بهترین فیلم‌های کمدی تاریخ سینما (بخش اول)؛

الهام ربیعی - دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399

طنز، جهانی نیست و طرز فکر و ذهنیت افراد هر جامعه‌ای موقعیت طنز آنها را تعریف می‌کند؛ مثلا انگلیسی‌ها عاشق طنز کنایه‌آمیز و خشک هستند اما آمریکایی‌ها کمدی اسلپ‌استیک را می‌پسندند. فیلمنامه‌نویس و کارگردان علاوه‌براینکه باید راهی برای خنداندن مخاطب پیدا کنند باید کاری نامیرا بسازند؛ فیلم ایمنی آخر از همه! جزو آن دسته از فیلم‎هاست که مخاطب امروز هم به اندازه مخاطبان سال 1923 به آن می‌خندند. به دلیل اهمیت ژانر کمدی در تاریخ سینما در قالب یک مطلب چند بخشی قصد داریم تا بهترین فیلم‌های کمدی را معرفی کنیم. در ادامه با وب‌سایت ملودایو همراه باشید. 

بهترین فیلم‌های کمدی‌ معاصر؛

فیلم کمدی فرزند زمان خودش است، به این معنی که چیزی که امروز خنده‌دار به نظر می‌آید ممکن است از نظر مخاطب بیست سال پیش کاملا بیمزه بوده باشد. طراحی صحنه، زاویه دوربین، تدوین، موضوع، احساسات در فیلم‌های کمدی جدید نقش مهمی دارند.

شب‌بازی (2018)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: جان فرانسیس دالی

آهنگساز: کلیف مارتینز

این فیلم موقعیت‌های هیجان‌انگیز، ترسناک، خشن و غیرقابل‌باور دارد و در عین حال پر از شخصیت‌های ابله و خنده‌دار است؛ درست مثل دورانی که در آن زندگی می‌کنیم. در این فیلم تکنیک‌های فیلمسازی طوری استفاده شده‌اند که صحنه‌های مرموز با نورپردازی‌های خاص ایجاد شده و موقعیت‌ها علاوه بر ترسناک بودن خنده‌دار است. شب‌بازی برای مخاطب مدرن بسیار دلپذیر و ایده‌آل است.

ساقدوش‌ها (2011)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: پال فیگ

آهنگساز: مایکل اندروز

می‌توان گفت این فیلم یکی از بامزه‌ترین فیلم‌های قرن 21 است. ساقدوش‌ها یکی از بهترین فیلم‎های کمدی جدید محسوب می‌شود چون هم سادگی و هم ویژگی‌های کلاسیک را با هم دارد. این فیلم در سال 2012 نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن‌گلوب شد.

خیابان جامپ شماره 21 (2012)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: فیل لرد

آهنگساز: مارک مادرزبا

بعضی از فیلم‌های کمدی جدید از روی فیلم‌های غیرکمدی قدیم ساخته شده‌اند و این فیلم یکی از آنهاست و موقعیت‌های دراماتیک مجموعه تلویزیونی خیابان جامپ شماره21 منبع تغذیه این فیلم خنده‌دار شده است. خیابان جامپ شماره 21 فیلمی غافلگیرکننده است، تفسیری از دنیایی که در آن هستیم و یادآوری گذشته‌های نه چندان دور. این فیلم سرگرم‌کننده و طنز و درعین‌حال به شدت واقعی است.

ستاره‌های پاپ: هرگز متوقف نمی‌شوند (2016)؛

بهترین فیلم‌های کمدی

کارگردان: اکویا شوفر

آهنگساز: متیو کامپتون

این فیلم پر از ایده‌های جالب برای فیلمبرداران است و به آنها می‌آموزد که چطور می‌توانند یک موزیک ویدئوی بامزه بسازند.

شما از میان فیلم‌های کمدی معاصر کدام اثر را بیشتر می‌پسندید و بعد از تماشای کدام فیلم جدید در سبک کمدی خنده واقعا امانتان را بریده است؟ نظرات خود را در این مورد از طریق بخش کامنت سایت با ما و سایر مخاطبان ملودایو در میان بگذارید. 

برگرفته از وب‌سایت studiobinder.com ؛