بهترین سریال‌های 2019 و شنیدنی‌ترین موسیقی‌‌های متن‌ تلویزیونی؛

الهام ربیعی - سه‌شنبه، 15 بهمن 1398

سایت ملودایو به عنوان مرجعی در معرفی دیدنی‌ترین تولیدات سینمایی و تلویزیونی در کنار شنیدنی‌ترین شاهکارهای موسیقی متن با فرا رسیدن سال 2020 میلادی در چندین و چند مقاله به بررسی بهترین فیلم‌ها و موسیقی‌های متن سینمایی در آخرین سال از دهه‌ی 2010 میلادی پرداخت. در این میان جای مقاله‌ای که بهترین سریال‌های تلویزیونی 2019 را بررسی کند، خالی بود. خوشبختانه با این مقاله فهرست بهترین‌های 2019 چه در حوزه‌ی سینما و چه در عالم تلویزیون در سایت ملودایو کامل می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.  

سریال تلویزیونی وقتی آنها ما را می‌بینند (When They See Us)؛

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: ایوا دوورنی

آهنگساز: کریس باورز

مینی‌سریال درام-تاریخی که داستان آن در سال 1989 میلادی اتفاق می‌افتد و از شبکه نت‌فلیکس پخش شد. داستان مربوط به پنج نوجوان سیاه‌پوست است که به اتهام تجاوز به یک زن سفیدپوست محاکمه می‌شوند. این پنج نوجوان بین شش تا سیزده سال از عمرشان را در زندان سپری کردند و در نهایت در سال 2002 میلادی تبرئه شدند. داستان فیلم در مورد اعتراف‌گیری، محکومیت، مجازات آنها و بی‌عدالتی است.

سریال تلویزیونی فلیبگ (Fleabag)؛

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: فیبی والر-بریج

آهنگساز: ایزابل والر-بریج

سریال فلیبگ یک سریال کمدی-درام انگلیسی در دو فصل و دوازده قسمت ساخته شده است. این سریال در مورد یک زن جوان است که مشکلات خانوادگی بسیاری دارد و در جریان داستان با کشیشی ملاقات می‌کند که به او یاد می‌دهد برای دیدن جهان، راه‌های زیادی وجود دارد. داستان عینی و منحصربه‌فرد این سریال هم مخاطب را می‌خنداند و هم در عین‌حال اشک از چشمان او جاری می‌کند. فیبی والر-بریج-کارگردان فلیبگ- نقش اول آن را نیز بازی کرده است، این سریال تلویزیونی توانست جوایز بهترین سریال کمدی را در جوایز امی و گلدن گلوب از آن خود کند.

سریال تلویزیونی وراثت (Succession)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: جسی آرمسترانگ

آهنگساز: نیکولاس بریتل

سریالی در ژانر کمدی-درام در مورد خانواده ازهم‌پاشیده «روی» و ثروت بی‎نظیرشان است که از شبکه تلویزیونی اچ‌بی‌او پخش شد. هر کدام از افراد این خانواده پدرسالار شخصیت خاص خود را دارند و در تلاش برای تحت تأثیر قرار دادن پدر خانواده هستند.

سریال تلویزیونی آنچه در سایه‌ها انجام می‌دهیم (What We Do In The Shadows)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: جامین کلمنت

آهنگساز: مارک مادرزبا

سریالی در ژانر کمدی-ترسناک که بر اساس فیلمی با همین نام محصول سال 2014 میلادی ساخته شده است. در این سریال کمدی هم صحنه‌های عجیب، گیج‌کننده، خنده‌دار و تلخ و گزنده وجود دارد و هم صحنه‌هایی در مورد مسائل اجتماعی.

سریال تلویزیونی شر (Evil)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: رابرت کینگ

آهنگساز: دیوید باکلی

سریالی که مخاطب را به تعمق در مورد خیر و شر و مرز نامشخص بین آنها وامی‌دارد. شخصیت‌های این سریال در مورد مبدا شر، تفاوت‌های علم و دین و معجزات فرضی و اینکه آیا ماورائی وجود دارد یا نه، تحقیق می‌کنند.

سریال تلویزیونی ( The Imagineering Story)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: لزلی ایورکز

آهنگساز: جفری کریکا

سریالی مستند در مورد دیزنی و پارک‌ها و مکان‌های تفریحی مربوط به آن است. پدر و پدربزرگ کارگردان این سریال در دیزنی کار می‌کرده‌اند و او نگاهی نادر و خاص به این فضا دارد که در سریال آن را بازتاب داده است.

سریال تلویزیونی جای خوب (The Good Place)؛

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: مایکل شور

آهنگساز: دیوید شوارتز

سریالی در مورد زندگی پس از مرگ با داستانی منحصربه‌فرد و خاص. شخصیت‌های این سریال در زندگی فراز و نشیب‌های بسیاری داشته‌اند و از تجربیاتشان درس‌هایی آموخته‌اند که می‌تواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد.

سریال تلویزیونی نگهبانان (Watchmen)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: دیمون لیندلوف

آهنگساز: ترنت رزنور، اتیکوس رز

سریالی در ژانر ابرقهرمانی که از روی کمیک‌بوکی با همین نام ساخته شده است. در این سریال به موضوعات مدرنی که ذهن انسان‌ها را دربرگرفته، پرداخته می‌شود و مخاطب را به چالش می‌کشد.

سریال تلویزیونی پسرها (The Boys)؛

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: اریک کریپکه

آهنگساز: کریستوفر لنرتز

سریالی در ژانر کمدی سیاه که اقتباسی از کتاب مصور پسرهاست. داستان سریال بسیار ناراحت‌کننده و تکان‌دهنده است و بازی بی‌نظیر هنرپیشه‌ها در آن مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

سریال تلویزیونی چرنوبیل (Chernobyl)؛  

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: کریگ مازن

آهنگساز: هیلدور گورنوادوتیر

سریالی در ژانر تاریخی که به فاجعه چرنوبیل می‌پردازد و بر اساس کتابی به نام «صداهایی از چرنوبیل» ساخته شده است. این سریال توانست ده جایزه امی را در بخش‌های مختلف کسب کند و عنوان بهترین مینی‌سریال سال را به خود اختصاص دهد.

سریال تلویزیونی باورنکردنی (Unbelievable)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: سوزانا گرانت

آهنگساز: ویل بیتز

این مینی‌سریال در مورد زخم‌های عمیق روحی و قدرت و تاب‌آوری است و مخاطب می‌تواند خود و تجربه‌های شخصی‌اش را در آن ببیند. داستان سریال بسیار آموزنده و تأثیرگذار است.

سریال تلویزیونی (All-American)؛‌

بهترین سریال‌های 2019

کارگردان: آپریل بریل

آهنگساز: بلیک نیلی

سریالی کاملا خانوادگی و دیدنی که از زندگی بازیکن فوتبال آمریکایی الهام گرفته شده است. بهترین چیز در مورد این سریال این است که به کاووش در خانواده و معنا و اهمیت آن می‌پردازد.

برگرفته از وب‌سایت collider.com ؛‌