معرفی فیلم نظریه همه چیز (اثری سینمایی در مورد زندگی استیون هاوکینگ)؛

ریحانه عرفانی - پنج‌شنبه، 24 اسفند 1396

معرفی فیلم  theory of everything یا نظریه همه چیز؛‌

نظریه همه‌چیز، بیشتر راوی یک زندگی احساسی است تا یک شاهکار سینمایی. تمرکز بیشتر ماجرا بر روی زندگی شخصی استیفن هاوکینگ است. رابطه میان او و همسرش، چگونگی آشنا شدنشان و احساساتی که کنار یکدیگر تجربه کردند. شاید فیلم فوق‌العاده‌ای نباشد اما تماشای آن برای کسی که مشتاق دانستن در مورد زندگی هاوکینگ است جالب خواهد بود. .

این فیلم ماجرای بخشی از زندگی پروفسور هاوکینگ است که در آن بیماری‌اش آغاز می‌شود و به مرور به اوج خودش می‌رسد. ما روند زندگی او چگونگی دست و پنجه نرم کردنش با این بیماری را مشاهده می‌کنیم. اینکه چگونه از پس تمام این معضلات برآمد و باوجود تمام این‌ها توانست به دانشمندی موفق تبدیل شود. از موارد قابل تحسین این فیلم، بازی فوق‌العاده (ادی رد ماین) در نقش پروفسور هاوکینگ بود که به قدری ماهرانه در نقش پروفسور بازی می‌کند که گاهی فراموش می‌کنید در حال تماشای یک فیلم سینمایی هستید و بیشتر شبیه یک مستند از زندگی اوست. اگر بخواهیم مته به خشخاش بگذاریم میتوانیم خرده‌هایی به کار طراح چهره‌پرداز این فیلم بگیریمو. برای مثال گذر ۳۰ سال زمان به هیچ وجه در چهره جین دیده نمی‌شود و این مورد تا حدی از ضعف‌های این فیلم به شمار می‌رود.

فلیسیتی جونز (جین) هم بازی خوبی از خود به جای گذاشت و توانست ارتباط احساسی خوبی را بین بیننده و فیلم برقرار کند. در طول تماشای فیلم می‌توانید به خوبی با جین ارتباط برقرار کنید و صبوری‌ها و مهر بی‌نهایتش به استیفن را با تمام وجودتان احساس کنید. کارگردان به حدی تلاش برای قهرمان‌زدایی داشته که در بعضی موارد شما خود را بیشتر همراه جین احساس می‌کنید تا پروفسور هاوکینگ. فیلم سرشار از صحنه‌هایی است که در دل می‌ماند و ماندگار می‌شوند. علاوه بر اینها بیان اندیشه‌های شخصی پروفسور و عقایدش در طول فیلم از جمله نکات جالب توجه این فیلم است. و دانستن وشنیدن آنها برای کسانی که به دانستن اندیشه‌های این مرد علاقه دارند می‌تواند بر درک مخاطب از فیلم تأثیرگذار باشد. تریلر فیلم را می‌توانید در ویدئوی زیر تماشا نمایید.