بهترین فیلم‌های انیمیشن 2021

الهام ربیعی - جمعه، 17 دی 1400

فیلم‌های انیمیشن در زمره جذاب‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم‌ها در صنعت سینما هستند. تصاویر زیبا و رنگارنگ، داستان‌های جذاب از زبان حیوانات، قصه‌ها و افسانه‌های اساطیری و موسیقی خاطره‌انگیز از جمله ویژگی‌های فیلم‌های انیمیشن محسوب می‌شوند.

امروزه صنعت انیمیشن نسبت به دهه‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و مخاطبان را در سنین مختلف به خود جذب می‌کند. در این مقاله لیستی از انیمیشن‌های برتر سال 2021 تهیه شده است که در آن انیمیشن‌هایی با تکنیک‌های ساخت متفاوت وجود دارند.

انیمیشن‌های سال 2021

  • تام و جری

کارگردان: تیم استوری

آهنگساز: کریستوفر لنرتز

تکنیک: لایو- اکشن، پویانمایی کامپیوتری

تام و جری یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین داستان‌های انیمیشنی است که کودکان دوره‌های مختلف با آن خاطره دارند. در سال 2021 تام و جری با ترکیبی از لایو- اکشن و پویانمایی کامپیوتری به کارگردانی تیم استوری و با صداپیشگی کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا و کالین جست روی پرده سینما رفت. فیلمنامه این فیلم بر اساس فیلمنامه مجموعه انیمیشن‌های کوتاه تام و جری اثر پیتر هانا و جوزف باربرا نوشته شده است.

  • باب اسفنجی 2: اسفنج در حال فرار

کارگردان: تیم هیل

آهنگساز: هانس زیمر، استیو مازارو

تکنیک: لایو- اکشن، پویانمایی کامپیوتری

فیلم باب اسفنجی بر اساس مجموعه تلویزیونی باب اسفنجی شلوار مکعبی ساخته استیون هیلنبرگ ساخته شده است. صداپیشگی این فیلم را بازیگرانی نظیر باب کنی، کلنسی براون، بیل فیجرباکف کیانو ریوز و اسنوپ داگ انجام داده‌اند.

  • رایا و آخرین اژدها

کارگردان: پاول بریگز، دین ویلنز

آهنگساز: جیمز نیوتن هاروارد

تکنیک: پویانمایی رایانه‌ای

رایا و آخرین اژدها، انیمیشنی در ژانر ماجراجویی- خیال‌پردازی حماسی است که توسط استودیو سینمایی والت دیزنی ساخته و اکران شد. موسیقی متن این فیلم توسط جیمز نیوتن هاروارد ساخته شده که چهارمین تجربه او در زمینه ساخت موسیقی برای انیمیشن محسوب می‌شود.

  • پیتر خرگوشه 2: فراری

کارگردان: ویل گلوک

آهنگساز: دومینیک لوئیس

تکنیک: لایو اکشن سه‌بعدی، پویانمایی رایانه‌ای

این فیلم قسمت دوم انیمیشن پیتر خرگوشه است که در سال 2018 ساخته و اکران شد. پیتر خرگوشه 2 در ژانر کمدی ماجراجویی است که داستان آن بر اساس پیتر خرگوشه اثر بیترکس پاتر نوشته شده است. جیمز کوردن، رز بیرن و دامنل گلیسون صداپیشگان این فیلم هستند.

  • برگری باب

کارگردان: لورن بوچارد

تکنیک: انیمیشن

فیلم سینمایی برگری باب بر اساس مجموعه تلویزیونی به همین نام اثر لورن بوچارد ساخته شده است. این فیلم با صداپیشگی لری مورفی، یوجین میرمن و دن مینتز در مِی 2022 اکران خواهد شد.  

  • رامبل

کارگردان: همیش گریو

آهنگساز: لورن بالفه

تکنیک: پویانمایی یارانه‌ای

رامبل، فیلمی در ژانر کمدی ورزشی است که بر اساس کتاب هیولا در تپه اثر راب هارل نوشته شده است. این فیلم با صداپیشگی ویل آرنت، رومن رینز و تونی دنزا در فوریه 2022 اکران خواهد شد.

  • مینیون‌ها: ظهور گرو

کارگردان: کایل بالدا

آهنگساز: هیتور پررا

تکنیک: پویانمایی یارانه‌ای سه‌بعدی

مینیون‎ها: ظهور گروف انیمیشنی در ژانر کمدی و دنباله فیلم مینیون‌هاست که قرار است در سال 2022 اکران شود. صداپیشگی این فیلم را پی‌یر کافین، رِزا، ژان کلود ون دام و میشل یئو انجام داده‌اند.

  • هرج‌ومرج فضایی: میراثی جدید

کارگردان: مالکوم دی. لی

آهنگساز: کریس باورز

تکنیک: لایو اکشن

هرج‌ومرج فضایی: میراثی جدید، انیمیشنی در ژانر کمدی ورزشی و قسمت دوم هرج‌ومرج فضایی محصول سال 1996 به کارگردانی جو پیترا است. در این فیلم لبران جیمز، بسکتبالیست آمریکایی به ایفای نقش پرداخته است.

  • خانواده آدامز 2

کارگردان: گرگ تیرنان، کنراد ورنن

آهنگساز: میخائیل دانا

تکنیک: پویانمایی یارانه‌ای

خانواده ادامز 2، انیمیشنی در ژانر کمدی سیاه- ماوراء الطبیعه است که در ادامه خانواده آدامز به کارگردانی کنراد ورنن محصول سال 2019 ساخته شده است. صداپیشگی این فلیم را هنرمندانی نظیر شارلیز ترون، اسکار آیزاک، نیک کرول، اسنوپ داگ و نیک کرول انجام داده‌اند.

  • افسون

کارگردان: بایرون هاوارد

آهنگساز: لین- منوئل میرندا، جرمین فرانکو

تکنیک: پویانمایی یارانه‌ای

افسون، انیمیشنی در ژانر کمدی موزیکال- فانتزی است و صداپیشگی آن را استفانی بیاتریز، انجی کاپدا و جان لگویزمائو انجام داده‌اند.

  • میچل‌ها در برابر ماشین‌ها

کارگردان: مایک ریاندا

آهنگساز: مارک مادرزبا

تکنیک: پویانمایی رایانه‌ای

میچل‌ها در برابر ماشین‌ها، انیمیشنی در ژانر علمی- تخیلی کمدی است که در سال 2021 اکران و با تحسین منتقدان و استقبال تماشاگران مواجه شد. صداپیشگی این فیلم را بازیگرانی نظیر ابی جکوبسون، دنی مک براید، جان لجند، الیویا کلمن و اریک آندره انجام داده‌اند.

  • شیطان‌کش: قطار موگن

کارگردان: هاروئو سوتوزاکی

آهنگساز: یوکی کاجیورا

تکنیک: انیمه

شیطان‌کش: قطار موگن انیمه‌ای ژاپنی بر اساس داستان مانگا دیوکش: کیمتسو نو یائیبا اثر کویوهارو گوتوگه و دنباله شیطان کش: کیمتسو نو یائیبا است. این فیلم یکی از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های این سال بود و مورد استقبال بی‌نظیر مخاطبان قرار گرفت.

منبع