موسیقی بی‌کلام و معرفی چند گروه پُست‌راک (Post rock)؛

الهام ربیعی - شنبه، 9 آذر 1398

وقتی صحبت از موسیقی بی‌کلام می‌شود، ناخودآگاه به یاد موسیقی کلاسیک و یا سبک‌های جاز یا بلوز می‌افتیم، اما این مسأله نباید باعث شود تا از نقش گروه‌های موسیقی پست راک در محبوبیت روزافزون آهنگ‌های موسیقی بی‌کلام غافل شویم. به همین دلیل نیز در این مقاله بر آن شدیم تا شما را با برخی از شنیدنی‌ترین گروه‌های موسیقی بی‌کلام در سبک پست راک آشنا کنیم، در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید. 

موسیقی بی‌کلام و گروه پست راک  Am Fost La Munte Și Mi-a Plăcut ؛‌

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

ام فُست لا مونته شی میا پلاکوت، نام گروه چهار نفره پست راک رومانیایی است که از سال 2015 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است. این گروه در سال 2016 میلادی توانست جایزه متال‌هد را به عنوان بهترین گروه آلترناتیو دریافت کند. نام ام فست لا مونته شی میا پلاکوت به معنی «من به کوهستان می‌روم و این کار را دوست دارم» است. این گروه تا کنون چهار آلبوم به نام‌های Susurul Raurilor Care Curg in Jos Sau in Sus, Depinde Cum Te Uiti, S-a Rezolvat. Nu Se Poate., La Deal, Live in Control منتشر کرده‌اند.  

موسیقی بی‌کلام و گروه پست راک  Black Flak and the Nightmare Fighters ؛‌

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

گروه پست راک چهار نفره آمریکایی که در سال 2015 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد. آلبوم once we knew the world well سفری موسیقیایی احساسی و نگاه تاریخی منحصربه‌فردی به جنگ و مبارزات انسانی است. این گروه تا کنون دو آلبوم منتشر کرده‌اند، it’s only permanent  نام دیگر آلبوم آنهاست.

موسیقی بی‌کلام و گروه پست راک Maïak ؛‌

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

مایاک نام گروه پست راک چهار نفره سوئیسی است که در سال ۲۰۱۰ میلادی تشکیل شده است. نام این گروه برگرفته از یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه های اتمی روسیه است، جایی که یکی از بزرگترین فجایع اتمی در آن رخ داد و از آن با عنوان «فاجعه کیشتیم» یاد می‌شود. فاجعه‌ای که با وجود مرگ صدها نفر و آلوده کردن شعاع ۷۵۰ کیلومتری برای سی سال مخفی نگه داشته شد. از این گروه تا کنون دو آلبوم به نام‌های A Very Pleasant Way to Die و  Untitled Kingdom منتشر شده است.

موسیقی بی‌کلام و گروه پست راک  We stood like kings ؛‌

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

گروه پست راک نئوکلاسیک چهار نفره بلژیکی که فعالیت خود را در سال 2011 میلادی آغاز کرد. از ویژگی‌های این گروه ساخت موسیقی برای فیلم‌های قدیمی صامت است. آلبوم اول این گروه برای فیلم «برلین: سمفونی یک شهر بزرگ» Berlin: Symphony of a Metropolis ساخته ۱۹۲۷ و آلبوم دوم برای فیلم «یک ششم دنیا» A Sixth Part of the World  محصول ۱۹۲۶ میلادی ساخته شد. این گروه در تلاش است تا موسیقی راک بی‌کلام را با فیلم‌های قدیمی ارزشمند ترکیب کند. آلبوم‌های این گروه عبارتند از Berlin 1927، USSR 1926 و USA 1982.

موسیقی بی‌کلام و گروه پست راک  Then They Flew ؛‌

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

گروه پست راک پرتغالی که در سال 2013 میلادی شکل گرفت و تا امروز فقط یک آلبوم منتشر کرده‌اند. نام آلبوم آنها stable as the Earth Stops Spinning است که در سال 2015 میلادی عرضه شد.

موسیقی بی‌کلام و Asfandyar Khan ؛ 

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

آهنگساز پاکستانی که فعالیتش را از سال 2010 در زمینه موسیقی پست راک و امبینت آغاز کرده است. او در زمینه موسیقی بیشترین تأثیر را از برایان اینو، تیم هکر، متیو رابرت کوپر و Stars of the lid گرفته است. از این آهنگساز تا کنون پنج آلبوم منتشر شده که عبارتند از new normal، everything at the last minute، Elsewhere، The north wind EP و Snow makes things perfect.

موسیقی بی‌کلام و گروه پست راک  Go! Save the Hostage؛‌

موسیقی بی‌کلام پُست‌راک

گروه پست راک مصری که فعالیت خود را از سال 2012 آغاز کرد. آنها موسیقی امبینت را با راک ترکیب کرده‌اند و ثمره فعالیتشان دو آلبوم به نام‌های  EP#1: For The Weary Of Soul و EP#2: A Cloud Passing Over Cairo است. از ویژگی‌های بارز این گروه انتخاب و استفاده از فیلم‌های خاص برای آهنگ‌هایشان است.

برگرفته از وب‌سایت Eargasm.ir ؛