody تلاش کرد تا کم‌تر به حاشیه‌های زندگی فردی مرکوری بپردازد و بیشتر به فعالیت‌های هنری این خواننده و گروه کوئین توجه نشان دهد، خود این فیلم سینمایی دچار حاشیه‌های زیادی شد و تهیه‌کنندگان در اواسط کار به دلیل اتهام‌های غیر اخلاقی مجبور شدند تا کارگردان فیلمشان را عوض کنند.

اکران سراسری فیلم راپسودی بوهمیان Bohemian Rhapsody از اول ماه نوامبر شروع خواهد شد و احتمالا دو سه ماهی طول خواهد کشید تا تماشاگران ایرانی به نسخه‌ی باکیفیت فیلم راپسودی بوهمیان Bohemian Rhapsody برای دانلود دسترسی پیدا کنند.

فیلم بیوه‌ها  Widows ؛‌

بهترین فیلم‌های ماه

اصطلاحات رایج نقد و بررسی‌های سینمایی مانند فیلم تریلر یا فیلم تریلر در ژانر سرقت به تنهایی برای توصیف داستان پر پیچ و خم فیلم سینمایی بیوه‌ها  Widows کافی نیستند و اغراق نیست اگر بگوییم که فیلم بیوه‌ها Widows حالا با هر صفتی که از آن تعریف کنیم مخاطبش را ناامید نمی‌کند. بیوه‌ها Widows اولین فیلم استیو مک‌کوئین کارگردان فیلم اسکاری 12 سال بردگی بعد از 5 سال وقفه‌ی هنری است. استیو مک‌کوئین اولین کارگردان افریقایی تباری است که موفق شده جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم سینمایی را نصیب خود کند و همین موضوع به تنهایی نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های فنی و هنری این کارگردان است. اگر نام استیو مک کوئین برای ترغیب شما به تماشای فیلم بیوه‌ها Widows به تنهایی کافی نیست،‌ بدانید و آگاه باشید که استیو مک‌کوئین فیلمنامه‌ی این فیلم را با همکاری گیلیان فلین فیلمنامه نویس دختر گمشده Gone Girl نوشته است و ستاره‌هایی چون وایولا دیویس، الیزابت دبیکی، دنیل کالویا، لیام نیسون و رابرت دووال در فیلم بیوه‌ها Widows به بازی گرفته شده‌اند. اگر کنجکاوید بدانید که قصه‌ی فیلم بیوه‌ها Widows چیست که نیازمند این همه بازیگر قدر و سوپراستار است، باید توجه داشته باشید که این فیلم داستانی چند بانوی جسور به رهبری وایولا دیویس را روایت می‌کند که درصددند تا سرقتی را که به دلیل کشته شدن همسرانشان ناتمام مانده است را به پایان ببرند.

فیلم گرینچ The Grinch؛

بهترین فیلم‌های ماه

برای امریکایی‌ها که کریسمس را به عنوان مهمترین رویداد سال جشن می‌گیرند، خیلی مهم است که چه کسی کریسمس را می‌دزد؟‌ پس تعجبی ندارد که کتاب دکتر سو نویسنده‌ی کودک و نوجوان امریکایی در این رابطه به داستانی پرطرفدار در کشور امریکا تبدیل شود. پس هالیوود نیز برای بار سوم بعد از فیلم کلاسیک 1966 میلادی و فیلم سینمایی سال 2000 با بازی جیم کری برای بار سوم سراغ این داستان معروف رفته است تا این مرتبه به لطف تکنولوژی داستان 3D گرینچ را برای مخاطبان تعریف کند. این بار قرعه به نام بندیکت کامبربچ افتاده است تا در نقش شخصیت سبز رنگ گرینچ به جدال با کریسمس بپردازد.

قرار است فیلم گرینچ The Grinch از تاریخ 8 نوامبر در سینماهای سراسر دنیا اکران شود.

فیلم دروازه ابدیت At Eternity's Gate ؛

بهترین فیلم‌های ماه

از روی زندگی پر سوز و گداز ونسان ون گوک، نقاش معروف هلندی، فیلم سینمایی کم ساخته نشده است و امروزه این نقاش همانقدر که به خاطر نقاشی‌های امپرسیونیستی خود معروف است به خاطر ماجرای گوش بریده‌اش نیز معرف خاص و عام شده است. اما آنطور که تماشاچیان در جشنواره‌ی فیلم ونیز امسال نقل می‌کنند، فیلم دروازه ابدیت At Eternity's Gate روایت متفاوتی از زندگی ون‌گوک نقاش مشهور قرن نوزدهمی است که توسط یک نقاش نیز روایت می‌شود. جولیان اشنابل کارگردان این فیلم دستی نیز در نقاشی دارد و پیش‌تر نیز در سال 2007 میلادی فیلم تحسین‌شده‌ی اتاقک غواصی و پروانه Diving Bell and the Butterfly را از این کارگردان در سینماها اکران شده بود. فیلم دروازه ابدیت At Eternity's Gate روایتگر روزهای پایانی زندگی جنون‌آمیز ونسان ون‌گوک است و آخرین روزهای زندگی  این نقاش را به تصویر می‌کشد.

جولیان اشنابل برای بازی نقش ون گوک 37 ساله از ویلیام دفو 63 ساله استفاده کرده است، انتخابی که منتقدان را حسابی به وجد آورده است، منتقدانی که معتقدند ویلیام دفو در این فیلم بعد از فیلم آخرین وسوسه‌ی مسیح مارتین اسکورسیزی یکی از بهترین بازی‌های خود را ارائه کرده است.

منبع وب‌سایت bbc.com ؛