موسیقی تبلیغاتی در تیزر تبلیغاتی کرایسلر

ریحانه عرفانی - چهارشنبه، 27 دی 1396

شرکت خودروسازی کرایسلر پس از ورشکستگی و بازگشت مجددش ببه بازار، دست به ابداع یک تیزر تبلیغاتی جدید زده است. کرایسلر در شهر دیترویت قرار دارد. شهری که به دلیل کارخانه‌های بسیار سرشناس خودروسازی، شهر موتور نام‌ گرفته است. دیترویت به دلیل داشتن کارخانه‌های زیاد در اشتغالزایی ساکنان دیترویت نقشی چشمگیر ایفا کرده و می‌کند. دیترویت برای مدت‌زمانی دچار ورشکستگی شد و این اعلام ورشکستگی از سمت دولت آمریکا تائید و پذیرفته شد، اما پس از مدتی به عرصه فعالیت اقتصادی بازگشته است. در تیزر تبلیغاتی معروف کرایسلر که نظر همگان را به خود جمع کرد، ایده‌پردازان از تاریخ و قدمت این شهر در زمینه فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان استفاده کردند. حتی از ورشکستگی کرایسلر هم در موسیقی تبلیغاتی این تیزر استفاده‌شده و به طرز شاعرانه‌ای از آن یاد می‌شود و در جمله‌ای به آن اشاره می‌شود: «این داغ‌ترین آتش است که استیل سخت می‌سازد.»

 

نقش موسیقی تبلیغاتی در تیزر تبلیغاتی کرایسلر؛‌

موسیقی تبلیغاتی این تیزر در ابتدا با تصاویری از شهر دیترویت، سپس  با طرح سؤال‌هایی آغاز می‌شود که با توجه به تاریخچه‌ی این شهر مطرح شده و شما را درگیر پاسخ می‌کند تا ذهن شما را بیشتر وارد فضای دیترویت کند. سپس با استفاده از تصاویری گیرا به توصیف شهر زادگاه کرایسلر می‌پردازد و با جملات کوتاه و تأثیرگذار جای خود را در ذهن مخاطب باز می‌کند. جملاتی از قبیل:

وقتی صحبت از کالای لوکس است مهم این است که این کالا از کجا آمده نه اینکه برای چه کاری ساخته شده! 

نقش شهر دیترویت به عنوان زادگاه صنعت خودروسازی در کشور امریکا رادر ذهن و خاطر ما مخاطبان تقویت می‌کند.

موسیقی تبلیغاتی و نقش پررنگ امینم Eminem ؛‌

از نکات جالب توجه موسیقی تبلیغاتی این تیزر تبلیغاتی حضور Eminem خواننده‌ی سرشناس رپ است. همچنین تلفیق آهنگ «lose yourself» از اواسط موسیقی تبلیغاتی کلیپ که برای مخاطب یادآور کارهای مشهور امینم است نیز  اقدامی جذاب و توجه‌برانگیز در جلب توجه بیننده برای شنیدن موسیقی تبلیغاتی تیزر است. جالب اینجاست که حتی حضور امینم هم در موسیقی تبلیغاتی این تبلیغ برخلاف بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی که قبلا دیده‌ایم، صرف محبوبیت این چهره نیست، امینم ملیت دیترویتی دارد و دلیل انتخاب او همین اهل دیترویت بودنش است. چراکه امینم سرشناس‌ترین چهره این شهر به شمار می‌رود. ترکیب هیپ هاپ با موسیقی کلیسایی در بخش پایانی موسیقی تبلیغاتی تیزر از جمله ابتکارات این تیزر تبلیغاتی به شمار می‌رود. این موسیقی تبلیغاتی چیزی فراتر از یک تیزر تبلیغاتی ساده است. داستانی برای گفتن، با بیان شاعرانه و ساختار مهندسی شده شاید بتواند توضیح جامع و مختصری از این تیزر  تبلیغاتی باشد.