سریال ویچر و جنجال جهانی بر سر یک نقش؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - شنبه، 24 شهریور 1397

مخاطبانی که خبرهای وب‌سایت ملودایو Melodive را دنبال می‌کنند کاملا در جریان ساخت سریال ویچر The Witcher از بازی محبوبی به همین نام توسط شبکه‌ی نمایش خانگی نتفلیکس Netflix قرار دارند،‌ چند روزی است که بار دیگر این سریال تلویزیونی خبرساز شده است و بر سر اینکه نقش سیری Ciri را چه بازیگر و از کدامین تبار و نژاد بازی کند،‌ فضای مجازی به جوش و خروش آمده است.

سریال ویچر The Witcher و داستان نقش‌های بی‌ستاره؛

سریال ویچر The Witcher

داستان هیاهوهای سریال ویچر The Witcher از آنجا شروع شد که بر حسب تصادف یا به عمد اطلاعات بحث‌برانگیزی در مورد انتخاب بازیگران و بازیگردانی این سریال تلویزیونی در فضای مجازی منتشر شد و بر حسب این اطلاعات تازه منتشر شده این شایعه قوت گرفت که قرار است نقش سیری Ciri را در سریال ویچر The Witcher بازیگری با تبار افریقایی و رنگین پوست بازی کند.

نکته‌ی کار اینجاست که بازیکنان بازی جذاب ویچر The Witcher عادت کرده‌‎اند تا در نقش سیری Ciri به تبعیت کتابی که این بازی از روی دست آن ساخته شده است، بازیگری از تبار اروپای شرقی و لهستانی را به تماشا بنشینند.

سریال ویچر The Witcher و دعوای نژاد و تبار؛‌

سریال ویچر The Witcher

در این مورد خاص جنگ و جدال‌های اینترنتی آنقدر ادامه پیدا کرده و زد و خوردهای اینترنتی کار را به جایی رسانده است که لورن هیسریش Lauren S. Hissrich تهیه‌کننده و نویسنده‌ی سریال ویچر The Witcher بی‌سر و صدا تریبون توئیتر را ترک کرد تا بلکه به طور موقت از گزند انتقادات کوبنده‌ی طرفداران داستان ویچر The Witcher ‌در امان باشد.

بعد از این اتفاقات شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند که مدعی هستند، تهیه‌کنندگان سریال ویچر The Witcher حساب کار دستشان آمده است و شبانه‌روزی دنبال بازیگری سپیدپوست با چشمان رنگی می‌گردند تا به عنوان بازیگر نقش سیری Ciri نظر مساعد مخاطبان را به خود جلب کند.

سریال ویچر The Witcher و جدال موافق و مخالف؛‌

سریال ویچر The Witcher

البته نوک پیکان تمام انتقادات علیه این انتخاب تیز نشده است و طرفدارانی هم پیدا می‌شوند که از این بدعت پشتیبانی کنند، اما در این بین طرفداران لهستانی‌ از تمام طرف‌ها ناراضی‌تر هستند و از آنجا که داستان ویچر The Witcher را جزو میراث فرهنگی خود می‌دانند هر گونه دخل و تصرفی در انتخاب بازیگر نقش سیری Ciri را به نوعی خیانت به فرهنگ و هنر کشور لهستان و نژاد اسلاو محسوب می‌کنند.

این قبیل اخبار جنجال‌برانگیز در مورد نحوه‌ی ساخت سریال ویچر The Witcher بیش از هر چیزی همچون خنجری است که بر قلب طرفداران دو آتشه‌ی ویچر The Witcher فرو می‌رود، ‌طرفدارانی که آرزو دارند اقتباسی آبرومند و وفادار به متن اصلی از کتاب آندری ساپکوسکی Andrzej Sapkowski نویسنده‌ی لهستانی را در شبکه‎‌ی نمایش خانگی نتفلیکس Netflix  به تماشا بنشینند.

این دسته از طرفداران به وعده‌های هیسریش در مصاحبه‌های قبلی خود دلخوش کرده‌اند که قول داده بود در جریان ساخت سریال ویچر The Witcher ذره‌ای از قدر و منزلت این داستان و بازی نخواهد کاست.

سریال ویچر The Witcher و امید به روزهای بهتر؛‌

سریال ویچر The Witcher

شان دنیل Sean Danie و جیسون براون Jason Brown از تهیه کنندگان سریال ویچر The Witcher پیشتر در مورد چند و چون ساخت این سریال در شبکه‌های اجتماعی در قالب پیام زیر تلاش کرده بودند تا قوت قلبی را برای طرفداران ویچر The Witcher ایجاد کنند و خیال همه را از این بابت که ابرقهرمانان هیولاکُش ویچر The Witcher در شکار نیروهای پلیدی و خباثت ذره‌ای گام پس نخواهند کشید،‌راحت کنند:

«داستان ویچر The Witcher در مورد اعضای خانواده‌ی غیر معمولی است که در کنار هم جمع شده‌اند تا در دنیایی خطرناک برای حقیقت بجنگند. شخصیت‌های این سریال اصیل،‌ طناز و پیش‌بینی‌ناپذیرند ویژگی‌هایی که بی‌صبرانه انتظار تماشای هر کدامشان را در شبکه‌ی نمایش خانگی نتفلیکس می‌کشیم،‌ شبکه‌ای بهترین قاب برای ترسیم داستان‌های نوآورانه و جسورانه است.»

اخیرا نیز خبرهایی از ایفای نقش گرالت توسط هنری کاویل منتشر شده بود که ما نیز در اخبار سینمایی وب‌سایت ملودایو Melodive به این اخبار به تفصیل پرداختیم. با این اوصاف به نظر می‌رسد تا عرضه و نمایش سریال ویچر The Witcher توسط نتفلیکس حاشیه‌های این سریال همچنان ادامه داشته باشد.

منبع وب‌سایت geektyrant.com ؛‌