فیلم جان سخت و دشواری‌های یافتن نامی جدید؛‌

کیارش رمضان‌نژاد - سه‌شنبه، 13 شهریور 1397

سرانجام تهیه‌کنندگان قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard هم بر سر نام قسمت بعدی این فیلم به توافق رسیدند و تصمیم گرفته‌اند تا به جای نام جان سخت:‌ سال اول Die Hard: Year One از اسم ساده و البته خاطره برانگیز مک‌لین McClane برای قسمت جدید فیلم جان سخت استفاده کنند.

فیلم جان سخت و قسمتی که فعلا اسمی ندارد!

فیلم جان سخت

مثل اینکه اینقدر دغدغه‌های سازندگان قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard کم است که این روزها تنها نگرانیشان انتخاب عنوانی درخور برای قسمت جدیدی از مجموعه فیلم‌های جان سخت Die Hard است! البته باید به تهیه‌کنندگان فیلم جان سخت Die Hard هم حق داد چرا که انتخاب نامی جذاب می‌تواند یک فیلم سینمایی را در گیشه تبدیل به فیلمی میلیارد دلاری کند، همانطور که تاریخ هالیوود نشان داده است،‌ نام‌های نچسب و بی‌مسما چطور سرمایه‌گذاران فیلمی با هزار امید و آرزو را به خاک سیاه نشانده است.

فیلم جان سخت از سال اول تا جان مک‌لین؛‌

فیلم جان سخت

خبر تغییر نام قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard از از عنوان جان سخت: ‌سال اول Die Hard: Year One به نام مک‌لین McClane را برای اولین بار وب‌سایت Empire Online منتشر کرده است و در کنار این تغییر نام اضافه کرده است که کار نگارش فیلمنامه توسط لن وایزمن Len Wiseman به پایان رسیده است و استودیو نیز نام مک‌لین McClane را برای این اثر انتخاب کرده است.

همانطور که از این نام جدید پیداست، استراتژی تهیه‌کنندگان در انتخاب نام مک‌لین McClane برای قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard ، ترجیح سادگی به تکرار است. آنطور که شنیده‌ها حکایت دارند داستان قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard در سال 1979 میلادی می‌گذرد و در این فیلم قرار است تا مک‌لین McClane جوان را قبل از جان سخت شدن ملاقات کنیم و از زندگی پلیسی وی در شهر نیویورک اطلاعات جامع‌تری بدست بیاوریم. البته داستان قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard  فقط به زندگی جان مک‌لین John McClane به عنوان یک پلیس جوان نمی‌پردازد و قرار است تا دوران کهنسالی این پلیس نیز با بازی بروس ویلیس Bruce Willis به تصویر کشیده شود. قرار است در قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard با جابه‌جا شدن بین گذشته و حال جان مک‌لین John McClane به مخاطب نشان دهد که چه شد جان مک‌لین John McClane از افسر پلیسی معمولی در شهر نیویورک به جان سخت Die Hard مشهور و مبارز تبدیل شد.

فیلم جان سخت و نقش‌آفرینی مجدد بروس ویلیس؛

فیلم جان سخت

در مصاحبه‌ای که از لورنزو دی بوناونتورا Lorenzo di Bonaventura به عنوان تهیه‌کننده‌ی قسمت جدید جان سخت Die Hard منتشر شده اذعان داشته است که:‌

«چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، وقتی شما با فیلمی به نام مک‌لین McClane روبه‌رو شوید،‌ متوجه خواهید شد که تمام داستان حول این شخصیت می‌گذرد، نیت ما نیز در ساخت این فیلم همین است که تماشاچی را بیشتر به زندگی آدمی که جان مک‌لین John McClane نام دارد،‌ علاقه‌مند کنیم.»

همچنین در این مصاحبه لورنزو دی بوناونتورا  Lorenzo di Bonaventura در مورد فیلمنامه‌ی دو بخشی فیلم جان سخت Die Hard و جابه‌جا شدن داستان بین گذشته و حال اشاره کرده است که:‌

«این ادعا که بتوان فیلم جان سخت Die Hard را بدون حضور بروس ویلیس ساخت، ادعایی مسخره است، پس شک نداشته باشید این خبرها که بروس ویلیس Bruce Willis در قسمت جدید فیلم جان سخت Die Hard نقش چشمگیری ندارد، شایعه‌ای بیش نیست و در فیلمنامه‌ی قسمت جدید فیلم جان ساخت Die Hard به صورت برابر به دوران جوانی و بازنشستگی جان مک‌لین John McClane پرداخته شده است.»

فیلم جان سخت و مک‌لینی که خواهد آمد!

فیلم جان سخت

وظیفه‌ی کارگردانی این فیلم همچون فیلمنامه‌اش به وایزمن Wiseman محول شده است و قرار است تا ظرف چند ماه آینده فیلمبرداری قسمت جدید جان سخت  Die Hard با نام مک‌لین McClane آغاز شود.

اگر به موسیقی متن فیلم‌های جان سخت Die Hard علاقه دارید و دوست دارید تا در مورد موسیقی متن جان سخت Die Hard اطلاعات بیشتری کسب کنید نظرات و پیشنهاداتتان را در این مورد با وب‌سایت ملودایو در میان بگذارید تا در پادکست‌های گپ‌دایو در مورد موسیقی متن فیلم جان سخت Die Hard نیز سخن بگوییم.

منبع empireonline.com ؛