بهترین کارگردانان دنیای سینما (بخش سوم)؛

الهام ربیعی - دوشنبه، 25 فروردین 1399

فهرست بهترین کارگردانان دنیای سینما را در بخش سوم با ترکیبی از کارگرددانان معاصر و کلاسیک پی می‌گیریم. کارگردانانی که علی‌رغم تفاوت در سبک‌های کاری و فعالیت در ژانرهای مختلف سینمایی از وسترن گرفته تا فانتزی و علمی-تخیلی در یک مورد با یکدیگر اشتراک دارند، تمامی این کارگردانان تماشاگران آثارشان را راضی و خشنود از سالن‌های سینما بیرون می‌فرستند. در ادامه با بخش سوم از فهرست بهترین کارگردانان دنیای سینما با سایت ملودایو همراه باشید.

بهترین کارگردانان دنیای سینما و گی‌یرمو دل تورو (Guillermo Del Toro)؛

کارگردانان دنیای سینما

دل تورو در سنین کودکی با کتاب‌های چارلز دیکنز و اچ پی لاوکرفت عجین بود و بعدها در آثارش از آنها الهام گرفت. فیلم‌های دل تورو مملو از سنت افسانه‌ها و داستان پریان است که با حکایت موجودات وحشت‌زده و تمثیلی درمی‌آمیزد. او نویسنده و کارگردانی صاحب سبک است و کارهایش تا حدودی مفاهیمی مذهبی دارند. او داستان‌های ترسناک باروک را با افسانه‌های فانتزی ترکیب می‌کند و با تفکر شاعرانه‌اش آنها را می‌سازد. از آثار دل تورو می‌توان به فیلم‌های شکل آب، قله‌ای به رنگ خون، حاشیه اقیانوس آرام، ستون فقرات شیطان، پسر جهنمی، تیغه2 و هابیت اشاره کرد.

بهترین کارگردانان دنیای سینما و جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams)؛

کارگردانان دنیای سینما

آبرامز یک کارگردان تجاری است و از هر ابزاری استفاده می‌کند تا توجه مخاطب را به آثارش جلب کند. فیلم‌های آبرامز هیجان‌انگیز و پرفروش هستند. او در زمینه ساخت سریال هم شهرت دارد. از جمله آثار او می‌توان مأموریت غیرممکن3، پیشتازان فضا، پیشتازان فضا به سوی تاریکی، جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد و جنگ ستارگان: اسکای واکر را نام برد. سریال‌هایی که آبرامز کارگردانی آنها را به عهده داشته عبارتند از آلیاس، لاست، فرینج و آناتومی امید.

بهترین کارگردانان دنیای سینما و ادگار رایت (Edgar Wright)؛

کارگردانان دنیای سینما

ادگار رایت برای صحنه‎های حرکتی و جنبشی‌اش شهرت دارد و فیلم‌هایش وابسته به موسیقی هستند. نحوه ورود و خروج بازیگران در صحنه، اجرای المان‌های صوتی و نحوه انتقال صحنه‌ها از ویژگی‌های بارز سبک او هستند. فیلم‌های رایت سرگرم‌کننده‌اند و مخاطب را جذب می‌کنند. از جمله آثار او می‌توان به شان می‌میرد، پلیس خفن، ته دنیا، مرد مورچه‌ای، بیبی درایور و دیشب در سوهو هستند. فیلم دیشب در سوهو سپتامبر سال 2020 اکران خواهد شد.

بهترین کارگردانان دنیای سینما و سرجو لئونه (Sergio Leone)؛

کارگردانان دنیای سینماخالق وسترن‌های اسپاگتی. سه‌گانه دلار به کارگردانی لئونه تبدیل به الگویی برای وسترن‌های مدرن شد و فیلمسازان بسیاری دنباله‌رو او شدند. در فیلم‌های لئونه تصاویر واید از مناظر با کلوزآپ‌های شخصیت‌ها ترکیب می‌شود. او در فیلم‌هایش به خشونت غرب اشاره دارد و شخصیت‌هایش تندرو و مبهم هستند. از جمله آثار لئونه آخرین روزهای پمپئی، به خاطر یک مشت دلار، به خاطر چند دلار بیشتر، خوب،بد،زشت، روزی روزگاری در غرب، یک نابغه، دو شریک و یک ساده دل، روزی روزگاری در آمریکا هستند.

برگرفته از وب‌سایت cheatsheet.com ؛