بهترین آهنگسازان بازی‌ از سوپر ماریو تا Call Of Duty

الهام ربیعی - یک‌شنبه، 28 مهر 1398

آهنگسازی برای بازی‌ های کامپیوتری از دیرباز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هنر آهنگسازی محسوب می‌شود و هنرمندانی که بخت آهنگسازی برای بازی‌های کامپیوتری را بدست آوردند،‌ اعتراف می‌کنند که در این پروژه‌ها امکان بیشتری برای ارائه‌ی کارهای خلاقانه داشته‌اند و تجربه‌ی منحصربفردی را با آهنگسازی برای بازی پشت سر گذاشته‌اند. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید تا با برخی از مشهورترین آهنگسازان بازی‌های کامپیوتری بیشتر آشنا شوید.

بهترین آهنگسازان بازی‌ و نوبوو اوئماتسو (Nobuo Uematsu)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

برترین آهنگساز این لیست بی‌شک نوبوو اوئماتسو است. او نواختن پیانو را از سنین پایین و بدون معلم آغاز کرد و بعد از آن به ساختن موسیقی برای تبلیغات پرداخت. اوئماتسو سال‌های متمادی با شرکت Square کار کرد و برای بازی‌هایی از قبیل Final Fantasy، Square's Tom Sawyer، Rad Racer، Final Fantasy Tactics Advance آهنگسازی کرد. او همچنین کنسرت موسیقی Final Fantasy را در سراسر دنیا برگزار کرد، Aerith's Theme در این بازی یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین آهنگ‌های بازی‌های رایانه‌ای است.

بهترین آهنگسازان بازی‌ و یوزو کوشیرو (Yuzo Koshiro)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

کوشیرو برای هواداران بازی‌های یارانه‌ای نامی شناخته شده است. او یکی از معروف‌ترین آهنگسازان بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌رود. کوشیرو در سه سالگی نواختن پیانو را از مادرش یاد گرفت و در هشت سالگی زیر نظر آهنگساز فیلم‎های ژاپنی-جو هیسایشی- به یادگیری پیانو ادامه داد. توانایی او در پیدا کردن راهی برای از بین بردن محدودیت‌های موسیقی چیپ‌تیون 16 بیتی، منجر به خلق آثار خارق‌العاده‌ای شده است. از بازی‌هایی که کوشیرو آهنگسازی آنها را به‌عهده داشته می‌توان به شورش در شهر، Ys، Space Harrier، The Revenge of Shinobi، Actraiser و Beyond Oasis اشاره کرد.

کوجی کوندو (Koji Kondo)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

کوندو موسیقی را از پنج سالگی با نواختن ساز ارگان الکترونیک آغاز کرد. وقتی که در دانشگاه اوساکا مشغول تحصیل بود، توسط نینتندو استخدام شد که به دنبال استعدادهای جدید موسیقی و برنامه‌نویسان صدا در زمینه بازی بود،. کوندو در سال 1984 میلادی کارش را آغاز کرد. او برای بازی‌هایی از قبیلSuper Mario Brothers، Punch-out، The Legend Of Zelda، Pilotwings، Starfox، Mario Party  و Wii Sports آهنگسازی کرده است. او یکی از بااستعدادترین آهنگسازانی بازی‌های رایانه‌ای است که جهان به خود دیده است.

ژرمی سول (Jeremy Soul)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

سول یکی از پرکارترین آهنگسازان بازی‌های یارانه‌ای است، او ساخت موسیقی متن بیش از شصت بازی را در کارنامه خود دارد. او کارش را در سال 1965 میلادی و با ساخت موسیقی برای بازی Secret Of Evermore آغاز کرد. بعد از تأسیس شرکت آهنگسازی خودش برای بازی‌هایی از قبیل Icewind Dale، مجموعه بازی‌های هری پاتر، Baldur's Gate، Neverwinter Nights، Star Wars: Knights Of The Old Republic، Company Of Heroes و Supreme Commander آهنگسازی کرد. یکی از بهترین آثار سول، موسیقی متن مجموعه بازی‌های Bethesda's Elder Scrolls است.

میچیرو یامانی (Michiru Yamane)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

او آهنگسازی فیلم را با شرکت کومانی و ساخت موسیقی برای بازی‌های Contra، Rocket Knight Adventures و Suikonden آغاز کرد. اما معروف‌ترین کارش ساخت موسیقی برای مجموعه Castlevania است، این بازی یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی است که تا کنون ساخته شده و موسیقی متن Castlevania: Symphony Of The Night ترکیبی از موسیقی کلاسیک گوتیک، هوی متال، نیوایج و جاز است.

مانامی ماتسومائه(Manami Matsumae)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

او کارش را با شرکت کپکام آغاز کرد اما از سال 1991 به صورت مستقل کار می‌کند. او ساخت موسیقی بازی‌هایی از قبیل Daffy Duck: The Marvin Missions، Jade Cocoon 2، Dragon Quest Swords و Mighty No. 9 را در کارنامه کاری خود دارد. اما موسیقی متن Mega Man یکی از برجسته‌ترین آثار او به حساب می‌آید.

مارتین اودونل(Martin O’Donnell)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

اودونل آهنگساز بازی‌های پرفروش است. او بعد از دریافت فوق لیسانس در رشته موسیقی از دانشگاه کالیفرنیای شمالی، در زمینه ساخت موسیقی متن فیلم و سریال شروع به کار کرد. اما خیلی زود جذب صنعت بازی شد و کارش را با استودیوهای بانجی آغاز کرد و برای بازی Myth: The Fallen Lords موسیقی متن ساخت. موسیقی متن Oni یکی دیگر از آثار اودونل است که یکی از پرفروش‌ترین بازی‌ها محسوب می‌شود. موسیقی متن بازی‌های Halo: Combat Evolved، Halo2,3، Destiny و Echoes of the First Dreamer از دیگر آثار او هستند.

بهترین آهنگسازان بازی‌ و ماساتو ناکامورا (Masato Nakamura)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

آهنگساز ژاپنی با طیف وسیعی از آثار و مهارت‌ها که فعالیت خود را با شرکت DC Records آغاز کرد که تا امروز نیز ادامه دارد. در دهه 1990 برای بازی‌های Sonic the Hedgehog و Sonic the Hedgehog 2 موسیقی متن ساخت. او همچنین برای فیلم‌های Sleepless In Seattle، The Swan Princess و Atlantis: The Lost Empire موسیقی متن ساخته است.

هری گرگسون-ویلیامز (Harry Gregson Williams)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

ویلیامز موسیقی را از هفت سالگی آغاز کرد و سپس در دانشگاه کمبریج به تحصیل پرداخت. بخش عمده کارهای او مربوط به سریال و فیلم است؛ صخره، شرک، مردان ایکس، فرار جوجه‌ای و همسر نگهبان باغ‌وحش از جمله آثار او هستند. در دنیای بازی‌های یارانه‌ای ویلیامز عمده شهرتش را مدیون ساخت موسیقی برای بازی‌های Metal Gear Solid و Call Of Duty است.

هیروکی کیکوتا (Hiroki Kikuta)؛

بهترین آهنگسازان بازی‌

کیکوتا بیشتر برای ساخت موسیقی متن Secret of Mana که یکی از بهترین بازی‌های ویدئویی تاریخ است، شهرت دارد. از دیگر آثار او می‌توان به موسیقی متن بازی‌های Shining Hearts و Soul Calibur اشاره کرد.

برگرفته از وب‌سایت klickjam.com ؛‌