بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما (بخش سوم)؛

الهام ربیعی - پنج‌شنبه، 25 اردیبهشت 1399

سبک کمدی از دیرباز در کشور امریکا و سینمای هالیوود جزو سبک‌های پرطرفدار محسوب می‌شود و به دلیل استقبال تماشاگران از فیلم‌هایی که در این ژانر ساخته می‌شوند، هر ساله شاهد هستیم که فیلم‌های کمدی فراوانی در سینماهای امریکا اکران می‌شوند. اغلب این فیلم‌ها فروش قابل توجهی را نیز در گیشه کسب می‌کنند و حتی گاهی اوقات تا هفته‌ها در صدر جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها قرار می‌گیرند. در ادامه فهرست معرفی بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما به سراغ بهترین فیلم‌های کمدی امریکایی رفته‌ایم تا تماشایی‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید. 

بهترین فیلم‌های کمدی آمریکایی؛

توتسی (1982)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: سیدنی پولاک

آهنگساز: دیو گروسین

این فیلم در ده رشته نامزد جایزه اسکار شد و جسیکا لنگ توانست جاسزه اسکار بهترین نقش مکمل زن را دریافت کند و همچنین در سال 1982 در رتبه دوم فروش جدول باکس آفیس قرار گرفت. خلق موقعیت‌های طنز و بازی‌های بینظیر بازیگرانی مثل داستین هافمن، تری گار، بیل مری و چارلز دارنینگ از نکات مثبت این فیلم محسوب می‌شوند.

شکارچیان روح (1984)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: ایوان رایتمن

آهنگساز: المر برنستاین

موسیقی متن این فیلم یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. موسیقی آن توسط سمفونی هفتادودو نفره در استودیو هالیوود نواخته شده است. بعد از این فیلم دو دنباله دیگر برای آن ساخته شد.

سفر به آمریکا (1988)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: جان لندیس

آهنگساز: نایل راجرز

اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید بهتری است عجله کنید و به تماشای آن بنشینید. در این فیلم ادی مورفی در نقش چندین شخصیت ظاهر می‌شود. این فیلم یکی از پرفروش‌های زمان خودش بود و با موفقیت از جانب مخاطبان مواجه شد.

اماکن تجاری (1983)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: جان لندیس

آهنگساز: المر برنستاین

در این فیلم ادی مورفی، دن اکروید و رالف بلامی بازی کرده‌اند و می‌توان گفت این فیلم به خاطر بازی آنها در لیست ماندگارترین آثار کمدی تاریخ سینما قرار گرفته است.

زین‌های شعله‌ور (1974)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: مل بروکس

آهنگساز: جان موریس

ژانر وسترن که نشان‌دهنده روحیه ماجراجویی آمریکایی‌هاست در این فیلم با طنز ترکیب و توسط کارگردان کمدی‌های کلاسیک آمریکایی ساخته شده است. در سال 1974 این فیلم در سه رشته بازیگر مکمل زن، بهترین تدوین و بهترین موسیق کاندید دریافت اسکار شد.

گلوله‌ها برفراز برادوی (1994)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: وودی آلن

خط سیر هوشمندانه داستان و اجراهای هیستریکی متعهدانه توسط بازیگران فوق ستاره از ویژگی‌های بارز این اثر محسوب می‌شوند. وودی آلن در این فیلم نیز مانند دیگر آثارش با تکنیک‌های متفاوت و سبک منحصربه‌فردش توانسته فیلمی جذاب و ماندگار بسازد.

برگرفته از وب‌سایت studiobinder.com ؛